Florida Jokern vill ha jobbet som röstskådis i GTA VI

Robot
Florida Jokern vill ha jobbet som röstskådis i GTA VI
Medlem

"Everyone knows who I am"

Ingen visste vem han var innan detta.
Ingen kommer minnas honom efter detta.


signatur

Halo kompis!

Medlem

Tror knappast det är en karaktär i spelet som ens kommer säga några ord. Men jag ser två utgångar för detta.
Antingen tar de bara bort den gubben från spelet för de tycker han är för störig.
Eller så lägger de faktiskt till storyn i spelet om hur den här pundaren försöker stämma stora företag utan att lyckas.

Geeks Gaming

Är han på riktigt? ”Two months” (visar 4 fingrar), ”two months” (visar 3 fingrar).
Eller är det någon sorts karaktär han spelar för att få uppmärksamhet?

KoP
Medlem

Attention whore much? 🤔

Medlem

Hade glömt bort han redan, även den versionen i trailern.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv
Skrivet av Bussovic:

"Everyone knows who I am"

Ingen visste vem han var innan detta.
Ingen kommer minnas honom efter detta.

På lokal nivå tror jag att alla visste vem han var.
Men som tur vad bor vi på andra sidan Atlanten och behöver inte känna till honom.

Medlem

Är han kriminell nej. Är han kriminell och har fått ditt straff ja. Är han inte kriminell ja bra idé. Så länge dom inte redan skrivit ett kontrakt med någon annan och och det inte kommer att ta extra tid.

Inaktiv

Ja det vore väl mer rätt att ge honom jobbet som röstskådis när de ändå har tagit inspiration från honom.

Medlem

Tycker ändå det här är rätt mer väg att gå än att försöka stämma dem över likheter med en spelkaraktär (även om det skulle vara underförstått att det var han) så tycker Rockstar gott kan leva upp till meme-kvaliten de ville sätta och låta han axla rollen också. Kan bli bra press för spelet! De ville ju ändå sätta tonen med "Florida Man"-ironin.

Medlem

R* har självklart redan spelat in rösterna till alla karaktärer i spelet.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Vill veta så lite som möjligt av denna pajas, är han med i GTA 6 hoppas jag att jag inte känner till det, det man inte vet lider man inte av.

Medlem

Skriver man "y'all" bör man förbli arbetslös.

Inaktiv

Tror han har gjort alla fel i boken kring hur man eventuellt kan ordna ett samarbete. Tips nummer ett: Börja inte med att försöka stämma dem. Tips nummer två: Begär inte absurda summor när det enda du har att ge är en bild.

Medlem
Skrivet av Zidious G:

Skriver man "y'all" bör man förbli arbetslös.

Ja, världen hade naturligtvis blivit en bättre plats om vi avskriver folk helt för de mest meningslösa småsakerna.

Medlem

Snacka om totalt jävla efterbliven.

Medlem
Skrivet av Bussovic:

"Everyone knows who I am"

Ingen visste vem han var innan detta.
Ingen kommer minnas honom efter detta.

Precis, tyvärr ville FZ att jag skulle veta vem det är....

Medlem

I vilken drömvärld lever man ifall man tror att man kommer bli anställd av företaget man precis hotat med att stämma?

Medlem

Patetisk karl... Allt för lite rampljus i asociala media

Medlem

Undrar hur många röstskådespelare som kan dra in den lönen`?


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Vem är det där igen? Någon nolla som tyckte att han skulle ha pengar på någon annans arbete?

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Ja det vore väl mer rätt att ge honom jobbet som röstskådis när de ändå har tagit inspiration från honom.

"Tagit inspiration" är ett sådant starkt begrepp i sammanhanget. Det låter lite som att hans livsöde inspirerade R* till att göra en ny del i serien.

Fullt rimligt, eftersom spelet var ganska okänt innan den här välartade mannen gav dem den publicitet de behövde så är hans medverkan värt vartenda öre. Tycker snarare Florida-Jokern är lite blygsam om att bara kräva 100 000 US-dollar för sin medverkan, när det är uppenbart att de flesta kommer köpa det just för han är med. Vet inte riktigt vad man kan säga är en rimlig kompensation, för det är svårt att sätta ett pris på det som är ovärderligt. Hade jag haft såna coola tatueringar som han hade jag dessutom propsat på att få va med på omslaget.

Skribent
Skrivet av anon_332538:

Tror han har gjort alla fel i boken kring hur man eventuellt kan ordna ett samarbete. Tips nummer ett: Börja inte med att försöka stämma dem. Tips nummer två: Begär inte absurda summor när det enda du har att ge är en bild.

Finns så mycket han kunde gjort som hade varit bättre. Bara kontakta Rockstar med typ "Jag ser att ni har en karaktär i spelet som liknar mig, om ni vill så kan jag hemskt gärna göra lite röst åt karaktären".

Då kunde de ju haft en samarbete där båda marknadsför varandra...win win liksom.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Han verkar vara Floridas svar på Robinson-Robban.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem
Skrivet av kennyg123:

I vilken drömvärld lever man ifall man tror att man kommer bli anställd av företaget man precis hotat med att stämma?

Florida :')

Medlem
Skrivet av lampis:

Han verkar vara Floridas svar på Robinson-Robban.

Floridas svar på bajsmannen.


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Medlem
Skrivet av Bussovic:

"Everyone knows who I am"

Ingen visste vem han var innan detta.
Ingen kommer minnas honom efter detta.

Jag visste tyvärr vem han var innan då Channel 5 på youtube träffade honom på en intervju, men det kanske var när de hade kanalen All Gas No Breaks, minns inte riktigt. Han bodde då i en husvagn.


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem
Skrivet av Ender:

"Tagit inspiration" är ett sådant starkt begrepp i sammanhanget. Det låter lite som att hans livsöde inspirerade R* till att göra en ny del i serien.

Nej, det är en väldigt exakt beskrivning av vad de gjort. De har ju inte gjort ett spel om honom, men de har tagit "välkända" internet-memes om Florida-incidenter och använt i trailern. Att påstå att de inte "tagit inspiration" av honom är rätt ignorant och okunnigt!

Skrivet av Johan Lorentzon:

Finns så mycket han kunde gjort som hade varit bättre. Bara kontakta Rockstar med typ "Jag ser att ni har en karaktär i spelet som liknar mig, om ni vill så kan jag hemskt gärna göra lite röst åt karaktären".

Då kunde de ju haft en samarbete där båda marknadsför varandra...win win liksom.

Tror det är rätt inbankat i amerikansk mentalitet att om du vill få upprättelse (och pengar) så är det bästa att stämma. Så han kände väl att han kunde få in en livsinkomst på "sitt" utseende. Men det saknar ju tyvärr mycket verklighetsförankring i den logiken, men ja Att han nu vill röstskådespela är nog en efterkonstruktion bara för att plan A inte fungerade.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Nej, det är en väldigt exakt beskrivning av vad de gjort. De har ju inte gjort ett spel om honom, men de har tagit "välkända" internet-memes om Florida-incidenter och använt i trailern. Att påstå att de inte "tagit inspiration" av honom är rätt ignorant och okunnigt!

Mer av en åsikt faktiskt. Åsikter wants to be free too (sue me Betnér).

12
Skriv svar