Battlefield 5 får EA:s antifusksystem i morgon

Robot
Battlefield 5 får EA:s antifusksystem i morgon

Ett bättre antifuskskydd, menar EA.

#battlefield-5, #fusk


Medlem

Håller med om att Kernel nivå av skydd är nödvändigt på grund av fusk, men det minskar tyvärr inte hur pass obekvämt det är när man måste ha tillit gentemot EA av alla.

Medlem

Men hur bra fungerar dom här ? Jag bytte grafikkort på pojkens dator. I samma veva uppgraderade jag bios och ökade på hertzen på ram-minnena.

Sen när han skulle starta Fortnite så vart han permanentbannad ??!

Medlem

"Som spelare ska vi inte märka bytet, som inte påverkar prestandan och som enbart är aktivt medan man spelar, skriver företaget."

RIP Steam Deck

Medlem
Skrivet av s_o_n_y:

Men hur bra fungerar dom här ? Jag bytte grafikkort på pojkens dator. I samma veva uppgraderade jag bios och ökade på hertzen på ram-minnena.

Sen när han skulle starta Fortnite så vart han permanentbannad ??!

Kan inte svara på varför anti cheat slog till i det fallet. Men de bannar mot HWID. Vilket betyder att datorns hårdvaru IDn, enkelt beskriver, är bannade. Det kommer ej gå att spela Fortnite från den datorn längre, oavsett konto du använder, om man inte skickar in en appeal och de tar bort bann från HWID.

Medlem
Skrivet av s_o_n_y:

Men hur bra fungerar dom här ? Jag bytte grafikkort på pojkens dator. I samma veva uppgraderade jag bios och ökade på hertzen på ram-minnena.

Sen när han skulle starta Fortnite så vart han permanentbannad ??!

Hur säker är du på att killen inte har installerat något fuffens vid något tillfälle? Det är ju sällan att själva ban:en utfärdas precis när fusket detekteras. Brukar vara en lång fördröjning för att fånga många i samma veva.

Nu säger jag inte att det är så, men har sett det scenariot utspela sig om och om på diverse forum. Föräldrar som går till kamp med anti-fusk bolagen, för att sedan visa vara en helt legitim bannlysning.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Kan inte svara på varför anti cheat slog till i det fallet. Men de bannar mot HWID. Vilket betyder att datorns hårdvaru IDn, enkelt beskriver, är bannade. Det kommer ej gå att spela Fortnite från den datorn längre, oavsett konto du använder, om man inte skickar in en appeal och de tar bort bann från HWID.

Nä vi provade med nytt konto utan framgång. Och jag har provat diskuterat med dem ang detta. Men dom vill inte ens nämna anledningen till bannen. Tråkigt när pojken plöjt med 1000-tals kronor och även fått relativt bra rank

Redaktör
Skrivet av s_o_n_y:

Nä vi provade med nytt konto utan framgång. Och jag har provat diskuterat med dem ang detta. Men dom vill inte ens nämna anledningen till bannen. Tråkigt när pojken plöjt med 1000-tals kronor och även fått relativt bra rank

Fy fasen vad trist. Hoppas det löser sig. :/


signatur
Medlem
Skrivet av Fletchett:

Hur säker är du på att killen inte har installerat något fuffens vid något tillfälle? Det är ju sällan att själva ban:en utfärdas precis när fusket detekteras. Brukar vara en lång fördröjning för att fånga många i samma veva.

Nu säger jag inte att det är så, men har sett det scenariot utspela sig om och om på diverse forum. Föräldrar som går till kamp med anti-fusk bolagen, för att sedan visa vara en helt legitim bannlysning.

95% säker så inte helt hundra. Men problemet är att han inte har koll på hur detta skulle fungera. Det är också en anledning till önskemål om varför han blev bannad. Jag har gått igenom hela datorn och det finns inget installerat, ingen historik på nånting. Han är 10 år, så jag "driftar" hans dator

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Fy fasen vad trist. Hoppas det löser sig. :/

Han kan spela hos sin Mamma på kontot. Så det är halvlungt

Medlem
Skrivet av superapan:

RIP Steam Deck

?

