Bekräftat: Kaitlyn Dever kniper rollen som Abby i HBO:s The Last of Us

Robot
Bekräftat: Kaitlyn Dever kniper rollen som Abby i HBO:s The Last of Us
Medlem

Det är som om de anstränger sig att hitta folk som inte ser ut som karaktärerna.


signatur

I drank what?

Medlem

Bra skådis som ser ut att passa ganska bra för denna roll. Blir nog bra. Säsong 1 var mycket bra gjord.

KoP
Medlem
Citat:

Nu håller vi tummarna för att Dever slipper motta en massa hat från internets avskräden, vilket bland annat Abbies röstskådespelare från spelet, Laura Bailey, tvingades utstå.

Internets avskräden sover aldrig. 😣

Medlem

Jag har fått acceptans för att adaptioner av olika slag kommer alltid bli något annat än originalet. Vidare kommer adaptionen sällan leva upp till originalet.

Jag tycker dock att de 2-3 första avsnitten av One Piece LA va riktigt underhållande och bra. Kanske inte bättre, men rolig på sitt egna vis.

I det här fallet verkar skådespelaren till Ellie va i vuxen ålder snarare än någon tonåring. Då misstänker jag att det kanske inte blir samma far- och dotter-relation som i spelet?

Det är ändå ingen serie jag tänkt se.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

KoP
Medlem
Skrivet av Mirage:

Det är som om de anstränger sig att hitta folk som inte ser ut som karaktärerna.

Dessto vikigare att dom dock hittar folk som kan konsten att skådespela på ett övertygande sätt. 🙄

Sen kan dom ju göra rätt mycket med en skådespelare när det kommer till smink, hår, klädsel. Blir lite orättvist att kolla på en skådespelares PR-bild och sen jämföra rakt av med en bild på karaktären i ett spel som denne skådespelare skall gestalta. 🙂

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Jag har fått acceptans för att adaptioner av olika slag kommer alltid bli något annat än originalet. Vidare kommer adaptionen sällan leva upp till originalet.

Jag tycker dock att de 2-3 första avsnitten av One Piece LA va riktigt underhållande och bra. Kanske inte bättre, men rolig på sitt egna vis.

I det här fallet verkar skådespelaren till Ellie va i vuxen ålder snarare än någon tonåring. Då misstänker jag att det kanske inte blir samma far- och dotter-relation som i spelet?

Det är ändå ingen serie jag tänkt se.

Peder är 48 och Bella är 20.

Medlem
Skrivet av Thane:

Peder är 48 och Bella är 20.

Jag vet inte hur gamla de är i originalverket, men det låter rimligt.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Last of us part 2 är ett fantastiskt spel men storyn kunde ju va så mycket bättre och då hoppas verkligen att dom rättar till det i den här filmversionen. Kanske den nya Abby är ett steg på rätt väg.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Ironiskt då Kaitlyn var en av fan-favoriterna som Ellie innan Bella castades!
Har sett henne i både unbelievable och dopesick, i båda var hon grym. Tror det kan bli bra detta.

Medlem

Bella spelar Ellie i säsong 2 också. Ellie var 19 i TLOU2 och Bella är 20 nu. Det blir nog bra. Första säsongen var ju guld.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Moderator | Testpilot
Skrivet av Mirage:

Det är som om de anstränger sig att hitta folk som inte ser ut som karaktärerna.

Skrivet av KoP:

Dessto vikigare att dom dock hittar folk som kan konsten att skådespela på ett övertygande sätt. 🙄

Sen kan dom ju göra rätt mycket med en skådespelare när det kommer till smink, hår, klädsel. Blir lite orättvist att kolla på en skådespelares PR-bild och sen jämföra rakt av med en bild på karaktären i ett spel som denne skådespelare skall gestalta. 🙂

Det värsta som finns är ju folk som tar fram bilder på personer som är "perfekt för rollen" och att de bara går på utseendet. Utseendet, i alla fall i hur de ser ut till vardags eller i andra sammanhang, är i viss mån ointressant då det är skådespeleriet som är det viktiga. Kläder, smink, frisyr och annat gör att man kan komma någorlunda nära och det tycker jag räcker gott och väl.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Testpilot

Det bör finnas en viss likhet mot den karaktär som skådespelaren ska ta sig an tycker jag nog. Men det behöver inte vara en ren kopia såklart. Intressant om hon kommer gå in i gymmet och hårdköra inför inspelningen? Det är ju rätt vanligt att man hör om manliga skådespelare som buffar upp sig inför roller men har nog aldrig hört att en kvinna har gjort det.

Medlem

Känns ju som det kommer bli en annan typ av karaktär än spelets Abby (som var "built like an ox"). Läser att Kaitlyn är 1.57. Men kanske inte så dumt om storyn revideras något för säsong2..

