Rykte: Rocksteady gör nytt Batman efter Suicide Squad-fiaskot
Rocksteady har mycket att bevisa för att detta skulle locka många av oss. Mer och mer är det tydligt att många av våra favoritspel skapades av studios som inte längre existerar i annat än namn.
Det skulle vara otroligt uppfriskande att se den oron vara obefogad.
Hur har de mycket att bevisa i och med ett nytt Batman? Suicide squad är ju ett annat typ av spel, och Batman spelen gjorde de ju bra.
Hade varit grymt nice med ett nytt spel i Arkham-serien! Gärna att de fortsätter bygga på det de gjorde i Arkham Knight. Större stad, massa skurkar och Batmobilen! Eller kanske ett Batman Beyond?
Hur har de mycket att bevisa i och med ett nytt Batman? Suicide squad är ju ett annat typ av spel, och Batman spelen gjorde de ju bra.
Det beror ju helt på hur många av människorna som jobbade med tidigare batmanspel finns kvar där nu för att jobba på ett nytt.
För att inte tala om att det var längesedan deras senaste batmanspel.
Det är mycket som behöver klaffa för att det ska bli bra.
Det kan bli bra ändå om passionen och viljan finns men det finns också helt klart risker pch anledning till oro.
Det beror ju helt på hur många av människorna som jobbade med tidigare batmanspel finns kvar där nu för att jobba på ett nytt.
För att inte tala om att det var längesedan deras senaste batmanspel.
Det är mycket som behöver klaffa för att det ska bli bra.
Det kan bli bra ändå om passionen och viljan finns men det finns också helt klart risker pch anledning till oro.
Jag tänkte omvänt också, att det kändes lite tryggt att de går tillbaka till nåt de kan. Förvisso intressant att veta hur många som jobbar kvar.
Ingen av de som gjorde första Batman spelen är kvar hos Rocksteady.
Jag skulle inte lita på dagens Rocksteady att göra någon genre inom spel bra med tanke på suicide squad.
Lite som att du ska få en Carbonara av en kock men han serverar dig kattpiss. Skulle du lita på att den kocken skulle kunna göra en annan maträtt?
Ingen av de som gjorde första Batman spelen är kvar hos Rocksteady.
Jag skulle inte lita på dagens Rocksteady att göra någon genre inom spel bra med tanke på suicide squad.
Lite som att du ska få en Carbonara av en kock men han serverar dig kattpiss. Skulle du lita på att den kocken skulle kunna göra en annan maträtt?
Jag skulle lita på att han kan fixa en gorbys åt mig, fast vet inte vad det skulle motsvara, nu när vi gör liknelser.
Jag skulle lita på att han kan fixa en gorbys åt mig, fast vet inte vad det skulle motsvara, nu när vi gör liknelser.
Ja kanske 😅 min poäng är iaf att jag har tappat allt förtroende för Rocksteady och vi kommer aldrig få se ett bra Batman spel (eller annat) från dem någonsin igen.
Ungefär som när man säger att Blizzard dog och har sakta kvävts enda sedan de blev Activision/Blizzard.
Hade gärna sett att de (eller någon?) gör ett mer lekfullt Batman-spel på typ Brave and the Bold. Älskar Arkaham-serien, men hade gärna sett något mer färgstarkt. Var egentligen bilden på "läderlappen" som fick mig i de tankarna.
Cel-shadat batman i stil med den gamla tecknade serien, skulle funka.
Missat denna... uhm. X) https://www.youtube.com/watch?v=c4tMrr0PPEM
Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.
Ja precis, det kom ju ett beat'm'up till Wii i den stilen som var riktigt bra. Dessvärre så lite underskattat också, men det släppts så jäkla många spel till Wii att det var lätt att drunkna.
"Writer and Fighter"
Apropå serien, aldrig spelat men har hört att The Adventures of Batman & Robin till SNES ska vara rätt schysst! Där lyckades de fånga stilen bra men vore kul med ett cel-shadad version i ett modernare spel
Ja precis, det kom ju ett beat'm'up till Wii i den stilen som var riktigt bra. Dessvärre så lite underskattat också, men det släppts så jäkla många spel till Wii att det var lätt att drunkna.
