Den senaste TV-serien du såg klart?

Releasehästryttare

Det blir ingen säsong 2 av the acolyte!

https://deadline.com/2024/08/the-acolyte-canceled-no-season-2...

Medlem

Ahh, den var inge vidare tyckte jag, förstår att de lägger ned. Orkade inte se klart.

Medlem

Masters of the air

Det senaste samarbetet mellan Spielberg och Hanks om amerikanska bombflygare under andra världskriget.

Tyckte att serien var snygg och välgjord i samma anda som Band of Brothers, även om den kanske inte höll riktigt samma klass.
Ger den 4/5 👍

Medlem

Snart klar med Dexter S1-S8 och New Blood.

Typ för 4:e gången jag ser den igen.

Medlem

Såg nyss denna som var riktigt bra! Spännande att följa rakt igenom och sen en briljant twist på det! Är tydligen baserad på en film från 90-talet som jag dock inte sett med Harrison Ford.

Medlem

Sharp Objects. Riktigt bra. Blek som tusan.

Mindhunter. De avsnitt som är regisserade av Fincher själv är skitbra, resten mediokra. Väldigt intressant serie men man tappar lite intresse mot slutet när det blir för mycket personligt drama.

Såg klart The Boys S4.
Nej jag vet inte jag. Nu börjar det mest bli löjligt för löjlighetens skull.
Känns som vissa karaktärer har bytt personlighet med.
Men men.. det är ju bättre än det mesta annat ändå på nåt vis.

Releasehästryttare

Bad Batch (3e och sista säsongen) 9/10

Jag fortsätter och vara riktigt imponerad över hur mycket tid och kärlek som skaparna lägger ner på denna serien.

Det är fortfarande något av det snyggaste man kan se i animerad form såhär 2024!

Storymässigt så når serien inte riktigt upp till Clone wars som jag gav 10/10, men har man intresse av Star wars så borde man ej missa denna serie!

Hoppas att denna studion får fortsätta göra SW serier i detta format många år framöver då de igen och igen bevisar att de vet vad de gör med varumärket!

Releasehästryttare

Sunny 6/10

Inget nytt under solen!

Hyfsat standard "robot dödar människor" serie som vi är vana vid.

Medlem

Såg klart första säsongen av '3 Body Problem' igår, och fyfan vilken bra sci-fi thriller. Den är så jävla spännande, nytänkande och bara riktigt bra, det var längesedan jag såg en serie som fångade mitt intresse så mycket.

9/10
Ser sjukt mycket fram emot de andra säsongerna som ska vara på g.

Medlem
Skrivet av Force:

Såg klart första säsongen av '3 Body Problem' igår, och fyfan vilken bra sci-fi thriller. Den är så jävla spännande, nytänkande och bara riktigt bra, det var längesedan jag såg en serie som fångade mitt intresse så mycket.

9/10

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BMjNiMDI5YjItNmU0Yy00N...

Låter nice, har fuskat och lyssnat lite på en tuber som förklarar om de olika böckerna, tror att det kan vara svårt att göra om vissa historier från böckerna till TV serie. Ska subba Netflix nån månad (Jul typ) när jag har tid att plöja genom serier och definitivt först kolla in 3BP.

Medlem
Skrivet av Ichinin:

Låter nice, har fuskat och lyssnat lite på en tuber som förklarar om de olika böckerna, tror att det kan vara svårt att göra om vissa historier från böckerna till TV serie. Ska subba Netflix nån månad (Jul typ) när jag har tid att plöja genom serier och definitivt först kolla in 3BP.

Så kan det säkert vara, har inte läst eller hört något om vad böckerna handlar om sedan tidigare, så serien kanske är en sådan som inte gillas av de som läst böckerna, det är ju inte helt ovanligt
Men ja, jag rekommenderar verkligen serien, den är super!

Medlem
Skrivet av Ichinin:

Skrev ett inlägg om serien på förra sidan i tråden. Jag hade inte samma intryck som Force. För att summera så tyckte jag att den började starkt men blev sämre ju längre serien gick. Betyget blev 2 av 5.

Men smaken är ju som den där kroppsdelen.

signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Skribent
Skrivet av Rowin42:

Masters of the air

Det senaste samarbetet mellan Spielberg och Hanks om amerikanska bombflygare under andra världskriget.

Tyckte att serien var snygg och välgjord i samma anda som Band of Brothers, även om den kanske inte höll riktigt samma klass.
Ger den 4/5 👍

Jag gillade Masters of the Air. Hela biten med det klaustrofobin i bombplanen förmedlades till tittaren. Många gånger jag satt och hade typ lite ångestpåslag bara av att se.

Men tycker den tappade lite mot mitten. Det var som det saknades ett eller två avsnitt. Jag var tvungen och kolla så jag inte missat, men tydligen inte..

