Diablo IV är gratis att testa på pc i en vecka

Robot
Diablo IV är gratis att testa på pc i en vecka
Medlem

Köpte det igen nu på 40% Rean o tänkte att jag kanske skulle kunna fastna i storyn iaf.. spelade 1 timme och refundade igen.. var lika trökigt som vid release..
Nu väntar man på Grim Dawn expansionen ist.. Crate vet iallafall hur man gör hack'n slash!

Medlem

Blir nog att testköra lite

Medlem

Kul, en till chans på betan för de som missade den förra gången

Medlem
Skrivet av Majorkraft:

Köpte det igen nu på 40% Rean o tänkte att jag kanske skulle kunna fastna i storyn iaf.. spelade 1 timme och refundade igen.. var lika trökigt som vid release..
Nu väntar man på Grim Dawn expansionen ist.. Crate vet iallafall hur man gör hack'n slash!

Vilken tur för dig att du fick pengarna tillbaka. Diablo 4 är inget extremt dåligt spel men det är så långt ifrån det mästerverk man hade hoppats på man bara kan komma, tyvärr. Ett praktfiasko.
Jag väntar också på Grim Dawn expansionen!

Det är långt kvar till Path of Exile 2 så det blir till att nöta Grim Dawn ordentligt tills dess!

Medlem

Känns verkligen som att Blizzard är desperata att få folk att spela deras ganska så nya spel. Tragiskt kan jag tycka över ett så överhypat spel.
Jag kan bara hoppas folk lärt sig att hålla i penningarna tills man vet vad man får.

Medlem

Ah lura in folk som sen blir blåst på endgame

Medlem

Jag har ändå hopp om att de kommer få ordning på spelet till slut, men det kommer att ta sin tid. Sitter och spelar S2 lite och den biten i sig är rätt bra, vampyr-förmågorna tillför lite komplexitet iaf. Storyn som tillkom är också helt ok.

Mitt största problem med spelet är looten, det är så otroligt knöligt att sitta och inspektera alla drops för att se om de har bra kombinationer av stats för min build. Att veta om ett förmål är en uppgradering för mig går ju bara att gissa sig till. Otroligt avtändande som det är implementerat nu. Gameplay osv. är på topp, men jag får ju ångest av att rensa väskorna efter en dungeon eller två..

Medlem

Fanns ett fruktansvärt potential med Diablo 4 om man ser till grafik, musik och miljö. Personligen föll allt på gear-systemet. Levande till 47 vid release, sen har jag inte rört spelet sedan dess. Items har 0 djup och identitet. Blizzard hade lika väl kunnat göra 1 vapen till varje gubbe som bara levlas upp, ingen hade märkt någon skillnad!🤷

Medlem

Trodde Diablo 4 var ett bra spel men kommentarerna säger annat

Medlem
Skrivet av jehuty:

Trodde Diablo 4 var ett bra spel men kommentarerna säger annat

Verkar vara en trend. Massor som köper och spelar spelen men kommentarer är bara fyllda av gråt och klagomål. De nöjda är sällan de som kommenterar tyvärr.

Redaktör
Skrivet av jamorro:

Ah lura in folk som sen blir blåst på endgame

Skrivet av Therant:

Känns verkligen som att Blizzard är desperata att få folk att spela deras ganska så nya spel. Tragiskt kan jag tycka över ett så överhypat spel.
Jag kan bara hoppas folk lärt sig att hålla i penningarna tills man vet vad man får.

Men sluta negga. Man får testa spelet gratis i en vecka, det är varken att luras eller att blåsa nån.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Men sluta negga. Man får testa spelet gratis i en vecka, det är varken att luras eller att blåsa nån.

Sa bara vad jag tror Blizzard håller på med. De verkar otroligt missnöjda med antal spelare att de till och med erbjuder ett såpass nytt spel gratis. Det behöver absolut inte vara så, utan bara en tanke.
Jag har inte spelat spelet så kan inte alls uttala mig om dess kvalité. Men typ alla mina kompisar som köpt och spelat det (ett tiotal st) har alla slutat spela och tycker det en stor besvikelse. Hypen tog över som så ofta med AAA spelen.
Men kul för dem som vill testa spelet, och jag hoppas fortfarande att folk lärt sig en läxa av hypen. Vänta lite bara.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Verkar vara en trend. Massor som köper och spelar spelen men kommentarer är bara fyllda av gråt och klagomål. De nöjda är sällan de som kommenterar tyvärr.