Medlem

"Bytet"? Battlefield V har väl knappt något antifusk skydd sedan tidigare känns det som. Så det känns inte som ett byte utan mer som att man lägger till något som aldrig funnits

Tidigare har det väl mest bara funkat så att man manuellt fått rapportera fuskare när man dyker på dem, vilket tyvärr händer ganska ofta.....

Medlem
Skrivet av MrPeters:

tillit gentemot EA av alla.

Redaktör
Skrivet av s_o_n_y:

Han kan spela hos sin Mamma på kontot. Så det är halvlungt

Fint. Men tufft att bli av med kontot. Min grabb har lirat 1,5 år eller så, och skulle nog bryta ihop.


signatur
Medlem
Skrivet av robbis:

Ingen support för Linux med EA Anticheat tror jag.


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Fint. Men tufft att bli av med kontot. Min grabb har lirat 1,5 år eller så, och skulle nog bryta ihop.

Joodu, det har gråtits i månader till och från, Så Pappahjärtat har värkt. Det tråkiga i det hela kan jag tycka är bristen på information från i det här fallet Epic.
Jag tror helt enkelt att dom inte har koll på varför cheatverktyget slog till och därav inte har någon riktig anledning. För hade dom vetat varför så varför skulle dom inte förklara anledningen till att han blev bannad.

Medlem
Skrivet av Mithos-SWE:

Ingen support för Linux med EA Anticheat tror jag.

Gör väl inte steam decken död för det?

Medlem
Skrivet av s_o_n_y:

Joodu, det har gråtits i månader till och från, Så Pappahjärtat har värkt. Det tråkiga i det hela kan jag tycka är bristen på information från i det här fallet Epic.
Jag tror helt enkelt att dom inte har koll på varför cheatverktyget slog till och därav inte har någon riktig anledning. För hade dom vetat varför så varför skulle dom inte förklara anledningen till att han blev bannad.

Har du kollat om man kan få stöd från lagen i Sverige? Eftersom du hade tillgångar och investerat i spelet bör man kunna efterfråga detaljer i fallet.

Jag avskyr dessa system på grund av att just oskyldiga skadas. Det ska ske på samma sätt som inför rätten: Oskyldig till otvivelaktiga bevis. Ett oskyldigt offer som blir fel behandlad är värre än 100 000 borttagna fuskare. Fuskare är ett tråkigt problem datorspelsvärlden får dras med

Medlem

Easy Anti-Cheat som användes innan (i alla fall för 2042) var redan på kernel-nivå men fungerade inte särskilt bra. Fuskarna kringgår alltid systemen och i slutändan sitter spelarna och möter samma fuskare fast nu med prestandaslukande spyware på datorn.

Medlem

Jag har cirka 1600 timmar och Battlefield 5 är det värsta jag har upplevt med fuskare än i något tidigare BF spel.

EA i ett nötskal kommer nu på och inser problemen.

EA jag ger två mitten fingerar till er.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem

Fuska kan man göra på ett lan i 10min för att jävlas, sen är det inte kul längre.

Sen de som fuskar i rankat och vill förstöra för andra.. det är ju dem som inte klarar av sitt riktiga liv och suger på spel.

Jag hade lätt betalt 500 - 1000kr för att få köra rankat.

Testpilot

Hoppas det fungerar bra även i BFV.
Mig veterligen har 2042 mått bra sedan introduktionen av EA anticheat i alla fall.

BFV är klart mitt favoritspel i serien efter BF4, men har varit ospelbart en väldigt lång tid på grund av allt fuskande.

Håller skarpt tummarna nu


signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Medlem
Skrivet av Trycket:

Har du kollat om man kan få stöd från lagen i Sverige? Eftersom du hade tillgångar och investerat i spelet bör man kunna efterfråga detaljer i fallet.

