DLC direkt för Bad Company 2

Medlem

Vad folk gnäller! Spelet blir inte direkt sämre för att dom släpper DLC, spelet innehåller redan nu en jäkla massa prylar. Vi vet även sedan länga exakt hur många vapen, kartor o.s.v. spelet kommer att ha vid release. Då gnällde inte folk men nu när EA säger att spelet ska få DLC så är spelet plötsligt ofullständigt.

Inte många dagar kvar nu.

Medlem

Haha, så jäkla fult. Utveckla ett spel, plocka ut lite skins och vapen från den färdiga produkten och kalla det gratis DLC. Dice är så jävla tragiska.

Medlem
Skrivet av Whip:

Vad folk gnäller! Spelet blir inte direkt sämre för att dom släpper DLC.

Av betan att döma kan spelet knappast bli sämre i vilket fall som helst.

Medlem
Skrivet av Blajjarn:

Fan va irriterad jag blir på EA, även om det är gratis så är det fan inte rätt, sånt som är klart redan innan release borde följa med spelet och inte behöva laddas ner...

Du vet, spelet blir oftast feature set och i princip klart långt innan det skeppas, sen ska det tweakas , buggfixas QA m.m

Du tror inte att dem bara ska sitta på sina arslen under tiden dem som inte är berörda av QA osv?

Folk som inte vet hur det går till kanske ska sluta gråta..det går inte att packa med hur mkt som helst i ett spel..

Medlem

dlc = automatisk facepalm


signatur

Where are we runnin'?

Medlem
Skrivet av Xstioph:

Kräks av begreppet DLC..... Gör en expansion eller en uppföljare.. Allt det där jävla småkrafset, orka.. Visst, valfritt bla bla bla.. whatever

Så sant, så sant! Det börjar gå överstyr nu...

Medlem
Skrivet av Mormis:
Skrivet av BearClaw:

wow. det är sorgligt när det klagas på en såhär väldigt harmlös strategi för att få människor att köpa deras produkter.

har självklart bokat till PC. känns som en slipad version av BF2, vilket höll i ca 2år.

Slipad version av BF2?! Haha, roligaste jag hört på väldigt länge, tack för det.

Det var väl lite overkill att skriva kanske, BC2 och BF2 är inte alls samma lir, men känslan är skön i BC2, men jag ser fram emot BF3 en hel del


signatur

Retro.

Medlem

Men seriöst gör väl inget om de släpper ett DLC samma dag om det är gratis och alla kan få det ? -.-
Är la något de tycker ska vara med från början, så ett DLC känns nog bättre än att dra tillbaka alla skivor och göra om på nytt x)

Inaktiv

Helt jävla otroligt vad alla ska klaga över småsaker. Var glada att det är gratis, och nej ni MÅSTE verkligen inte ladda ner det heller.

Medlem

Har inget emot att de ger ut gratis DLC vid release för de som köpt det. Iof är det nu endast om du köpt en helt ny kopia, vilket jag är lite fundersam över.

Hur som helst är det fan bättre än DRM som vissa kör med..

Och ja, precis som ovan sa. Var glada att det är GRATIS, med tanke på att det är EA. Nästan lite förvånad...

Medlem

Måste säga att Dice (EA) verkligen svikit sina fans iom BC2.
Först ´klankade de ner på MW2 och sa att de själva aldrig skulle gå ifrån det klassiska serversystemet till pc med dedikerade servrar o.s.v.....Självklart var detta lögn och det enda som finns att tillgå är att HYRA servrar....

Och nu ska man få tillgång att KÖPA extra innehåll till spelet. Vilket kommer kännas som ett måste om man inte kommer få spela vissa kartor/spelsätt eller använda viss utrustning om man inte pyntar ut extra pengar...

Fyfaan, spelmarknaden är inte på väg uppåt iaf...


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

SE versionen till PC ger väl exta fördelar för dom som betalat lite extra? Att DLC skulle vara gratis är väl bara en slutsats skribenten har dragit?

kul med DLC för dom med 20 gb hdd....

Medlem
Skrivet av kebbe:

Av betan att döma kan spelet knappast bli sämre i vilket fall som helst.

Se det istället för vad det är. En BETA.

Sen om DLC's så förstår jag verkligen inte vad folk är så upprörda över. Utvecklarna ger dig möjlighet att få mera innehåll till ditt favoritspel, inte bara glömmer bort det och går vidare.

Kanske kan det rent av vara så att den ekonomiska krisen även har fått spelföretagen att tänka till. De är alla företag som har för avsikt att gå med vinst och kommer göra vad som helst för att överleva.

I slutändan är det ändå konsumenten som bestämmer. Om DLC fortsätter att vara populärt och säljas betyder att det finns folk som köper. Kanske inte just du tillhör den gruppen, men respektera att det faktiskt finns folk som gillar det. Och så klart, inget tvång på att köpa som sagt.

