Diskutera – Din drömstad för GTA?

Medlem

Miami eller Los Angeles är bästa städerna för mig gällande GTA.
Sen Las Vegas och San Fransisco.
Chicago och New York är väl OK men rätt tråkiga.

Annars någon stad i Sydamerika.

Asien eller Europa? Nja.

Inaktiv

Texas som karta möjligen, med återskapat Austin, Dallas, Houston och San Antonio med omnejd.
Texas har allt GTA behöver, kulturen, vapenmängden, naturen och politiken, kanske nästa tolkning?

Medlem
Skrivet av T-bolt:

inget fel på de städerna som sådana, men noll förnyelse och samma städer som återanvänds.
Antar att fanboysen skulle bli sura om de gjorde ett GTA som var förlagt till en ny stad.

Skulle gärna se ett GTA i t.ex New Orleans eller varför inte i Paris, Rom.....

Tyckte de ändrade en del i GTA 5,

Grove Street såg annorlunda ut (sämre)

Miami är coolt i Vice City, så min röst går till den staden.

Medlem

GTA Göteborg, första halvan av 1900-talet, där en börjar som varvsarbetare för att sedan jobba sig uppåt.

phi
Medlem
Skrivet av Celebmir:

Arvidsjaur

Infiltrera Tjintokk och sno prototypbilar och hoppa över ringlet!

Medlem

Anchorage, Alaska. Fullt av björnar och seriemördarinslag vore nice. Gärna under vintern med loads of snow.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem

Stad spelar inte så stor roll utan det är tidseran som gör skillnaden.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Anar en viss agg!

Skulle bli förvånad om det fanns nån skum typ där ute som inte ville jämna Katrineholm med marken..

Medlem
Skrivet av gundemannen:

GTA Göteborg, första halvan av 1900-talet, där en börjar som varvsarbetare för att sedan jobba sig uppåt.

This!

Medlem
Skrivet av Mikael Berg:

Katrineholm, med förstörbara miljöer.

Hahaha 😀😃!!

Medlem

Rio de Janeiro eller Tokyo hade varit coolt!

Medlem

GTA: St. Petersburg

Man tar sig upp genom maffian på 90-talet och siktar mot presidentposten.

Medlem

Abu Dhabi, fast det blir väl jobbigt när den kvinnliga huvudkaraktären drar på sig fem stjärnor för att ha gått in i fel byggnad med för lite kläder.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Jag är med på den idén, men bara om man får i uppdrag av Paolo Roberto att slå sönder en telefonkiosk.

GTA: De ä lunch.

Medlem

Har de gjort Tokyo? Annars röstar jag på det, men jag misstänker att amerikanarna blir sura om det skulle bli nåt utanför staterna. Berlin hade kunnat vara coolt, men Tyskland är ju numer världens moralbeskyddare näst efter Australien så det hade kanske inte mottagit så väl då.

Medlem

Stockholm, kan ta plats några år fram då gängen växt på sig lite mer.

Eller ja, som jag ser redan var förslaget så fungerar väll tidigare perioder också

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Låter som att man dör giftigt djur-döden så fort man går utomhus.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

Hong Kong eller Tokyo hade varit intressant.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Så oerhört svårt att välja.

Hade gärna sett ett GTA som utspelar sig i någon gammal kommuniststat på 70- eller 80-talet. Tänk Moskvas eller Östberlins undre värld under kommunismen med den tidens estetik och övervakningssamhälle. Det vore riktigt häftigt.

Annars hade jag gärna sett Sarajevo, Istanbul eller Tbilisi.

Medlem

Någonstans i Lomma kanske...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv

Grand Theft Auto: Värmland

Man börjar i Karlstad, sedan åker man vidare efter 61an mot Arvika. Därefter tar man en slingrig skogsväg upp mot Torsby och sedan vidare mot Hagfors. Efter detta tar man och åker ner genom Munkfors och slutligen har man tagit sig ända till Charlottenberg. Efter detta tar man båtbussen tillbaka till Karlstad.

Medlem

New York igen. Gärna under förbudstiden men modernare setting fungerar också. Tivlar på att någon stad i världen har så stor variation av organiserad brottslighet. Flrutom de fem familjerna av amerikanska maffian så finns det mc-gäng och gäng med irländare, kineser, ryssar, tjetjener, judar, albaner, puertoricaner, dominikaner, afroamerikaner och säkert några till jag glömt.

Just riktig organiserad brottslighet är det jag saknat mest i GTA-spelen som varit i det fiktiva LA. Gatugäng är rätt tråkiga i jämförelse med maffian och triader.

Medlem

7. Rio de Janeiro
6. Chicago
5. Stockholm (crime lord: turkiska räven)
4. London (punkigt 80-tal, med vänstertrafik på gatorna så klart!)
3. Bangkok
2. Prague (under mörkaste delen av året och snö)
1. Amsterdam (90-tal)

Medlem
Skrivet av Whitepilledoomer:

GTA: St. Petersburg

Man tar sig upp genom maffian på 90-talet och siktar mot presidentposten.

Kan man få slåss mot Prigozhin då? Eller köpa en grillkorv med extra allt av honom

Medlem

Egentligen är det väl betong-strand-vildmark vi överlag får med gta spelen.

Städerna känns mer eller mindre lika men det är miljöerna utanför som känns mest intressant för egen del.

Förslag på städer som skulle funka till nästa spel skulle kunna vara Las Vegas, Chicago, Minneapolis/st Paul eller Denver.

Medlem
Skrivet av T-bolt:

inget fel på de städerna som sådana, men noll förnyelse och samma städer som återanvänds.
Antar att fanboysen skulle bli sura om de gjorde ett GTA som var förlagt till en ny stad.

Skulle gärna se ett GTA i t.ex New Orleans eller varför inte i Paris, Rom.....

Noll förnyelse håller jag inte med om. Är ju stor skillnad mellan spelen.
Finns säkert dom som skulle vara sura, inte jag, ser gärna andra städer om det görs bra.

Vet inte om New Orleans skulle vara en jättebra stad i ett GTA-spel, men det beror väl på tonen i spelet.

Medlem

Helt seriöst så blir det inte någon mängd GTA spel längre som innan GTAV online. Det vi får 2025 är det vi får. Och lever vi tills nästa GTA spel efter det så ska vi vara tacksamma......

Medlem

Göteborg för helvete

Skrivet av Vileoxe:

Hong Kong eller Tokyo hade varit intressant.

Tokyo hade varit godis tror jag. Stor stad med mycket ljus och neon och moderna byggnader, kommer man utanför staden så är det japanskt landskap med allt vad det innebär i gammal arkitektur och vyer. Sen blandar man i lite japanska bilar och yakuza maffian i receptet så bör man få en riktigt trevlig upplevelse.

Skriv svar