Jag avskyr dessa system på grund av att just oskyldiga skadas. Det ska ske på samma sätt som inför rätten: Oskyldig till otvivelaktiga bevis. Ett oskyldigt offer som blir fel behandlad är värre än 100 000 borttagna fuskare. Fuskare är ett tråkigt problem datorspelsvärlden får dras med

Nä så långt har jag inte gått. Det var när jag börja ställa krav mot dem om konkreta bevis på att det hade fuskats på datorn som dom helt sonika sluta svara :/

Medlem

Jag stötte på tre fuskare nu i helgen (BF2042). Alla tre använde minst aimbot, vilket är det mest uppenbara fusket att identifiera när man inte är spectator.

Att det kommer fusk är ju alltid garanterat, speciellt när fusk-skaparna kan tjäna pengar på att sälja fusken utan att garantera att det alltid kommer fungera.
Precis som ett antivirus så ligger alltid antifusk/antivirus efter då de inte kan ge ett 100% skydd om de inte får total tillgång till ens system, och även då så lär det finnas folk som kan kringgå systemen.

Att BF V får EA's egna antifusk är nog svar på att spelet blivit mer populärt sedan 2042 inte levde upp till förväntningarna, samt att EPIC's Easy Anticheat inte skyddade mot hackaren under Apex turneringen. Om antifusk-systemet ändå inte fungerar, varför betala pengar till en tredje part för det? Är nog så EA resonerade.

Medlem
Skrivet av N3gn4v:

Jag har cirka 1600 timmar och Battlefield 5 är det värsta jag har upplevt med fuskare än i något tidigare BF spel.

EA i ett nötskal kommer nu på och inser problemen.

EA jag ger två mitten fingerar till er.

Ja verkligen helt sjukt med fuskare på PC.

Spelar man på förmiddagen är det värst med alla fuskande asiater som av någon anledning ska förpesta europeiska servrar. 150+ ping är till 99% fuskare


signatur

Ducati Streetfighter 848

Mio
Medlem

Heja fortsätt! Nu kanske de till och med är sugna på att jobba på DLC med nya kartor, vapen mm. Man kan alltid hoppas

Medlem
Skrivet av s_o_n_y:

Han kan spela hos sin Mamma på kontot. Så det är halvlungt

Köpte du begagnade komponenter? Folk som har fuffens för sig och blir HWID bannade i online spel brukar dela upp datorerna i sina delar och sälja dem separat. För de vet att ingen vill köpa en bannad dator. Men problemet är ju då att köper du begagnad hårdvara som har sitt serienummer i en HWID bann så kommer även datorn där du stoppat in komponenten att åka dit i de flesta fall.

Så det kan ju vara en förklaring.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Köpte du begagnade komponenter? Folk som har fuffens för sig och blir HWID bannade i online spel brukar dela upp datorerna i sina delar och sälja dem separat. För de vet att ingen vill köpa en bannad dator. Men problemet är ju då att köper du begagnad hårdvara som har sitt serienummer i en HWID bann så kommer även datorn där du stoppat in komponenten att åka dit i de flesta fall.

Så det kan ju vara en förklaring.

Va!!?
Shit, de hade ja ingen aning om. Jaa kortet var beggat som vi köpte.. :/

Medlem

Även min son blev bannad några år sen. Efter en del forskande visade det sig att de bannar hårdvaruid:t på hårddisken. Köpte en ny SSD och installerade om Windows sen kunde han spela igen. Vet inte ifall de har ändrat det idag så de bannar id:t på flera komponenter.
De har iaf ett automatiskt system som inte fungerar som det ska.

Medlem
Skrivet av gorman:

Även min son blev bannad några år sen. Efter en del forskande visade det sig att de bannar hårdvaruid:t på hårddisken. Köpte en ny SSD och installerade om Windows sen kunde han spela igen. Vet inte ifall de har ändrat det idag så de bannar id:t på flera komponenter.
De har iaf ett automatiskt system som inte fungerar som det ska.

Vet att jag skiftade diskar och installerade om Windows. Men båda diskarna användes i datorn då. Det var mest att jag flyttade windows från ena till andra. Det hjälpte inte. Så det är säkert fler komponenter då.

12
Skriv svar