Medlem
Skrivet av Slimebeast:

The Outer Worlds var en styggelse och jag förstår inte hur någon kan nämna det i samma andetag som Fallout: New Vegas.

Avowed är grafiskt mycket snyggt baserat på videon (om än feminint och färgglatt), men herregud vad förolämpande med den där radarn där fiender lyser rött innan man ens sett dem, och alla mål för en quest indikeras med en målsökare med avstånd i meter och allt - precis som i The Outer Worlds.

Håller med om the outer worlds. Det spelet var helt sterilt från känslor eller något som gjorde NPC "levande". Det bästa med the outer worlds var de två DLC världarna, som var lite bättre. Annars var det helt intetsägande och kort.

Hoppas detta spel håller en högre nivå på berättandet.

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

The Outer Worlds var en styggelse och jag förstår inte hur någon kan nämna det i samma andetag som Fallout: New Vegas.

Avowed är grafiskt mycket snyggt baserat på videon (om än feminint och färgglatt), men herregud vad förolämpande med den där radarn där fiender lyser rött innan man ens sett dem, och alla mål för en quest indikeras med en målsökare med avstånd i meter och allt - precis som i The Outer Worlds.

Inget emot att önska ett litet mörkare spel men känner inte vad du menar med färgglatt och feminint.

Skulle hoppas att såna där saker kan stängas av. Rollspel blir dessutom roligare om man får hintar om vart man ska, bra beskrivningar som man kan följa istället för fasta punkter.

signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Obsidian har sneglat mer än lite på sina stallbröder Bethesda's tidigare spel, framförallt "Oblivions" fantastiska och märkliga tillägg "Shivering Isles". Där finns det just strålande färger, en splittrad värld, märkliga uppdrag och galna varelser att möta - precis vad vi ser här.

Skönt att höra Matt Mercer göra rösten till oraklet, han excellerar ju på just såna märkliga individer

signatur

War, War never changes...

Medlem

Var det inte det här som skulle va låst till 30 fps? Skitsugen på det men 30 fps är en dealbreaker för mig :/ (ja jag spelar på konsol)

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

herregud vad förolämpande med den där radarn där fiender lyser rött innan man ens sett dem, och alla mål för en quest indikeras med en målsökare med avstånd i meter och allt - precis som i The Outer Worlds.

Det där med radarn är lite intressant, det är ju inte mer än rätt att man får lite handikapp eftersom ett spel aldrig kan ge samma syn, hörsel och känsel som i verkligheten, men det det får ju inte vara för mycket hålla handen. Målsökare med avstånd i meter är jag emot dock.

Medlem

Jag är såld som fan på spelet!
Dock,
Har sett diverse förståsigpåare på YT att ljudet är undermåligt, något ni reflekterade över?

signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem
Skrivet av LancelotSwe:

Inget emot att önska ett litet mörkare spel men känner inte vad du menar med färgglatt och feminint.

Skulle hoppas att såna där saker kan stängas av. Rollspel blir dessutom roligare om man får hintar om vart man ska, bra beskrivningar som man kan följa istället för fasta punkter.

Alltså jag menade inte att färgglatt i sig är jättefeminint, det kom bara på köpet i mitt inlägg eftersom så många andra saker i många moderna spel är feminina, så även i Obsidians. Men det kan vi ta en annan gång.

Och apropå färger, det är inte enbart negativt. Det är bara en smaksak att jag föredrar mörkare atmosfär och gärna realism. För de har verkligen lyckats med färgbalans och nyanser i Awoved, alla färger harmonierar väldigt snyggt.

signatur

Memento Mori

Ni som säger att ni hade önskat att det skulle se ut mer som Skyrim... Hur länge sen var det ni körde Skyrim??? Jag har inte supermycket moddar i mitt spel men tycker det är gott om färger och ljus även i Skyrim... Nattthimlen tänds ju upp som ett sabla nyårsfyrverkeri typ varje natt med norrsken och annat spejsat. Enda stället som är brungrått är väl passande nog det rasistiska rövhattsnästet Windhelm...

Medlem

"Som Obsidians fantasy-svar på sci-fi-spelet The Outer Worlds"

Jag har försökt länka en Jerry Seinfeld " i´m out " gif här men det är för svårt för min icke ingenjörs-byggda hjärna.

Det är verkligen hemskt att se potential ge vika för medelmåtta, det är ännu hemskare att se pengar eldas upp helt i onödan.

FM-guru
F.d. Sisyr

Måtte det bli bra. Hade svårt för Outer Worlds, men Pillars of Eternity-spelen håller jag desto högre (även om huvudstoryn i tvåan var riktigt svag).

Medlem

Nja. Hade faktiskt inget särskilt emot The Outer Worlds (förutom rekordlånga laddningstider). Ändå är jag inte direkt förväntansfull inför denna release. Gameplay ser verkligen inget vidare ut. Statuseffekter, damage points, stela rörelser och allmänt kaos. Tycker också, likt andra, de verkar gjort spelet för glättigt. Nu är faktiskt inte heller PoE någon storfavorit hos mig men kan inte minnas att det såg riktigt så barnsligt ut.

Medlem

Är det i videon testat på Xbox eller PC, tyckte det inte var speciellt mjukt när man tittade runt.. vet inte om det är videon eller om detta är hur det kommer vara på Xbox, är det Xbox så även om det ser bra ut så kommer det (för mig personligen) kännas horribelt.

Medlem
Skrivet av Winzi:

Är det i videon testat på Xbox eller PC, tyckte det inte var speciellt mjukt när man tittade runt.. vet inte om det är videon eller om detta är hur det kommer vara på Xbox, är det Xbox så även om det ser bra ut så kommer det (för mig personligen) kännas horribelt.

Exakt min tanke också. Det ser "styvt" ut. Kan ju vara att den som spelar gör det enbart i demonstrationssyfte och rör sig försiktigt för att man ska hänga med som tittare. Hoppas det bara är så.

12
Skriv svar