Har Sony valt bort årsprenumeration?
Hej alla.
Jag försöker välja 1-års prenumeration på Sonys olika PS-plus abonnemang, men märker att jag inte hittar något sådant alternativ? Har Sony valt att endast ha en månad i taget sen dom gjorde om hela PS-plus systemet? Tänker att det borde vara bra att välja årsprenumeration då Sony tidigare haft rabatt under Black-Friday.
Tacksam för hjälp om hur det ligger till.
Nej, det går att köpa 12 månader. Jag passade på att teckna 1 år eftersom de hade Black Friday-rabatt.
Märkligt, hade du en månad sen innan? Och vilken nivå tog du?
Jag ska inte säga hur det funkar för nya kunder men jag som redan hade PSPlus kunde då välja att förlänga det med trettio procents rabatt, så det borde väl gå, tycker jag.
Tror rabatten var för den dyraste nivån va?
Märkligt, hade du en månad sen innan? Och vilken nivå tog du?
Om du är i PS5-appen, där de visar de olika nivåerna på abonnemanget så tror jag du ändrar längd på prenumeration med antingen L1/R1-knapparna, eller L2/R2 (kommer inte ihåg, men någon av de knapparna).
Om du är i PS5-appen, där de visar de olika nivåerna på abonnemanget så tror jag du ändrar längd på prenumeration med antingen L1/R1-knapparna, eller L2/R2 (kommer inte ihåg, men någon av de knapparna).
Fick själv gå in på inställningar och hantera abonnemang, tillslut fanns det byta plan eller något liknande. Vad jag kunde se var det ”bara” vanliga priset, som att ta den billigaste nivån på 12-månader, och betala 63 kr i månaden istället för 95 kr/månaden. På den andra nivån (extra) så betalar du 113 kr i månaden istället för 150 kr/månad.
30% fick du på den dyraste nivån, men du var det vara för en månad. Sony har blivit dyra med andra ord. 😅
Fick själv gå in på inställningar och hantera abonnemang, tillslut fanns det byta plan eller något liknande. Vad jag kunde se var det ”bara” vanliga priset, som att ta den billigaste nivån på 12-månader, och betala 63 kr i månaden istället för 95 kr/månaden. På den andra nivån (extra) så betalar du 113 kr i månaden istället för 150 kr/månad.
30% fick du på den dyraste nivån, men du var det vara för en månad. Sony har blivit dyra med andra ord. 😅
Ok. Jag köpte premium 12 månader för drygt 1100 i fredags kväll. Jag skulle aldrig betala 180kr i månaden, eller vad de tar ordinarie, men knappt en hundralapp i månaden tyckte jag var bra pris.
Tror rabatten var för den dyraste nivån va?
Jag hade Extra sedan tidigare och behöll den ett år till, det skulle kosta 1350 men jag betalade 1012, så ett okej pris. Däremot inte om man jämför att Bennii fick Premium för 1100 😄
War, War never changes...
Sitter med premium och kan teckna premium 12 mån för 1620, extra 1350 eller essential för 760. Kommer nog bli lägsta för att då eventuellt teckna högre vid kommande rabatter.
Fick du ingen rabatt alls? Låter konstigt
War, War never changes...
Sitter med premium och kan teckna premium 12 mån för 1620, extra 1350 eller essential för 760. Kommer nog bli lägsta för att då eventuellt teckna högre vid kommande rabatter.
Men det där är jättekonstigt. Jag tecknade premium för 1085kr (nu under black friday rabatterna).
Jag har premium och får ingen rabatt när jag vill förlänga, kostar 1620:- för ett år 😕
Får inte heller upp nån rabatt, bara möjligheten att uppgradera till Premium för 50 öre istället för 72 öre, på den dag som är kvar tills min prenumeration går ut.
Med vänliga hälsningar från Costa Del Sol.
Snackade med polarn tidigare idag. Jag nämnde att jag tyckte det såg jäkla märkligt ut när jag förlängde min sub. Det stod typ att jag kunde uppgradera för 1.26kr (tror det var en dag kvar till "automatförläningen") och såg ut som att det inte gick att göra något annat än det. Han hade sett samma sak. Dock så klickade jag vidare och köpte till 12 månader för det rabatterade priset (30%)
Edit:
Går jag in och kollar nu så kan jag fortfarande köpa till premium till det rabatterade priset. Står att erbjudandet gäller till 2023-11-27 så borde fortfarande gå att fixa förläningen.
