106 miljoner! GTA VI-trailern har redan fler visningar än GTA V-trailern

Robot
106 miljoner! GTA VI-trailern har redan fler visningar än GTA V-trailern

Tog över tronen på ett drygt dygn.

#gta-v, #gta-vi


Medlem

Haha, som väntat satte de internet på brand med denna men detta är ändå väldigt oväntat stort! Historiskt!

Medlem

Jag blev sjukt förvånad, jag hade aldrig trott att det skulle bli så många visningar. Gta har nog den största hypen bland spel och några av de bästa "trailers" men ändå... Andra "stora" spelserier kommer inte i närheten, oavsett plattform.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Redaktör
Skrivet av Gertzy:

Haha, som väntat satte de internet på brand med denna men detta är ändå väldigt oväntat stort! Historiskt!

Spelet kan bli hur stort som helst när föregångaren sålts i 190 miljoner ex. Släpps det 2025 lär pc-versionen komma 2026, sen kan nästa Playstation och Xbox vara på gång för en tredje release cirka 2027. Och kanske ”Switch 2” innan dess.


signatur
Medlem

Rekordsiffrorna i visningar och försäljning kommer ju bara öka i takt med att antal spelare ökar, är även därför allt prat om behov av ökade spelpriser är rent nonsens.

Medlem

Det är inte för inte att GTA är världens största spelserie just nu. GTA har en otrolig mängd lojala fans.


signatur

"Vilken jävla smäll!"

-Dynamit-Harry, ökänd psykopat

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Spelet kan bli hur stort som helst när föregångaren sålts i 190 miljoner ex. Släpps det 2025 lär pc-versionen komma 2026, sen kan nästa Playstation och Xbox vara på gång för en tredje release cirka 2027. Och kanske ”Switch 2” innan dess.

Haha ja, det lär ju sälja några vändor om 5an redan stakat vägen och intresset är såhär stort! Kommer nog bli århundradets spelhappening!

Medlem

Spelar ingen roll när spelet kommer, det blir nog ett givet köp för de flesta av oss.

Passar bra med en resa till Florida nästa höst 👍

Medlem

Jag undrar hur många kopior spelet kommer sälja under de första 24 timmarna med tanke på all hype, 10, 20 milj? Gta 6 kommer i alla fall slå rekord. Det sägs att spelet kostar mellan 1-2 miljarder dollar, och skulle inte bli förvånad om Rockstar får igen summan det första dygnet.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Rekordsiffrorna i visningar och försäljning kommer ju bara öka i takt med att antal spelare ökar, är även därför allt prat om behov av ökade spelpriser är rent nonsens.

Jo, fast om de vet att det säljer (och kom igen, det kommer sälja som smör), så kan man ju öka priset.

Medlem

Antagligen världens mest hypeade spel. På gott och ont. Miljoner av människor med GTA blå bollar på gränsen att spricka ha ha! Dom/vi har verkligen fått vänta för länge.....

Medlem

Inte konstigt. Spelvärlden är mycket mer levande idag med sociala medier, och högre antal spelare, klart att det då generar mer trafik än tidigare.

Det säger inte mycket.

Hade varit intressant att se statistik för alla trailers som har släppts under året så att man kan jämföra?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

111 miljoner kl 22:34, så nu är den alltså förbi The Force Awakens. Wow...


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem
Skrivet av Freakon:

Inte konstigt. Spelvärlden är mycket mer levande idag med sociala medier, och högre antal spelare, klart att det då generar mer trafik än tidigare.

Det säger inte mycket.

Hade varit intressant att se statistik för alla trailers som har släppts under året så att man kan jämföra?

Det är den tredje snabbaste videon på youtube att nå 100 Miljoner views.
Inget annat spel är ens i närheten.

Kollade lite snabbt på populära trailers. Mest tittade officiella videon.
Endat Minecraft har mer views men det är under 12 år.
GTA IV Nådde strax under 100 Milj på 24h.
Man får tycka vad man vill, men det ÄR sjukt imponerande.

Fortnite = 64 Milj
Genshin Impact = 33 Milj
WoW: WoD = 36 Milj
Skyrim = 26 Milj
Fallout 76 = 39 Milj
Elden Ring = 12 Milj
Cyberpunk 2077 = 33 Milj
Overwatch = 43 Milj
Red Dead Redemption 2 = 37 Milj
Minecraft = 167 Milj

Spel som släpptes 2023;
Starfield = 18 Milj
Baldurs Gate 3 = 2,7 Milj
Spider Man 2 = 30 Milj
Zelda = 16 Milj
Diablo 4 = 12 Milj

Medlem

bara jag som tycker varje kvinna i trailer har fått sig en BBL förutom kanske kvinnan som kommer springandes mot kameran I beach scenen, och möjligtvis några av statisterna i bakgrunden som jag inte märkt.