Medlem

Frågan är om detta är en roll som är bra för karriären. Känns ju nästan lika bra som Joffery i Game of Thrones, folk började hata på skådespelaren som tydligen är riktigt trevlig själv.

Medlem

Känns som att casta Kevin Hart i rollen som Mike Tyson.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Hon är ju inte alls lik till utseendet ?

Fragtjuv

Jag tycker att Kaitlyn Dever är en riktigt bra skådespelerska så jag tror att det här blir kanon!


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Jag vet inte hur gamla de är i originalverket, men det låter rimligt.

14 och 52 i spelet.

Medlem
Skrivet av ThatGreek:

Ironiskt då Kaitlyn var en av fan-favoriterna som Ellie innan Bella castades!
Har sett henne i både unbelievable och dopesick, i båda var hon grym. Tror det kan bli bra detta.

Ja o då hade castingen sagt att Dever va för gammal för att spela Ellie! Men komiskt nog när serien väl släpptes så va Bella i åldern som Dever var i..

Tyckte att de egentligen skulle gått på Dever men hoppas på att hon kan leverera en bra Abby. Inte omöjligt att de går bort från en väldigt vältränad Abby och gör en annan typ av tolkning av henne? Eller så kanske hon tränar röven av sig och blir bitig som fan.

Medlem

Utan att ha läst något extra om detta, hur kommer det sig att dom inte bara använder samma folk som gör rollerna i spelen? Det är ju rent och skärt skådespeleri det också vid det här laget?


signatur

Trust is for fools...

Medlem
Skrivet av lonian:

Last of us part 2 är ett fantastiskt spel men storyn kunde ju va så mycket bättre och då hoppas verkligen att dom rättar till det i den här filmversionen. Kanske den nya Abby är ett steg på rätt väg.

Håller med om att spelet var kanon men varför ens bemöda sig att göra en serie baserad på ett spel om man ska göra om en massa? Bättre å fokusera på andra karaktärer i samma universum isåfall.

Måste va jävla svårt å ge sig på en serie baserad på TLoU. Skådespelet och känslorna som förmedlas i spelen är så top notch att det blir svårt att komma upp i samma nivå. Tyckte det var smärtsamt uppenbart i den första säsongen.

Skribent
Skrivet av Mutumba:

Det bör finnas en viss likhet mot den karaktär som skådespelaren ska ta sig an tycker jag nog. Men det behöver inte vara en ren kopia såklart. Intressant om hon kommer gå in i gymmet och hårdköra inför inspelningen? Det är ju rätt vanligt att man hör om manliga skådespelare som buffar upp sig inför roller men har nog aldrig hört att en kvinna har gjort det.

Linda Hamilton inför Terminator 2 tränade på som satan vad jag förstått


signatur

"Writer and Fighter"

Skribent
Skrivet av Kidnose:

Utan att ha läst något extra om detta, hur kommer det sig att dom inte bara använder samma folk som gör rollerna i spelen? Det är ju rent och skärt skådespeleri det också vid det här laget?

Det är väl många gånger olika personer som gör rösterna och mocap till karaktärerna. Nilla Hanson gjorde ju mycket av kroppsskådeleriet till Aloy tex, medan Ashley gjorde rösten.


signatur

"Writer and Fighter"

Testpilot
Skrivet av Johan Lorentzon:

Linda Hamilton inför Terminator 2 tränade på som satan vad jag förstått

Juste hon såg riktigt biffig ut i den filmen.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av ThatGreek:

Ironiskt då Kaitlyn var en av fan-favoriterna som Ellie innan Bella castades!
Har sett henne i både unbelievable och dopesick, i båda var hon grym. Tror det kan bli bra detta.

En bra skådis är hon utan tvekan. Känns ändå felcastad sett till utseende och kroppsform, men det blir spännande att se hur hon kommer se ut.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Kommer bli många sena kvällar i gymmet för henne.

Medlem
Skrivet av Thane:

Peder är 48 och Bella är 20.

Bella Ramsey ser ju dessutom yngre ut än vad hon är, så jag tyckte inte att hennes ålder påverkade hennes roll som Ellie.

KoP
Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Det värsta som finns är ju folk som tar fram bilder på personer som är "perfekt för rollen" och att de bara går på utseendet. Utseendet, i alla fall i hur de ser ut till vardags eller i andra sammanhang, är i viss mån ointressant då det är skådespeleriet som är det viktiga. Kläder, smink, frisyr och annat gör att man kan komma någorlunda nära och det tycker jag räcker gott och väl.

Javisst. Sen får man ju ha i åtanke att väldigt många av dom som kollar på t.ex The Last of Us serien aldrig ens har spelat spelen eller är speciellt intresserade av spel.

Dom människorna har ju inga referensramar angående spelkaraktärernas utseende, tack och lov. 🙂

Medlem

Blir säkert bra, men hon får nog sätta igång med gymandet väldigt snart 😁

12
Skriv svar