Mass Effect-doftande Exodus lockar med "stora beslut som utvecklas under sekel"
Folk bakom Mass Effect är folk jag gillar. Jag hoppas de sätter rimliga mål och ger tid att polera, då blir det nog kanon.
Folk bakom Mass Effect är folk jag gillar. Jag hoppas de sätter rimliga mål och ger tid att polera, då blir det nog kanon.
Rimliga mål är nog nyckeln.
Om de försöker skapa ett spel med tusen olika spelsystem, en öppen värld etc så tror jag det kan drabba ett lite mer begränsat spel som istället får till ett bättre story.
Men jag är försiktigt optimistisk. Det måste inte vara ett Witcher 3 i rymden. Jag hoppas bara på ett riktigt solitt spel med den där magiska touchen som välgjord setting och story kan ge.
Är det bara jag som inte är intresserad av "val" i spel? Jag valde alltid standardsvaren (goda) i Mass Effect.
Älskar val i spel, även om jag vanligtvis väljer standardsvaren också så känns det mer som om jag bygger min egna personliga berättelse som berikar min upplevelse bara genom att dom andra valen finns där.
Vi alla har ju lärt oss att inte bli exalterade av CGI trailers, ge oss gameplay tack!
Borde nästan vara ett krav när man släpper en "Reveal trailer" (som 99.9% av gångerna är CGI/ingame rendered), att man samtidigt släpper "Gameplay trailer".
Life's a giant party, and I'm not invited...
Älskar val i spel, även om jag vanligtvis väljer standardsvaren också så känns det mer som om jag bygger min egna personliga berättelse som berikar min upplevelse bara genom att dom andra valen finns där.
Du bygger ju ingen berättelse. Det finns bara typ 2 eller högst 4 variationer på berättelsen och en av de är väl ändå den bästa så tänk om du väljer en av de sämre berättelserna? Man väljer inte vad som ska hända i en bok eller i en film så förstår inte vad meningen med att välja i spel skulle vara. Det är dessutom inte som att man vet vad för gren man väljer.
Är det bara jag som inte är intresserad av "val" i spel? Jag valde alltid standardsvaren (goda) i Mass Effect.
Jag skulle säga att valen man ständigt tvingas göra i Baldurs Gate III är en av anledningarna till spelets storhet. (Inte bara i dialogerna, by the way.)
Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.