Folk vill ju ha allt DLC gratis, och tror på något automatiskt sätt att de blivit bestulna på något som de hade rätt till gratis. Vi som konsumenter vet ju inget om de beslut som tagits gällande olika spel. Kanske har spelföretaget i fråga lagt till extra pengar i sin budget för att även göra DLC's och det är inget som var planerat för "vanliga" spelet.

Jag personligen är bara glad att jag får mer valmöjligheter och kan köpa lite extra kul stuff. Jag älskar collectors editions o allt sånt där så för mig är det perfekt. Jag vet att alla inte tycker så men då är vi tillbaka på att det är valfritt om man vill köpa eller inte.

Problemen kan börja komma när det är DLC's som delar ett community och det kan ju vara ett problem. Men sånt är livet, orättvist. Många hade säkert gladligen köpt en "expansion" istället för DLC's men då får du heller ingen valmöjlighet över vad du vill ha, och du får kanske ändå spendera mera pengar på något dyrare.


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Medlem

Dom borde snarare enas om vad som får kallas DLC. Expansionerna till GTA4 är DLC. Extra armor till Mass Effect 2 är inte DLC enligt mig. Visst är det content, men extra armor blir ju inte unikt eftersom alla får det när dom köper spelet.

Medlem
Skrivet av gurkoz:
Skrivet av kebbe:

Av betan att döma kan spelet knappast bli sämre i vilket fall som helst.

Se det istället för vad det är. En BETA.

Nej, det är inte en beta mer än Dawn of War II-betan var. Det är en demo, vilket direkt avslöjas när konsolspelarna får samma skit fast betitlad BFBC2-demo. De enda förbättringarna som kommer finnas i det "färdiga" spelet är att man har tillgång till de högre grafikinställningarna.

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av gurkoz:
Skrivet av kebbe:

Av betan att döma kan spelet knappast bli sämre i vilket fall som helst.

Se det istället för vad det är. En BETA.

Nej, det är inte en beta mer än Dawn of War II-betan var. Det är en demo, vilket direkt avslöjas när konsolspelarna får samma skit fast betitlad BFBC2-demo. De enda förbättringarna som kommer finnas i det "färdiga" spelet är att man har tillgång till de högre grafikinställningarna.

Det där är bara spekulationer. Du kan inte jämföra ett spel med ett annat gällande hur en beta är utformad. Denna diskussionen går bara att föra när spelet väl är släppt.


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Medlem
Skrivet av Mormis:
Skrivet av BearClaw:

wow. det är sorgligt när det klagas på en såhär väldigt harmlös strategi för att få människor att köpa deras produkter.

har självklart bokat till PC. känns som en slipad version av BF2, vilket höll i ca 2år.

Slipad version av BF2?! Haha, roligaste jag hört på väldigt länge, tack för det.

HAHAHA!! BC2 är ett skämt jämfört med BF2!

Kommer inte köpa BC2, väntar på BF3, och hoppas man slipper allt töntigt och dåligt de tagit med i BC2!


signatur

Ducati Streetfighter 848

Inaktiv
Skrivet av Fireflash__:
Skrivet av MiXiE:

Gillar inte alls detta. tar bara mer plats på hårddisken. Min är full vilket gör att jag får ta bort t.ex expansioner från hddn eller extra material från andra spel för att kunna få ut mer av andra. Grymt irriterande. Har inte lust att lägga 1000kr på större hdd heller.

Om du endast behöver plats för extramaterial och expansioner behöver du knappast lägga 1000 spänn.

Om en xbox hdd bara är på 20gb så har man bara 7-8GB ledigt om man tar bort allt.

Sen för att installera alla grejorna till forza så tar de ungefär 400-500mb styck så det blir ungefär 2GB

ett tillägg till ta 1,9gb

då var man redan nere på 3-4gb.

Mass effect 2 dlc ungefär 700mb

conquest mode med banor till bad company 300-500mb

osv... Du kan ju själv se att platsen ryker ganska snabbt.

Och om man ska köpa en ny hdd till xboxen kostar det 800-1200kr. Då kan man nästan lägga till det dubbla ock köpa en ny xbox där man får hdmi utgång och större hårddisk med ny garanti.


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem

ujujuj, EA/Dice gör en marknadsmässig give-away för att folk ska prova att ladda ner en DLC för att kunna "prova på" hur det är... För att sedan kunna mjölka ur allt och alla... genom att sälja "köbevapen"

Medlem

Måste säga att Gurkoz inlägg hittills är det mest mogna om ser till vad dom flesta skriver. Tro att vissa här måste se att det är inte gratis att göra spel och att företagen som producerar våra fritidsintressen faktiskt måste tjäna pengar på det dom gör.