Spel är väl lite som filmer. Om det kommer en grym film, så måste nästa film i serien vara bättre än första på alla plan, annars e det fiasko. Får en känsla att liknande saker även sker i spelbranschen. Frågan är ifall spelet inte blivit bättre mottaget ifall spelet istället släppts av en annan utgivare än blizzard?


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Redaktör
Skrivet av Therant:

Sa bara vad jag tror Blizzard håller på med. De verkar otroligt missnöjda med antal spelare att de till och med erbjuder ett såpass nytt spel gratis. Det behöver absolut inte vara så, utan bara en tanke.
Jag har inte spelat spelet så kan inte alls uttala mig om dess kvalité. Men typ alla mina kompisar som köpt och spelat det (ett tiotal st) har alla slutat spela och tycker det en stor besvikelse. Hypen tog över som så ofta med AAA spelen.
Men kul för dem som vill testa spelet, och jag hoppas fortfarande att folk lärt sig en läxa av hypen. Vänta lite bara.

Att de vill ha fler spelare är givet – de är ett vinstdrivande företag. Man kan tycka vad man vill om både spelet och Blizzard, men spelet kan testas gratis i en vecka och det ska man inte gnälla på. Vilken annan studio som helst hade hyllats för en sån grej.


signatur
Medlem

Vet någon om man får börja om, eller kommer ens konto ifrån Battle.Net launchern komma över till Steam om man köper det där igen?

Medlem

Inte ens värt att testa.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem
Skrivet av Schluug:

Jag har ändå hopp om att de kommer få ordning på spelet till slut, men det kommer att ta sin tid. Sitter och spelar S2 lite och den biten i sig är rätt bra, vampyr-förmågorna tillför lite komplexitet iaf. Storyn som tillkom är också helt ok.

Mitt största problem med spelet är looten, det är så otroligt knöligt att sitta och inspektera alla drops för att se om de har bra kombinationer av stats för min build. Att veta om ett förmål är en uppgradering för mig går ju bara att gissa sig till. Otroligt avtändande som det är implementerat nu. Gameplay osv. är på topp, men jag får ju ångest av att rensa väskorna efter en dungeon eller två..

Det är trist (för mig iaf) att de tog det med loot-systemet som var sämst i trean (random stats) och tredubblade det, samtidigt som de tog bort det enda som var bra (set-items). Åh, visst...unika är tillbaka som plåster på såren, men för att det inte ska lindra irritationen över det anda så såg de till att ta bort alla låg-lvl unika, och att de bara börjar droppa vid lvl 50, samt att det mestadels blir dubbletter.

En vacker dag kanske man t.o.m får en förklaring till det tragiska beslutet.

PS. För de som inte köpt det redan så är det ett bra tillfälle att passa på. Tyvärr så säger de första 20 levlarna lika lite som de gjorde under betan. Spelet är jättekul i början. Det är först när man märker att man inte får något annat än orangea prylar som irritationen börjar sjunka in.
De som förväntar sig samma spel som i D2 eller kanske även D3 när det kommer till itemization/loot riskerar att bli grymt besviken. Jag vill tro att de kommer fixa till spelet på den biten inom något år, men då kanske den som går i köpartagen kan få det till ett ännu bättre pris, eller om inte annat, en ännu bättre spelupplevelse.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Trodde Diablo 4 var ett bra spel men kommentarerna säger annat

Tycker det är ett jättebra spel, till och med mitt favoritspel 2023
Har jättekul både ensam och i co-op med min kompis.

Har spelat alla delar i betan, pre season, alla seasons så här långt och har aldrig haft mer kul i ett Diablo än nu.
(Och jag har spelat alla tidigare Diablo spelen)

Det har redan nu mer endgame än något av dem tidigare Diablo spelen haft. Och deras fokus är på mer endgame.
Plus att dem hela tiden kommer med mer nyheter till spelet. Även nyheter och events under en seasons gång som nu till vintern.

Det är grymt snyggt, bra ljud och musik, riktigt bra story och bra side quests.

Looten är inte alls lika jobbig efter level 50 som den var tidigare heller då det var för mycket loot.
Efter ett tag lär man sig snabbt se vad som är bra. Tycker looten är bra redan i spelet.

Kan bara rekommendera att prova om man är intresserad och bilda sin egen uppfattning.

