Snabbkollen – spelar du mindre när det är varmt väder?

Medlem

Ja. Blir så sjukt varmt inne när det är varmt ute, så det går inte att sitta där.

KoP
Medlem

Är mera trädgårsarbete runt huset sommartid så ja, det blir säkert mindre speltid.

Medlem
Medlem

Att jag spelar mindre på sommaren skulle jag inte direkt påstå, spelar ju ändå oftast på kvällen liksom. Det som kan påverka är väl om man åker bort men det blir ju inte nån längre period.

Medlem

Jag är tvärtom.. hatar sol o värme så gömmer mig varma dagar vid datorn o ACn pumpar för fullt

Medlem
Skrivet av Raider:

En kall pilsner på balkongen och en bra bok går långt före spelande. Nu har jag själv lite av en speltorka visserligen, men jag myser hellre ner mig i soffan till hösten när mörkret kommer. Hade jag däremot haft tillgång till ”Song of Conquest” på mitt Switch hade det nog gått varmt nu

Nu blev jag sugen på en kall kaffe och en manga på balkongen.

signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Folk skriver 30c varmt här inne men när har Sverige haft det så varmt. Snarare 20-25 som max i ett par veckor som mest över en sommar på 4mån. Det mesta regnar bort som det alltid gör

Medlem

Jag spelar knappt inget på sommaren. Är hellre ute och går. Fotar ute i naturen och hänger på uteserveringar. Hösten och vintern är årstiderna för spel för mig

Medlem
Skrivet av submariner:

Folk skriver 30c varmt här inne men när har Sverige haft det så varmt. Snarare 20-25 som max i ett par veckor som mest över en sommar på 4mån. Det mesta regnar bort som det alltid gör

De 3-4 föregående somrarna före den som var förra året? Tycker de har varit väldigt varma sett till hur det är normalt sett.

signatur

Submission is for the weak

Avstängd
Skrivet av Metroid:

Nej, jag spelar precis lika mycket oavsett väder. Man hinner med bad och annat ändå när man är sjukpensionär.

Jag är pensionär ock sitter dagarna i ända ock surfar,spelar ock skriver på nätet.
Jag är här när det är varmt för jag har en alldeles underbar AC.

signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem

Mer fokus på spel när det är under 15 grader eller över 30.

Medlem

Väldigt lite kulle jag säga...köpte en AC. Däremot så kan ju värme och fint väder göra en mer sugen på att göra annat än att spela än vanligt.

Medlem

Det beror på om jag är ledig eller inte och om jag är det så beror det på om det är väder att grejja i trädgården eller inte. Är det för varmt så kanske jag tar det lugnt och spelar istället för trädgården dock.

signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Blir mindre spelande för jag var dum och köpte en robotgräsklippare som jag får springa och leta efter hela kvällarna för den fastnar hela jävla tiden

Medlem
Skrivet av Chicobello:

Vad gör du ute då? Blir man inte trött på att gå promenader och ligga på stranden dygnet runt i flera månader?

Har renoverat hus sen förra året så håller på att få klart en hel del ute i trädgården. Sen barn på det så man har inte så mycket tid över. Jobbar också framför skärmen 8h om dagen så blir naturligt att man inte orkar sitta framför skärmen på sommarkvällarna.

Försöker undvika skärmtid på sommaren men på höst/vintern känns det mer okej att dega i soffan

Medlem

Nä, för jag spelar i en kall källare. Är ute i solen 8-11 timmar om dagen, det räcker.

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Nu blev jag sugen på en kall kaffe och en manga på balkongen.

Just do it! Läste ut min bok igår, så behöver hitta en ny

Medlem

Ingen större skillnad, möjligen något mindre.

Däremot spelar man på andra timmar av dygnet.

Medlem

fläktar vid sidorna av skärmen bah, löst å en kall i handen.

signatur

//monster

Medlem

Skulle säga att jag spelar mer på sommaren. Men det har inte med värmen att göra utan att jag är mer ledig och orkar sitta uppe sent och spela.

12
Skriv svar