Tycker det känns skönt att dom lägger ner tid på spelet även när dom släppt det och som Gurkoz sa det ÄR FRIVILLIGT ATT LADDA NER DETTA DLC.

Medlem
Skrivet av MiXiE:

Gillar inte alls detta. tar bara mer plats på hårddisken. Min är full vilket gör att jag får ta bort t.ex expansioner från hddn eller extra material från andra spel för att kunna få ut mer av andra. Grymt irriterande. Har inte lust att lägga 1000kr på större hdd heller.

Om du gnäller på att du har full hårddisk så är det väl bara bra att inte allt följer med skivan när du installerar

Medlem
Skrivet av T.Mani:

Jupps... jag spelar ju PC-betan så spelet är förhandsbokat och hamnar väl i brevlådan 5:e Mars

+1

Medlem
Skrivet av gurkoz:

Problemen kan börja komma när det är DLC's som delar ett community och det kan ju vara ett problem. Men sånt är livet, orättvist. Många hade säkert gladligen köpt en "expansion" istället för DLC's men då får du heller ingen valmöjlighet över vad du vill ha, och du får kanske ändå spendera mera pengar på något dyrare.

Livet må vara orättvist, men det betyder inte att spel som vi betalar fullpris för behöver vara det. DLC kan vara en kul grej men det kan även dra ner det spel vi redan betalat för.

När det handlar om online spel är det verkligen inget kul att möta någon som har tillgång till vapen/gadgets som man själv inte har, bara för att dom har betalat mer än dig. Då känns det faktiskt mer som ett "tvång" att köpa bara för att få lov att ha fortsätta ha samma chans som man hade innan DLCn kom ut.

Det förstör även spelet helt när de man spelar med blir kickade för att servern man råkar spela på laddar en karta som de inte köpt (som var fallet med BF2 booster packs när de kom ut, man såg inte skillnad på en server med BP och en utan). Sånt kräver att utvecklarna respekterar de som inte vill köpa extra kartor etc. och inte sänker spelglädjen för de som inte gör det.

DLC kan fungera väl... men det kräver att utvecklarna går en balansgång mellan att vad som är bra för spelet i sig och vad som är bra för deras plånböcker.

Medlem

Jag känner bara mig själv och vet att jag slutade spela BF-2 ganska snart efter att booster packs och allt det där kom ut. Tycker sällan det är värt pengarna att köpa till extra saker till spel.

Får se hur det blir med Bad Company 2, vem vet jag kanske sitter där med allt extra lull lull om 6 månader!

Medlem

Då lär dom ju gräva sin egen grav , vem vill betala 500kr för ett FPS spel för att sen lägga 10$ vid varje patch? Innebär detta att du måste ha alla patcher för att kunna spela och att dom släpper 3-4 patcher varje månad då blir det rätt dyrt. Åt helvete med den här kommunistiska fixeringen vid pengar som har gått åt samtliga utvecklare och utgivare!!!!

Medlem
Skrivet av BearClaw:

wow. det är sorgligt när det klagas på en såhär väldigt harmlös strategi för att få människor att köpa deras produkter.

har självklart bokat till PC. känns som en slipad version av BF2, vilket höll i ca 2år.

Det är ju snarare en nerbantad version av BF2.


signatur

B lup

Medlem

Kan folk snälla läsa igenom artikeln innan de börjar klaga....
Om ni hade läst artikeln hade ni fattat att alla som köper spelet får tillgång till den här DLCn gratis.

Medlem
Skrivet av VeltroXDudE:

Då lär dom ju gräva sin egen grav , vem vill betala 500kr för ett FPS spel för att sen lägga 10$ vid varje patch? Innebär detta att du måste ha alla patcher för att kunna spela och att dom släpper 3-4 patcher varje månad då blir det rätt dyrt. Åt helvete med den här kommunistiska fixeringen vid pengar som har gått åt samtliga utvecklare och utgivare!!!!

Hur f*n får du dem till kommunister dem är snarare kapitalister.

Medlem
Skrivet av intyala:
Skrivet av VeltroXDudE:

Då lär dom ju gräva sin egen grav , vem vill betala 500kr för ett FPS spel för att sen lägga 10$ vid varje patch? Innebär detta att du måste ha alla patcher för att kunna spela och att dom släpper 3-4 patcher varje månad då blir det rätt dyrt. Åt helvete med den här kommunistiska fixeringen vid pengar som har gått åt samtliga utvecklare och utgivare!!!!

Hur f*n får du dem till kommunister dem är snarare kapitalister.

HAHA okej då

Medlem

Om det är gratis så varför gnälla. gratis DLC är ju standard numera för att bolagen vill att man KÖPER ett ex och även ett nytt ex och ej beggat. Visst kan det vara lite surt att dom gör så, men det är smart och de tjänar mer pengar då. Inget konstigt med det alls.

123
Skriv svar