Till alla som klagar. Skriver ni på Blizzards forum också då det (kanske) kommer fram till utvecklarna?
Känns som att sitta och gnälla på exakt samma saker på ett svenskt forum är lite meningslöst.
Många saker är korrigerade med patcher och säsonger. Är det perfekt? Nej, men det är ett jäkligt kul spel enligt mig.
Lvl 50 tar för övrigt inte speciellt många timmar att nå om man spelar någorlunda frekvent. Unika är en del av tidigt endgame så varför ska man ha det från lvl 1?

När blev en veckas gratis provperiod något dåligt kan man ju också undra?

Medlem
Skrivet av Majorkraft:

Köpte det igen nu på 40% Rean o tänkte att jag kanske skulle kunna fastna i storyn iaf.. spelade 1 timme och refundade igen.. var lika trökigt som vid release..
Nu väntar man på Grim Dawn expansionen ist.. Crate vet iallafall hur man gör hack'n slash!

Jag är lite nyfiken på vilket live-service du har annars kunnat spela i en timme och blivit fullkomligt fångad. Vad var det som gjorde det tråkigt för dig, menar du?

Skrivet av Tomas Helenius:

Men sluta negga. Man får testa spelet gratis i en vecka, det är varken att luras eller att blåsa nån.

Instämmer. Jag förstår inte riktigt poängen med läsare som väljer att hoppa in i tråden för inget annat än att klaga för sakens skull. Kanske lite meta att klaga på de som klagar men det börjar lukta dryg bitter gubbe här inne. Ägna tiden och pengarna ni tycker är så betydelse- och värdefulla till något som gör er glada istället för att dra ner alla andra i erat träsk...

Konstruktiv kritik och diskussioner är välkommet och hälsosamt, men det vore också skönt att slippa det hela negativa tjatet som inte tillför något annat än en bitter och negativ stämning. Vad är det man vill få sagt med det egentligen? Det får mig att vilja dra mig undan och hitta någonvart att snacka.

Ett exempel till det är att jag undviker Diablo-subredditen och istället kollar på "LowSodium" varianten, då de har strikta regler angående hur man bör bete sig. Diskussioner och kritik är fortfarande tillåtet absolut, och sker ofta, men det finns ingen anledning att starta en tråd med syftet att bara vara negativ och förbannad. Det gynnar ingen.

Medlem

Jag verkligen hatar deras affärsmodell. Ta hutlöst betalt för spelet (förvisso gratis till level 20 under en tid), vilket inte är ett problem i sig men då måste det vara bra. Men D4 är inte så bra.

Ta betalt för ett "Battlepass" var tredje månad där många cosmetics är låsta. Och dessutom ha mage att sälja cosmetics i spelets butik, också till hutlösa priser. Inga av dessa cosmetics går att spela sig till, i alla fall de man vill ha.

Nej, må alla med denna typ av affärsmodell brinna för evigt.


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem
Skrivet av maniac:

Jag verkligen hatar deras affärsmodell. Ta hutlöst betalt för spelet (förvisso gratis till level 20 under en tid), vilket inte är ett problem i sig men då måste det vara bra. Men D4 är inte så bra.

Ta betalt för ett "Battlepass" var tredje månad där många cosmetics är låsta. Och dessutom ha mage att sälja cosmetics i spelets butik, också till hutlösa priser. Inga av dessa cosmetics går att spela sig till, i alla fall de man vill ha.

Nej, må alla med denna typ av affärsmodell brinna för evigt.

Tycker själv att kosmetiskt dlc och fritt content är vägen att gå. Föredrar det framför att ha små dlc med boost packs med mer.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Tycker själv att kosmetiskt dlc och fritt content är vägen att gå. Föredrar det framför att ha små dlc med boost packs med mer.

Håller delvis med, men när man medvetet lägger majoriteten av cosmetics i spelet bakom en betalvägg blir det bara girigt. Detta är ett fullpris-spel som tar betalt för sånt som borde ingå eller borde kunna låsas upp gratis.

Det hade varit annorlunda om D4 släpptes som ett F2P, men det kostade ca 700kr för grundversionen vid release.


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Att de vill ha fler spelare är givet – de är ett vinstdrivande företag. Man kan tycka vad man vill om både spelet och Blizzard, men spelet kan testas gratis i en vecka och det ska man inte gnälla på. Vilken annan studio som helst hade hyllats för en sån grej.

