Netflix Horizon-serie sägs ha blivit skrotad

Robot
Netflix Horizon-serie sägs ha blivit skrotad

Efter anklagelser mot dess "showrunner".

#Film, #Horizon-zero-dawn, #Netflix

Medlem

Hoppas de kan hitta en ny showrunner. Vore intressant med en serie men inte värt det att folk jobbar under såna usla förhållanden. Låter som rätt beslut att göra sig av med en sån idiot

Medlem
ELF
Medlem
Skrivet av kanye_häst:

Hoppas de kan hitta en ny showrunner. Vore intressant med en serie men inte värt det att folk jobbar under såna usla förhållanden. Låter som rätt beslut att göra sig av med en sån idiot

Pusha för att de gör en andra säsong av Cowboy Bebop (live action).
Den var bra på sitt sätt.

signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2025? Ha pyttsan.

Gnällkuk
Skrivet av kanye_häst:

Känns som att det är fel spelserie att göra tv-serie på. Det blir så mycket CGI och då måste den vara riktigt bra, vilket innebär dels mycket deg in och väldigt talangfulla skådisar. Jag har svårt att se att man kan göra det bra och samtidigt få det att kännas som Horizon.

signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Tyckte att Zero Dawn var fantastiskt, men kan ändå inte påstå att en serie lockade. Tror att det är en story som passar bäst för just spel-formatet. Så kanske lika bra att det inte blir något.

signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av kanye_häst:

Håller med. Undrar vad det är som får så många mobbare att söka sig till filmindustrin. Finns väldigt många berättelser om producenter och liknande som gör sitt bästa för att trycka ned och få medarbetare att må dåligt. Vore synd om de inte kunde hitta någon bättre person som kan leda vänligare och respektfullare för tror det skulle bli en riktigt bra serie faktiskt.

Medlem

Om det blir något av detta är väl den stora frågan hur man ska kunna göra spelen rättvisa utan en budget i Game of Thrones-klass?

Det känns nästan som att en animerad serie skulle fungera bättre.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Håller med. Undrar vad det är som får så många mobbare att söka sig till filmindustrin. Finns väldigt många berättelser om producenter och liknande som gör sitt bästa för att trycka ned och få medarbetare att må dåligt. Vore synd om de inte kunde hitta någon bättre person som kan leda vänligare och respektfullare för tror det skulle bli en riktigt bra serie faktiskt.

Är det inte amerikansk företagskultur över lag? Sparka nedåt, slicka arsle uppåt? Har fått den uppfattningen. Bara att det skrivs mer om det när det händer i Hollywood.

(Finns förstås undantag, och jag tror att man långsamt försöker arbeta sig från det, men ändå.)

signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av Nomman:

Är det inte amerikansk företagskultur över lag? Sparka nedåt, slicka arsle uppåt? Har fått den uppfattningen. Bara att det skrivs mer om det när det händer i Hollywood.

(Finns förstås undantag, och jag tror att man långsamt försöker arbeta sig från det, men ändå.)

Kan delvis vara så, kanske, men det är inte ovanligt här i Sverige heller. Under mina år på filmskolor och utbildningar har man mött en del otrevliga och narcissistiska personer. Vet inte om det bara är att sådana personer dras till maktpositioner? T.ex. så hade jag en klasskamrat som berättade nu senast på filmutbildningen jag gick att den praktik han var på så var det en producent som var väldigt otrevlig och nedvärderande mot honom. Men filmpress i Sverige är ju sällan (läs: typ aldrig) på inspelningen och ser sådant och kan heller inte rapportera om problematiken så 99% får ju aldrig höra om sådant utan det är bara när filmen släpps som det börjar skrivas om det och då är det ju bara solskenshistorier som lyfts fram.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Känns som att det är fel spelserie att göra tv-serie på. Det blir så mycket CGI och då måste den vara riktigt bra, vilket innebär dels mycket deg in och väldigt talangfulla skådisar. Jag har svårt att se att man kan göra det bra och samtidigt få det att kännas som Horizon.

En animerad serie i stil med Avatar/Korra hade passat bättre kan jag tycka.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Kan det inte vara som så att dessa personers svinaktiga beteende har högre nyhetsvärde då personerna är kända (någorlunda iaf) för hyfsat många människor?

