21 i kväll! Xbox talar ut om framtiden – och Playstation?

Robot
21 i kväll! Xbox talar ut om framtiden – och Playstation?

Ryktena har avlöst varandra. Vad har du i fickan, Phil?

#microsoft, #xbox


Medlem

Är det direktsänt eller inspelat?

Medlem
Skrivet av Margy:

Är det direktsänt eller inspelat?

En podcast. Kanske blir att folk kan ställa frågor i en chatt?


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

En podcast. Kanske blir att folk kan ställa frågor i en chatt?

Jag tänkte mest att om det ska presenteras nyheter som kan uppfattas som negativa av Xbox-fans så vore det enklare med inspelat så att PR-avdelningen kan väga varenda formulering på guldvåg. Man vill få allt att låta positivt.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Margy:

Jag tänkte mest att om det ska presenteras nyheter som kan uppfattas som negativa av Xbox-fans så vore det enklare med inspelat så att PR-avdelningen kan väga varenda formulering på guldvåg. Man vill få allt att låta positivt.

Tror nog att det är inspelat, av de anledningar du nämner.

Ska bli intressant att se, men förväntar mig mest urvattnat PR-snack.


signatur

Jump in.

Medlem

Brukar dom meddela saker genom sin podcast på det sättet? Känns lite udda. 🤔

Har iallafall en känsla av att det hela kommer vara ganska antiklimaktiskt efter allt snack online.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Brukar dom meddela saker genom sin podcast på det sättet? Känns lite udda. 🤔

Har iallafall en känsla av att det hela kommer vara ganska antiklimaktiskt efter allt snack online.

Ja finns nog risk för det! Men det verkar ändå finnas stor intresse så hoppas de ändå gör det lite konsumentvänliga.


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Brukar dom meddela saker genom sin podcast på det sättet? Känns lite udda. 🤔

Har iallafall en känsla av att det hela kommer vara ganska antiklimaktiskt efter allt snack online.

Om de - vilket vi inte vet - ska presentera nyheter som kan uppfattas som negativa av delar av Xbox-fansen så är det nog det bästa formatet.

De kan ju inte gärna göra en "show" av det. Ett torrt pressmeddelande funkar inte heller så bra. Om ledande Xbox-personer kan leverera vad det nu än är på ett välformulerat och personligt sätt så har det nog störst chans att "landa" på ett bra sätt.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Brukar dom meddela saker genom sin podcast på det sättet? Känns lite udda. 🤔

Har iallafall en känsla av att det hela kommer vara ganska antiklimaktiskt efter allt snack online.

Ett förväntat antiklimax om man ska tro twitter ja. Ska bli intressant att se. Men en podcast låter ju på förhand inget vidare.
Jag gissar att det faktiskt inte är så mycket nytt. Mer klargöranden.

Medlem

Det lär ju inte vara positiva nyheter när man gör det såhär, sen tror jag nog inte det är riktigt så illa som många verkade tro där ett tag.

Skulle gissa på att en del titlar som typ HiFi Rush och lite annat kanske går multiplattform, men snacket om typ Starfield osv känns ju inte särskilt troligt.

Blir säkert som många säger, mycket PR-snack och mest för att ta udden av saker och ting.

Medlem

Såg ett rykte om att Sony också öppnar upp för multiplattformssläpp av deras spel, så det kanske är nåt generellt på gång från båda håll!

Medlem

Tror hela denna grejen kommer vara "mycket väsen för ingenting". Men jag kan så klart ha fel!

Medlem
Skrivet av 9-11:

Tror hela denna grejen kommer vara "mycket väsen för ingenting". Men jag kan så klart ha fel!

Håller helt med, tror nog mest att de känner sig nödgade att säga något p.g.a. alla rykten som florerat om alltifrån att de ska sluta med hårdvara till att alla deras spel ska bli multiplattform. Kommer säkerligen att innehålla en del matnyttig information men ser det som osannolikt att de ska leverera världsomvälvande nyheter via en podcast.

Medlem

Har det sagts att de ska utannonsera något stort eller är det bara rykteståget som har spårat ur helt?

Medlem

Surprise utannonsering av PlayBox.

Xbox läggs inte ner utan går ihop med Sony och gör konsol ihop.

Medlem

Ska bli spännande att höra om men tror att det kommer att handla om att det släpps lite mindre spel som bara funnits på X-box.

Medlem
Skrivet av GustavA:

Har det sagts att de ska utannonsera något stort eller är det bara rykteståget som har spårat ur helt?

Rykteståget som spårat ur totalt.

Medlem

Finns det ingen länk till detta i förväg eller har jag missat den?

En del saker brukar ju ha färdiga länkar en vecka i förväg.

Medlem
Skrivet av Margy:

Finns det ingen länk till detta i förväg eller har jag missat den?

En del saker brukar ju ha färdiga länkar en vecka i förväg.

Du har missat det.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Brukar dom meddela saker genom sin podcast på det sättet? Känns lite udda. 🤔

Har iallafall en känsla av att det hela kommer vara ganska antiklimaktiskt efter allt snack online.

Riktig turn off alltså. Ett podd-avsnitt, är det vad det snackats om i veckor?
Står ju att man kan lyssna där poddar finns, dvs verka det bara släppas ett nytt avsnitt och ingen livestream, känns mysko!

Medlem
Skrivet av Margy:

Finns det ingen länk till detta i förväg eller har jag missat den?

En del saker brukar ju ha färdiga länkar en vecka i förväg.

https://www.youtube.com/@xbox/videos
Bara sortera efter senaste när den väl dyker upp kl 21.

Medlem
Skrivet av lonian:

Du har missat det.

Vad är länken då?

Redaktör
Skrivet av Margy:

Vad är länken då?

Den ska dyka upp här kl 21. Då släpps den även på valfritt poddställe, sök på "Xbox podcast".


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Den ska dyka upp här kl 21. Då släpps den även på valfritt poddställe, sök på "Xbox podcast".

Jag var bara inställd på att den likt de flesta planerade sändningar/premiärer brukar ha en länk man kan gå in på innan det börjar för att slippa missa början.

Redaktör
Skrivet av Margy:

Jag var bara inställd på att den likt de flesta planerade sändningar/premiärer brukar ha en länk man kan gå in på innan det börjar för att slippa missa början.

Du är inte ensam.


signatur
Medlem
Skrivet av Margy:

Vad är länken då?

https://www.youtube.com/watch?v=KGlD9SO3rKU


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Igång på Spotify nu!

Medlem

Their are not Starfield or Indiana Jones.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Their are not Starfield or Indiana Jones.

Va?


signatur

Fanboys be gone! 🤮

Medlem

Diablo 4 kommer till game pass!

12
Skriv svar