Medlem
Skrivet av Natrium:

bara jag som tycker varje kvinna i trailer har fått sig en BBL förutom kanske kvinnan som kommer springandes mot kameran I beach scenen, och möjligtvis några av statisterna i bakgrunden som jag inte märkt.

Låter som Miami

Medlem
Skrivet av Natrium:

bara jag som tycker varje kvinna i trailer har fått sig en BBL förutom kanske kvinnan som kommer springandes mot kameran I beach scenen, och möjligtvis några av statisterna i bakgrunden som jag inte märkt.

Kudos Natrium.
Kudos Rockstar Games.
Kudos vackra virtuella världar.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Redaktör
Skrivet av kebbe:

Rekordsiffrorna i visningar och försäljning kommer ju bara öka i takt med att antal spelare ökar, är även därför allt prat om behov av ökade spelpriser är rent nonsens.

De här siffrorna är helt unika, så de säger nog inte så mycket om övriga spelföretags behov. Sen sätts spelpriser till stor del utifrån vad folk är beredda att betala, och mindre baserat på företagens intäktsbehov. 959 kr för nya CoD exemplifierar det, även om det är extremt.


signatur
Medlem

Vad är en BBL?

Medlem

På tal om GTA, kom att tänka på GTA V när jag såg denna nyheten:

Ohio dad’s deathbed confession to daughter: I’m the fugitive behind notorious 1969 bank heist
https://ground.news/article/ohio-dads-deathbed-confession-to-...


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Gissar att när gta 6 kommer så finns väl ett val att förköpa det för tusen kr eller mer och få in game valuta för online läget.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Natrium:

bara jag som tycker varje kvinna i trailer har fått sig en BBL förutom kanske kvinnan som kommer springandes mot kameran I beach scenen, och möjligtvis några av statisterna i bakgrunden som jag inte märkt.

Reagerade också på det.

Skrivet av Gertzy:

Vad är en BBL?

Googlade Brazilian butt lift. Världens fulaste grej. Förstora rumpan så det ser helt onaturligt ut med en smal midja.

Medlem

Så... var är filmen? Serien? Vill vi inte ha lite remakes också på de gamla spelen?

Medlem
Skrivet av nils45:

Reagerade också på det.

Googlade Brazilian butt lift. Världens fulaste grej. Förstora rumpan så det ser helt onaturligt ut med en smal midja.

Riktigt jävla fult är det.
Och va nog mycket just den aspekten å allt twerkande som gjorde att jag kunde fan inte ta trailern seriöst.
Bland det sämsta jag sett 2023.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Kommer nog bli århundradets spelhappening!

uhm.... tut tuuuut.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Kommer sälja som smör i Sahara -solsken

Medlem
Skrivet av Divion:

Riktigt jävla fult är det.
Och va nog mycket just den aspekten å allt twerkande som gjorde att jag kunde fan inte ta trailern seriöst.
Bland det sämsta jag sett 2024.

I normala fall brukar dom göra en protagonist som inte tål skiten, vilket har varit lite av grejen med "Rockstar", men jag tror inte dom vågar längre, det känns som dom måste skapa protagonister som är en del utav gen-z istället för att stå utanför den.

Medlem
Skrivet av nils45:

I normala fall brukar dom göra en protagonist som inte tål skiten, vilket har varit lite av grejen med "Rockstar", men jag tror inte dom vågar längre, det känns som dom måste skapa protagonister som är en del utav gen-z istället för att stå utanför den.

"Rockstar" vågar nog göra vad de vill med gta, det kommer sälja hur bra som helst och folk kommer gilla att spela det. Som i tidigare gta så måste du inte vara en del av allt det här du ser, i gta5s trailer så visade de massa saker man kunde göra och olika miljöer att ta del av, det kommer troligen vara så här med, bara att vänta på trailer 2.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

117,189,613 views 10:32 07/12 -23
Premiered Dec 5, 2023


signatur

Requiēscat in pāce ~

Medlem
Skrivet av Bullen86:

Jag undrar hur många kopior spelet kommer sälja under de första 24 timmarna med tanke på all hype, 10, 20 milj? Gta 6 kommer i alla fall slå rekord. Det sägs att spelet kostar mellan 1-2 miljarder dollar, och skulle inte bli förvånad om Rockstar får igen summan det första dygnet.

Absolut, och förvånar mig inte GTA V kostade runt 250miljoner$ och var världens dyraste spel som nu tillslut övertagits av spelet som förmodligen aldrig kommer släppas dvs Star Citizen, Rogue Squadron var inte det folk gav pengar för, men som vi iaf fått utav dem.

R* kommer alltid ha en plats hos mig, varit fan sedan GTA1, älskade Vice City, har kört alla och skall banne mig inte missa 6:an när vi skall tillbaka till Vice City // Miami Florida


signatur

Requiēscat in pāce ~

12
Skriv svar