Dock lägger jag den nog också som en fyra, men en rätt svag sådan.

signatur

"Writer and Fighter"

Releasehästryttare

Alone S11

Riktigt underhållande som vanligt!

Är verkligen en serie som får en att tänka till hur bra man verkligen har det!

Medlem
Skrivet av Force:

9/10

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BMjNiMDI5YjItNmU0Yy00N...

Vilken bra serie, tack för tips! håller med 9/10 betyget.

Releasehästryttare

KAOS 7/10

Annorlunda tolkning av den Grekiska guda mytologin

Medlem

Såg klart Shogun igår. Riktigt bra serie, den bästa serien jag sett på länge. Det är en nyinspelning av den gamla miniserien, med samma namn. Det är genomgående otroligt höga produktionsvärden; scenografi, kostym, foto, effekter - verkligen snyggt. Men även skådespeleri och manus är bra (efter James Clavells bok). Den utspelar sig under den dramatiska tiden precis innan Tokugawashogunatet, sett utifrån en engelsmans perspektiv. Det ska tydligen bli fler säsonger men vi får se om de blir lika bra, då källmaterialet bara täcker denna första säsongen. Finns på Disney+.

5/5.

Medlem

The Frog. Koreansk thriller/mystik. Den hade lite egen känsla, väldigt snyggt filmad.

Medlem

Bodkin. Bra skådisar, och både spännande och rolig deckarhistoria/mysterium.

Medlem

Jag har, precis som Devan sett KAOS (Netflix, en säsong, åtta avsnitt)

Som sagt så är det en annorlunda tolkning av den grekiska mytologin som avhandlas här

Jag tänker vara lite mer generös och ger serien betyget fem olympier av fem.

Som vanligt så ses trailern på egen risk.

Hoppas verkligen på en andra säsong.

signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Releasehästryttare

Kite man hell yeah 7/10

En avstickare av Harley Quinn serien, snäppet sämre men ändå okej underhållning.

Releasehästryttare

Skulle skriva en medlems recension men när jag skrivit all text och skulle ladda upp en bild så istället så öppnade den bilden i webbläsaren och all text försvann ..

Så det får bli ett kort inlägg här igen.

Tomb Raider: The.Legend of Lara Croft 4/10

Netflix sämsta tv serie som baseras på ett spel hittills!

Det säger det inte rätt ut men det verkar som hon är lesbisk nu, hon har knappt några bröst och hon gråter konstant, inget av detta händer i spelen..

Hade varit bättre om vi fått den terminator liknanade Lara vi är vana vid, men nej allt måste ändras ..

Medlem

Pojke Sväljer Universum (Boy Swallows Universe)

Netflix, en säsong sju avsnitt.

Detta är inte en komedi. Det är inte en "må bra-serie". Handlar om en trasig australiensisk familj i allmänhet, och de två tonårspojkarna i synnerhet.

Den är inte barnvänlig.

Fyra småfåglar av fem.

signatur

Medlem

”Såg klart” är nog en överdrift men jag kollade in den nya Gundam serien på Netflix och usch vilken sörja. Såg klart första avsnittet iallafall .
Den var så dålig att jag kände mig kränkt av att Netflix tror att jag underhålls av det här. Det ska erkännas att jag aldrig sett någon av serierna och vet knappt vad det är så det kanske ska vara så här dåligt? Blir nog inget mer Netflix här. Kvaliteten har varit haltande i många år nu.

Releasehästryttare

Twillight of the gods 8/10

Trodde aldrig i mitt liv att jag skulle gilla något som Zack Snyder varit inblandat i, men här är vi.

Det är dock en ganska bog standard revenge story där människor går upp emot asagudarna.

Releasehästryttare

Vox Machina S3 10/10

Denna fortsätter vara en av de bästa västerländska serierna på marknaden!
Har man ens det minsta intresse för dungeons and dragons så missa ej!

Medlem

Klämde ”Paris has fallen” som är tv-serie-konceptet av ”[…] has fallen”-filmerna. Överraskande bra serie, stark 7 av 10.

signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

Narcos
En grym serie. 8/10

Releasehästryttare

A man on the inside 6/10

Ted Dansons senaste serie va lite stel, saknar hur grym han va i The good place

Medlem

The Diplomat, Season 2 - minst lika bra och rolig som första, liksom lika allvarlig och intressant. Säsongsavslutningen var nästan lika chockartad som ett GoT-avsnitt!

Sugar - Neo noir där privatdetektiv ska jaga reda på en ung kvinna åt en rik filmproducent. Snyggt filmat och lite experimentell med olika bildutsnitt och stilar (svartvitt etc) och kul med klassiska filmer som klipps in vid väl valda tillfällen. Har också en chockerande twist som både ställer allt på ändan och samtidigt gör mycket logiskt! Otroligt bra!

Skriv svar