Okej, jag ber om ursäkt om det framstod som väldigt negativt. Ska bättra mig🙏

Redaktör
Skrivet av Therant:

Okej, jag ber om ursäkt om det framstod som väldigt negativt. Ska bättra mig🙏

Tack! <3

Alltså, man får givetvis skälla och vara upprörd om man vill ibland. Men det är extremt mycket sånt kring vissa spel/företag, och det blir trist när det är sura miner av slentrian - även för grejer som faktiskt är bra. Det är därför jag blev grinig.


signatur
Medlem
Skrivet av Therant:

Känns verkligen som att Blizzard är desperata att få folk att spela deras ganska så nya spel. Tragiskt kan jag tycka över ett så överhypat spel.
Jag kan bara hoppas folk lärt sig att hålla i penningarna tills man vet vad man får.

Är det detta inlägg som skall vara väldigt negativt?

Skrivet av Therant:

Okej, jag ber om ursäkt om det framstod som väldigt negativt. Ska bättra mig🙏

Jag skulle säga att det finns över-hypade ja-sägare som är extremt exalterade över något i början, och den positiviteten är det ingen som klagar över. Jag fattade aldrig alla artiklar om vilken bedrift D4 var, när det kom; kollade när tjejen spelade på ps5 och tänkte "vad fan är hypen om?"
Yttrade man sig om något så blev det "då är det kanske inte för dig, lilla ponken" (ej från sambon dock 😄). Jag fick aldrig ett svar i varför jag skulle köpa detta istället för att spela D3, GD, PoE istället. När vi nu är x månader in i det hela så verkar det som många kommit i kapp.

Självklart så kommer de som gillar spelet att spela det och MAN FÅR gilla spelet.

Jag tycker din orginal-kommentar är väl inom ramen av saklighet och tänkvärd (fjäsk-mode nästan nu 😆). Att bara ha ja-sägare i någon diskussion är ganska destruktivt.

Hur som helst. Fint att de körde prova på; dock får taket med lvl20 inte spelet att lämna min ignore. Grim Dawn låter mer lockande.

Medlem
Skrivet av Weeks_death:

Är det detta inlägg som skall vara väldigt negativt?
Jag skulle säga att det finns över-hypade ja-sägare som är extremt exalterade över något i början, och den positiviteten är det ingen som klagar över. Jag fattade aldrig alla artiklar om vilken bedrift D4 var, när det kom; kollade när tjejen spelade på ps5 och tänkte "vad fan är hypen om?"
Yttrade man sig om något så blev det "då är det kanske inte för dig, lilla ponken" (ej från sambon dock 😄). Jag fick aldrig ett svar i varför jag skulle köpa detta istället för att spela D3, GD, PoE istället. När vi nu är x månader in i det hela så verkar det som många kommit i kapp.

Självklart så kommer de som gillar spelet att spela det och MAN FÅR gilla spelet.

Jag tycker din orginal-kommentar är väl inom ramen av saklighet och tänkvärd (fjäsk-mode nästan nu 😆). Att bara ha ja-sägare i någon diskussion är ganska destruktivt.

Hur som helst. Fint att de körde prova på; dock får taket med lvl20 inte spelet att lämna min ignore. Grim Dawn låter mer lockande.

Ja jag vet inte riktigt varför, tyckte själv jag höll en rimlig ton utan att såga. Men men, det är svårt att veta nivån ibland. Man lär så länge man lever!

Medlem
Skrivet av Weeks_death:

Är det detta inlägg som skall vara väldigt negativt?
Jag skulle säga att det finns över-hypade ja-sägare som är extremt exalterade över något i början, och den positiviteten är det ingen som klagar över. Jag fattade aldrig alla artiklar om vilken bedrift D4 var, när det kom; kollade när tjejen spelade på ps5 och tänkte "vad fan är hypen om?"
Yttrade man sig om något så blev det "då är det kanske inte för dig, lilla ponken" (ej från sambon dock 😄). Jag fick aldrig ett svar i varför jag skulle köpa detta istället för att spela D3, GD, PoE istället. När vi nu är x månader in i det hela så verkar det som många kommit i kapp.

Självklart så kommer de som gillar spelet att spela det och MAN FÅR gilla spelet.

Jag tycker din orginal-kommentar är väl inom ramen av saklighet och tänkvärd (fjäsk-mode nästan nu 😆). Att bara ha ja-sägare i någon diskussion är ganska destruktivt.

Hur som helst. Fint att de körde prova på; dock får taket med lvl20 inte spelet att lämna min ignore. Grim Dawn låter mer lockande.

Alltså varför skulle någon klaga över hype och positivitet? Det är ju bara kul och positivt. Om jag inte fattar hypen kring något spel så låter jag dem som tycker om spelet få vara hypade. Ser ingen anledning att lägga mig i och dra ner om jag inte alls har något intresse av spelet. Förstår man inte varför ett spel är intressant så gör man inte det och får leta vidare... Jag kan ge dig massor av anledningar att köpa D4 men om du inte håller med mig om dem anledningarna så finns det ju inte så mycket att att göra åt saken.