Apropå serien, aldrig spelat men har hört att The Adventures of Batman & Robin till SNES ska vara rätt schysst! Där lyckades de fånga stilen bra men vore kul med ett cel-shadad version i ett modernare spel
Det finns ett rätt underskattat spel som släpptes för inte så längesedan som kanske är intressant?
Ännu en dag i paradiset.
Syftade på denna: Batman: The Animated Series
Håll Sweet Baby Inc. utanför så kanske det kan bli bra.
du vet att Sweet Baby Inc. är ett konsult företag va? och har ingenting att göra med gameplay eller storyn. så Sweet Baby Inc är inte annledningen till att spelet suger. Rocksteady och WB är annledningen
du vet att Sweet Baby Inc. är ett konsult företag va? och har ingenting att göra med gameplay eller storyn. så Sweet Baby Inc är inte annledningen till att spelet suger. Rocksteady och WB är annledningen
Story/narrativ är ju deras grej enligt dem själva.
De är ett konsultföretag ja, men de håller ju på med stories så de har absolut del av ansvaret att storyn suger.
Ja men bara för att dom har lyckats innan så är det ju inte skrivet i sten att dom har kvar samma fingertoppskänsla som innan.
Jag skulle exempelvis inte lita på att Arkane lyckas om dom gör ett nytt Dishonored efter helt ok Deathloop och mediokra Redfall.
Känns som magin är borta där också. Men jag kan ha fel. Det har hänt förr
PSN: OAKTHYR
De är ett konsultföretag ja, men de håller ju på med stories så de har absolut del av ansvaret att storyn suger.
förutom att dom ger bara förslag på ändringar. det är på Rocksteady och WB om dom vill lyssna på dom förslagen
Äh trist med ännu ett Batman ju. Har ju gjorts till döds nu. Om det nu tvunget måste vara något superhjälteaktikt kan väl någon mindre uttjatad få glänsa. Typ Spawn hade ju varit tacksamt att göra något med. Han har sina hellpowers, mantel, kedjor och vapen. Något annat än Batman och the usual suspects iaf.
Båda grundarna, Sefton Hill och Jamie Walker, lämnade Rocksteady 2022 varav Sefton Hill var game director för Arkham-trilogin. Så skulle nog säga att det finns en del att bevisa hur dom klarar av att göra ett nytt bra spel.
Tyvärr finns det fler av dessa företag än enbart dom. Men ja, får hoppas att utvecklare skippar företag likt dessa framöver.
Äh trist med ännu ett Batman ju. Har ju gjorts till döds nu. Om det nu tvunget måste vara något superhjälteaktikt kan väl någon mindre uttjatad få glänsa. Typ Spawn hade ju varit tacksamt att göra något med. Han har sina hellpowers, käp, kedjor och vapen. Något annat än Batman och the usual suspects iaf.
Åh, ett grymt AAA Spawn skulle säkert kunna funka.
The more I practice, the luckier I get.
förutom att dom ger bara förslag på ändringar. det är på Rocksteady och WB om dom vill lyssna på dom förslagen
Fast om du inte gör som de säger så försöker de cancela dig:
Fast om du inte gör som de säger så försöker de cancela dig:
Hoppas de lärt sig att inte använda sig av wokeister, go woke, go broke!
Alltså, Suicide Squad är ju rätt långt i från Batman sett till typ allt...vet inte varför man ens skulle jämföra de två bara för att de utspelar sig i samma universum. Jag växte upp med Batman...Suicide Squad var nåt jag först hörde talas om när den första filmen släpptes...inte riktigt samma lore och känsla för de två där va?
Måste ett Aquaman-spel bli en dunderhit bara för att Batman blev det? Skulle ett sådant spel göras och det inte blir en hit så vet man ju tydligen i alla fall vart man ska rikta skulden.
Hoppas de lärt sig att inte använda sig av wokeister, go woke, go broke!