Jag väljer mellan två spel..

Medlem
Jag väljer mellan två spel..

Hej! Jag har i min backlogg horizon forbidden west och dead island 2 att välja mellan. Vilket spel hade ni börjat med?


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Medlem

Get Horizon Forbidden West en andra chans själv precis (första var för nära inpå jag spelat om ettan). Det är bra, ge det en chans!

Medlem

Svårt då jag inte orkade spela något av dem till slutet. Båda är helt ok spel men väldigt olika och svårt att säga vad någon annan kommer tycka mest om. Börja med HFW är mitt tips..


signatur

7900XTX
7800X3D

Moderator | Testpilot

Ganska olika spel ändå då det beror vad du är sugen på. Har du spelat första Horizon och gillade det så kör Forbidden West!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Ganska olika spel ändå då det beror vad du är sugen på. Har du spelat första Horizon och gillade det så kör Forbidden West!

Måste jag ha spelat första horizon för att fatta 2an?


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Medlem
Skrivet av Beercules:

Måste jag ha spelat första horizon för att fatta 2an?

Nej det tror jag inte (utan att ha spelat tvåan) Inte story tunga spel direkt..skjuta, överleva, som de flesta spel


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

sett till bästa gameplay-loop så är dead island 2 klart roligast imo. det blir en aning repetitivt men det "känns" bra att spela. forbidden west spelade jag inte mer än några timmar (troligen för att jag precis innan hade lagt över 240 timmar på elden ring) och kom aldrig riktigt in i, men det kändes klart som att det prioriterade story över gameplay.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Beercules:

Måste jag ha spelat första horizon för att fatta 2an?

Du kommer nog uppskatta all story och förbättringar i gameplay om du spelar ettan först Hoppar du in i tvåan direkt du kommer inte ha någon kontext till något som händer i spelet, varför vissa saker är viktiga och intressanta osv.

Det går absolut att hoppa in i tvåan direkt. Men det är lite som att börja med andra filmen en filmserie eller säsong två av en tv-serie.

Spela ettan först om du är sugen på Horizon - det är mycket bra!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Spela det som väcker ditt intresse, vet jag. Men du verkar osäker... Såååå.

Singla slant!

Det är så jag tar alla större beslut i livet. Lycka till.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Du kommer nog uppskatta all story och förbättringar i gameplay om du spelar ettan först Hoppar du in i tvåan direkt du kommer inte ha någon kontext till något som händer i spelet, varför vissa saker är viktiga och intressanta osv.

Det går absolut att hoppa in i tvåan direkt. Men det är lite som att börja med andra filmen en filmserie eller säsong två av en tv-serie.

Spela ettan först om du är sugen på Horizon - det är mycket bra!

Ok, då laddar jag ner första, tack för hjälpen👍🏻


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Medlem

Jag har inte spelat Forbidden West än men jag spelade igenom Dead Island 2 med en kompis för ett tag sen och det är väldigt underhållande. Jag skrattade flera gånger tack vare rolig dialog. Men köp det på rea för det var inte jättelång handling.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Horizon blir tråkigt som fan efter ett tag, fördelen med Dead Island 2 är ju att det är ett betydligt kortare spel som du blir klar med snabbare än Horizon.
Vilket som är roligast för just dig vet jag inte, själv tycket jag Dead Island 2 va roligast.

1
Skriv svar