World of Warcraft-boss: "Vi borde lyssnat mer på spelarna"
Ja det finns sannerligen mycket att bevisa, men första intrycken från TWW ger en känsla av hopp iallafall. Bara hoppas att de kan bygga vidare på detta och göra något fantastiskt av denna kommande saga.
Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21
Känns som detta är något de sagt ofta nu, inte bara för WoW men även Diablo samt Overwatch. Jag hoppas innerligt att Blizzard faktiskt gjort detta med WoW. Detta är första gången jag faktiskt inte spelar vid release, när allt känns nytt och fantastiskt, då jag tycker Blizzard inte hållit den nivå man hoppats att de ska göra tidigare och de har mycket att bevisa. Ska faktiskt vänta ut detta ett tag och se den respons TWW faktiskt får efter att det inte längre är "nytt" för att bestämma om jag ska börja spela igen eller inte.
PC | PS5 | Switch
Fast mycket av kritiken var väl att storyn var precis apdålig och pissade/retconnade på gamla ikoner?
Det har jag svårt att tro att man kan kursändra under drift.
Till viss del, ja.
Men det fanns även en hel del designmässiga beslut som spelarna inte gillade, som tex för mycket "borrowed power" och även att de nya zonerna i expansionen, inte på något sätt var sammanhängande som i tidigare expansioner.
Med facit i hand måste jag tacka dem för att de gjorde en expansion som var så katastrofalt dålig att jag inte har rört WoW sen dess. Nu har jag helt otroligt mycket tid över för bra spel istället.
Att bara märka att någonting inte blev bra utifrån folks reaktioner, eller som jag misstänker mer; uteblivna intäkter, räcker inte. Identifiera felet/felen först, lär från dem och arbeta på att rätta till dem utifrån de nyfunna lärdomarna. Att konstatera att spelutvecklarna under Blizzards storhetstid var entusiaster är ju ett bra första steg...frågan är ju vilken lärdom de kommer ta utav det.
Fler skins på nästa battle-pass---dubble XP en vecka? Jag hoppas på större insikter än så.
Eller så slutar man lyssna på spelare, sparkar alla jävla kostymnissar och bara gör ett bra spel?
Blizzard gör ju bara dopaminsimulatorer nu för tiden, det finns ingen själ kvar, bara ett evigt grind för att få nästa sak som gör dig lite bättre på det du gjorde innan. Deras ingame shop är skamlös. Snordyra skins som är 100x mer detaljrik än det som finns i basspelet.
"Jag tror att spelutveckling ofta inte ens var ett riktigt jobb tidigare. Det var en grupp otroligt passionerade nördar som försökte lista ut hur man kunde göra om bordsrollspel till 3d."
Låter som en chef jag inte skulle klara av att vara i samma rum med mer än 7 nanosekunder.
Shadowlands var ju spännande först men när man questat i alla zonerna och gjort storyn blev det tråkigt. Gauntlet grejjen eller vad det hette var skojj dom första x antal runs man gjorde. Sen var det ren och skär tortyr att ta sig igenom det. Snarare dödade spelsuget. På pappret förstår jag att det kan ha låtit lockande men i praktiken missade dom målet rejält på något sätt. Ser delves som utveckling på samma system men delves verkar roligare av det jag kört hittills. Iaf köttar expansionen nu och har skojj, snart 80
Har köpt The War Within standardspelet efter att ha haft ett uppehåll på sisådär 10-15 år. Jag måste säga att jag är positivt överraskad. Det är ju såklart ett nytt spel jämfört med originalet men detaljer i story och världsuppbyggnad är makalöst imponerande, samtidigt som den gamla mysiga känslan finns där, med en ny fräsch touch. Denna gången vet jag mer om hur att begränsa min speltid så jag kör i ett lagom tempo, ofta tillsammans med min 21-åriga son som har koll på det mesta.
Det började väl redan med Cataclysm ???
Japp, och det blev ännu sämre med MoP. Gav i stort sett upp där även om jag skaffade WoD i hopp om bättring, men icke.
00:00:02:42
Har köpt The War Within standardspelet efter att ha haft ett uppehåll på sisådär 10-15 år. Jag måste säga att jag är positivt överraskad. Det är ju såklart ett nytt spel jämfört med originalet men detaljer i story och världsuppbyggnad är makalöst imponerande, samtidigt som den gamla mysiga känslan finns där, med en ny fräsch touch. Denna gången vet jag mer om hur att begränsa min speltid så jag kör i ett lagom tempo, ofta tillsammans med min 21-åriga son som har koll på det mesta.
Åh, vad roligt att spela ”ordentliga” spel med sin son!
Min vill än så länge mest köra olika spel i Roblox (han är just fyllda 11 så kanske inte så konstigt) och har jag har svårt för det mesta som finns där inte minst då det det oftast är kass spelkänsla. Ibland vlir det Fortnite och det tyckar jag är rätt skoj (i läget utan det där byggandet).