Dock så är det keckigt med "login", även fast jag redan var inloggad så fick jag logga in igen innan det syntes. Muppsida.
Jag har premium och får ingen rabatt när jag vill förlänga, kostar 1620:- för ett år 😕
Jag hade ingen aktiv prenumeration. Kanske var så dåligt att tt det bara gäller nya prenumeranter.
Jag hade ingen aktiv prenumeration. Kanske var så dåligt att tt det bara gäller nya prenumeranter.
Nops, jag hade aktiv men fick förlänga till BF pris. Se min post ovan, det såg som sagt muppigt ut.
Jag skulle prova att logga in i en privat session alternativt prova från en playstation.
Nops, jag hade aktiv men fick förlänga till BF pris. Se min post ovan, det såg som sagt muppigt ut.
Jag skulle prova att logga in i en privat session alternativt prova från en playstation.
Då får man gratulera, på min ps5 kan jag bara uppgradera 0 återstående dagar för 50 öre istället för 72 öre, sedan från 26-11-2023 debiteras 1620.00:- automatiskt var 12:e månad tills du säger upp abonnemanget.
Edit: testade att köpa ytterligare abonnemang och då fick jag erbjudande om att ta premium för 1134:- per år men när jag tryckte på köp så uppdaterade det priset i inkorgen till 1620:-
Med vänliga hälsningar från Costa Del Sol.
Superkonstigt, får ingen rabatt trots privat session 🙁Får kolla på konsolen sen…
Superkonstigt, får ingen rabatt trots privat session 🙁Får kolla på konsolen sen…
<Uppladdad bildlänk>
Är det där via en webbläsare? Jag fick inte heller något via hemsidan. På konsolen dyker det upp en reklam om 30% men när jag trycker på den får jag en error-kod.
Men om jag går in via appen, går till min profil -> Trycker på den gula plusloggan och sedan scrollar ned så dyker det upp ett rabatterat pris. Fy helsike vad rörigt det verkar vara på Sony.
Hade redan Premium som löper ut 19/12 och som jag avslutat förnyelsen på.
Är det där via en webbläsare? Jag fick inte heller något via hemsidan. På konsolen dyker det upp en reklam om 30% men när jag trycker på den får jag en error-kod.
Men om jag går in via appen, går till min profil -> Trycker på den gula plusloggan och sedan scrollar ned så dyker det upp ett rabatterat pris. Fy helsike vad rörigt det verkar vara på Sony.
Hade redan Premium som löper ut 19/12 och som jag avslutat förnyelsen på.
Får bara standardpriset i appen också, virrigt ☹️
Får bara standardpriset i appen också, virrigt ☹️
Verkar verkligen vara lite slumpmässigt. En sista, om något långsökt, grej att testa vore väl att avsluta abonnemanget (stänga av automatisk förnyelse). Läste någonstans att det triggade erbjudandet för vissa.
Annars kommer det nog finnas ett nytt deal runt jul/ mellandagarna.
Verkar verkligen vara lite slumpmässigt. En sista, om något långsökt, grej att testa vore väl att avsluta abonnemanget (stänga av automatisk förnyelse). Läste någonstans att det triggade erbjudandet för vissa.
Annars kommer det nog finnas ett nytt deal runt jul/ mellandagarna.
Tror jag testat allt utom att kontakta supporten nu. Stängt av automatisk förnyelse men inget, mitt räcker till efter jul och får hoppas på nytt erbjudande sen.
Båda ni verkar ha ganska långt kvar på era nuvarande perioder. Det kanske är därför ni inte får erbjudandet. Sony vill inte att ni ska bunkra en massa tid om de får för sig att höja priset igen nästa höst. 😃
Nej nej, jag förlängde i förrgår typ Menade bara på att det fortfarande borde vara möjligt för folk att ta del av dealen fram till imorrn (27/11).
Om man har haft ps4 men bara lirar på PC nu, är det värt att skaffa premium ett år för att streama PS5 exklusiva spel på PC?
Är det många guldkorn man får tillgång till att streama med premium?
Sony har lite begränsad möjlighet till streaming. Vill du cloud streama PS5-spel måste du fortfarande göra det på en Playstation 5. Du kan inte molnspela PS5-spel på din PC i dagsläget.