Känns typ som ett drev skapades mot diablo 4 efter ett tag och det väller in negativitet i alla nyheter om spelet.

Men inget spel är för alla och tur är ju det med tanke på hur olika vi alla är...
Diablo 4 är mycket bättre på alla punkter ställt mot D3 enligt mig. Dessutom så utvecklas inte Diablo 3 längre och inga nya säsonger,
Grim Dawn ligger långt efter Diablo 4 grafiskt (Grim Dawn släpptes 2016 och var inte imponerande stilmässigt för mig då heller) Jag var aldrig tillräckligt intresserad av Grim Dawn så jag är inte insatt i det spelets detaljer eller om det har en bra story eller presentation av storyn.
PoE har jag provat när det var ganska nytt (det kom ut 2013), men var inte riktigt imponerad, var väldigt stela animationer redan för den tiden, och låg inlevelse för mig, tyckte inte heller det såg kul ut när jag såg det på twitch senare.

Diablo 4 har riktigt snygg grafisk stil, riktigt bra flyt i striderna, Riktigt bra story och presentation av storyn men en bra kampanj. Öppen värld med bra sido-quests. Mycket att utforska och göra. Riktigt bra säsonger och mycket nytt som utvecklas hela tiden. Kul karaktärsutveckling med bra nivå på val och loot, Välgjort och kul spel.

åter igen, inget spel är för alla. Men Diablo 4 är definitivt för mig och många andra.

Medlem
Skrivet av Demasoni:

Alltså varför skulle någon klaga över hype och positivitet? Det är ju bara kul och positivt. Om jag inte fattar hypen kring något spel så låter jag dem som tycker om spelet få vara hypade. Ser ingen anledning att lägga mig i och dra ner om jag inte alls har något intresse av spelet. Förstår man inte varför ett spel är intressant så gör man inte det och får leta vidare... Jag kan ge dig massor av anledningar att köpa D4 men om du inte håller med mig om dem anledningarna så finns det ju inte så mycket att att göra åt saken.

Känns typ som ett drev skapades mot diablo 4 efter ett tag och det väller in negativitet i alla nyheter om spelet.

Men inget spel är för alla och tur är ju det med tanke på hur olika vi alla är...
Diablo 4 är mycket bättre på alla punkter ställt mot D3 enligt mig. Dessutom så utvecklas inte Diablo 3 längre och inga nya säsonger,
Grim Dawn ligger långt efter Diablo 4 grafiskt (Grim Dawn släpptes 2016 och var inte imponerande stilmässigt för mig då heller) Jag var aldrig tillräckligt intresserad av Grim Dawn så jag är inte insatt i det spelets detaljer eller om det har en bra story eller presentation av storyn.
PoE har jag provat när det var ganska nytt (det kom ut 2013), men var inte riktigt imponerad, var väldigt stela animationer redan för den tiden, och låg inlevelse för mig, tyckte inte heller det såg kul ut när jag såg det på twitch senare.

Diablo 4 har riktigt snygg grafisk stil, riktigt bra flyt i striderna, Riktigt bra story och presentation av storyn. Bra kampanj. Öppen värld med bra sido-quests. Mycket att utforska och göra. Riktigt bra säsonger och mycket nytt som utvecklas hela tiden. Välgjort och kul spel.

åter igen, inget spel är för alla. Men Diablo 4 är definitivt för mig och många andra.

Jag tror jag nämnde att det är mer än ok att gilla Diablo 4. Det jag ville försvarar att våga ge en negativ åsikt om ett spel.

Att klaga på hype och positivitet är för att den kan vara väldigt subjektiv. Om du kollar på vad streamers lyckas få till med hjälp av deras inflytande...

Utvecklingen med säsonger i d3 är ju för att de aktivt avslutat dem. De kunde lika gärna fortsatt. Om man aktivt förstör ett spel så blir det väl skit i slutändan.

PoE är inget spel jag spelat mycket själv så kan inte säga om det är så mycket bättre eller sämre. Jag såg det bara som.väldigt tidskrävande.

Grim Dawn tycker jag själv är riktigt bra spel, och utan att kosta 80 euro.

Själv spelar jag Ascent med sambon och det är allt annat än perfekt, men är rätt trevligt för pengen.

12
Skriv svar