Världens snyggaste spel!

Medlem

Håller också med om Code Veronica. Introt var snyggaste jag sett, och hennes ögon där i början, wow. Man kände att Dreamcast var en ny generation. Shenmue var också snyggt, och Blue Stinger var som att spela en tecknad film.

Medlem
Cup Final

Det här får mig att minnas att en tidning jämförde Commodore 64 spelet Cup Final med att ha "grafik i Disney klass".

Medlem

Jag tyckte även att spelen till Neo Geo var sjukt snygga. Samurai Shodown, Metal Slug, Shock Troopers, Last Blade, King of Fighters...

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Jisses vad jag håller med om Code Veronica.Ögonen i introt, sättet de flyttade sig, hur bakgrunderna rörde på sig, och vattnet när man plaskade i det. Det där var framtiden!

RE Code Veronica är, kort sagt, ett perfekt exempel för egen del också

Haha, kul att det gjorde starkt intryck på fler. Trots bollskuggorna.

I övrigt roligt läsa hur så många minns gamla spel, är väl mest vi medelålders som hänger här kanske?

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Håller också med om Code Veronica. Introt var snyggaste jag sett, och hennes ögon där i början, wow. Man kände att Dreamcast var en ny generation. Shenmue var också snyggt, och Blue Stinger var som att spela en tecknad film.

Eller hur!

Medlem
Skrivet av perihelion74:

Det här får mig att minnas att en tidning jämförde Commodore 64 spelet Cup Final med att ha "grafik i Disney klass".

https://www.lemon64.com/assets/images/games/screens/cupfinal/...

Haha!

Medlem
Skrivet av Sommarregn9:

Haha, kul att det gjorde starkt intryck på fler. Trots bollskuggorna.

I övrigt roligt läsa hur så många minns gamla spel, är väl mest vi medelålders som hänger här kanske?

Själv är jag 50+ och började spela sent, när jag var 26. Det var Saturn och Playstation som väckte intresset (Quake, Spyro, Resident Evil)

Medlem

Sonic 1 till Sega Mega Drive. Eftre att ha suttit med Alex Kidd På Master System så var det närmast overkligt att se färgerna på värden och animeringen på den blå Igelkotten.

signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Kul tråd!

Battlefield 3 vill jag minnas att jag tyckte det såg galet bra ut!
Så här i efterhand är det jag främst minns från det spelet det blåa filtret.

signatur

Ryzen 7 5700X3D | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | ASRock B550M-ITX/ac | Noctua NH-L12S | 32GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Själv är jag 50+ och började spela sent, när jag var 26.

Respekt!

Skrivet av SID 6.7:

Sonic 1 till Sega Mega Drive.

Förstår det.

Skrivet av UncleJack:

Kul tråd!

Tack! Och kul att så många skriver i den.

12
Skriv svar