Och det är väl en väldigt liten del av filmindustrin som håller på så?

Svin finns överallt men de flesta svin är ointressanta.

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Kan det inte vara som så att dessa personers svinaktiga beteende har högre nyhetsvärde då personerna är kända (någorlunda iaf) för hyfsat många människor?

Och det är väl en väldigt liten del av filmindustrin som håller på så?

Svin finns överallt men de flesta svin är ointressanta.

Jag vet inte, kanske, men många producenter och mellansegmentsproducenter är ju inte speciellt kända utan det är väl typ Harvey Weinstein som hade ett namn men de flesta känner ju inte till speciellt många producenter egentligen. Regissörer och skådespelare kan många nog räkna i hundratal nästan men producenter? Kanske kommer upp i ena handens fingrar om en tänker riktigt länge. Det är inget högprofilerat jobb direkt (även om de är viktiga för produktionerna). Men ja, lyckligtvis är det inte majoritet som håller på så utan det är några skitar här och där. Och det är väl som du säger, de finns väl överallt och går inte att undkomma speciellt inte i en bransch som kanske lockar fram människor som behöver känna sig högfärdiga.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Jag vet inte, kanske, men många producenter och mellansegmentsproducenter är ju inte speciellt kända utan det är väl typ Harvey Weinstein som hade ett namn men de flesta känner ju inte till speciellt många producenter egentligen. Regissörer och skådespelare kan många nog räkna i hundratal nästan men producenter? Kanske kommer upp i ena handens fingrar om en tänker riktigt länge. Det är inget högprofilerat jobb direkt (även om de är viktiga för produktionerna). Men ja, lyckligtvis är det inte majoritet som håller på så utan det är några skitar här och där. Och det är väl som du säger, de finns väl överallt och går inte att undkomma speciellt inte i en bransch som kanske lockar fram människor som behöver känna sig högfärdiga.

Jag tror det räcker med att man skriver att producenten bakom Valfri-framgångsrik-serie-eller-film har gjort hemskheter för att få klick. Dessa är kanske inte kändisar per se, men mer kända än Åke i fabriken är de trots att Åkes beteende är mycket värre.

Jämför följande:

1. Åke Johnson 57 klappade kollegan i baken på julfesten.

Ingen bryr sig.

2. Producenten bakom Sagan och Ringen anklagas för sexuellt ofredande.

Alla klickar.

Svin är svin och svin finns överallt men som tur är så är de i minoritet plus att folk kan förändras.

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Jag tror det räcker med att man skriver att producenten bakom Valfri-framgångsrik-serie-eller-film har gjort hemskheter för att få klick. Dessa är kanske inte kändisar per se, men mer kända än Åke i fabriken är de trots att Åkes beteende är mycket värre.

Jämför följande:

1. Åke Johnson 57 klappade kollegan i baken på julfesten.

Ingen bryr sig.

2. Producenten bakom Sagan och Ringen anklagas för sexuellt ofredande.

Alla klickar.

Svin är svin och svin finns överallt men som tur är så är de i minoritet plus att folk kan förändras.

Så är det ju! Få vet nog vem producenten egentligen är, men har de stått bakom något framgångsrikt betyder det ju mer än namnet i sig. Det är väl helt enkelt något magiskt och spännande med filmindustrin som är mer spännande att läsa om. Få bryr sig väl om livet i fabriken liksom Sen finns det ju numera en förväntan att alla inom kultursektorn ska vara perfekta, aldrig göra någonting dåligt eller säga någonting som kan kännas som kontroversiellt eller kan slå tillbaka på filmbolaget. Vilket är på gott och ont kan jag känna. Kan tycka det är extremt att inte få jobb för att du tweetade ett dåligt skämt för typ 10-15 år sedan, men desto bättre att typ våldsverkare och/eller våldtäktsmän inte ursäktas längre. Även om nivån på bevisföringen är väldigt låg, ett rykte eller anklagelse kan räcka för att förstöra någons liv och andra chanser är ovanliga. Även om det visat sig inte stämma. Men pöbeln måste väl ha sitt.

Gnällkuk
Skrivet av Kyraal:

En animerad serie i stil med Avatar/Korra hade passat bättre kan jag tycka.

Ja, det hade varit klart bättre!

signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

1
Skriv svar