Se The Last of Us Part II-remastern sida vid sida med originalet
Kunde inte detta släppts som en patch?
Men man kan inte ta betalt för en patch.
Är det någon mer än jag som inte någon skillnad alls förutom lite skarpare färger i PS5 versionen?
Dom kunde väl för övrigt bara ha kallat det för Director's Cut eller något som med Death Stranding och Ghost of Tsushima så kunde dom ändå tagit en hundring i uppgraderingspris. Remaster känns bara löjligt.
PSN: OAKTHYR
Är det någon mer än jag som inte någon skillnad alls förutom lite skarpare färger i PS5 versionen?
Dom kunde väl för övrigt bara ha kallat det för Director's Cut eller något som med Death Stranding och Ghost of Tsushima så kunde dom ändå tagit en hundring i uppgraderingspris. Remaster känns bara löjligt.
Hade faktiskt känts mer rimligt för jag kanske är gammal och blind, men ser fan inte någon skillnad alls om jag ska vara ärlig. Sen kommer ju spelet köras i högre FPS, men det är kanske inte skäl att kalla det "remaster" direkt?
"Writer and Fighter"
Fortfarande förstår inte folk varför, dom släpper denna för att spelet kommer komma till pc sen.
Finns det ingen ps5 version så kommer folk gnälla att dom prioriterar pc mer.
Kan folk vara så snälla och tänka längre än näsan räcker så slipper vi allt gnäll hela tiden om alla spel.
Fortfarande förstår inte folk varför, dom släpper denna för att spelet kommer komma till pc sen.
Finns det ingen ps5 version så kommer folk gnälla att dom prioriterar pc mer.
Kan folk vara så snälla och tänka längre än näsan räcker så slipper vi allt gnäll hela tiden om alla spel.
Nu handlar det nog inte om att folk inte begriper. Det är snarare så att skillnaden är så minimal mellan de båda versionerna att remastern inte är värd kostnaden. Hade de släppt remastern gratis för de som redan äger spelet hade det nog varit lite gladare toner.
GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
Vad jag kan se så har de lagt på en filter liknande Reshader.
Hur som haver så ser originalet bättre ut ibland.
PS Av ren good will borde Sony ge bort remastern till alla PS5 ägare. I annat fall är detta på gränsen till bedrägeri att ta betalt för. Speciellt för de som redan har köpt TLOU Part 2.
Måtte det vara mer än så här för det här ser bara ut som ett Sharpening-filter i Reshade... Om jag inte sätter mig precis framför TV:n alltså.
Lead 3D Artist, Sweden
+ Xeon Gold 6246R, 2x Nvidia RTX A5000 24GB + NVLink, 191GB ECC RAM
+ HP Zbook Fury 16 G11 Workstation, i9-14900HX, RTX 5000 16GB Ada-Gen, 128GB RAM
Nu handlar det nog inte om att folk inte begriper. Det är snarare så att skillnaden är så minimal mellan de båda versionerna att remastern inte är värd kostnaden. Hade de släppt remastern gratis för de som redan äger spelet hade det nog varit lite gladare toner.
Fast nu tillkommer ju också extra saker i spelet.
Samt ingen som tvingar någon att uppgradera för typ 120kr.
Varför ska alltid allt vara gratis?
Kan tycka att det är lite konstigt att jämföra cinematics och inte gameplay
Så har det alltid sett ut och varit.
Nintendo Switch | PlayStation 5 + PS4 Pro | Xbox Series X + One X
ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | RTX 2080