Stora ryktestråden för "Switch 2"

Medlem

Ännu bättre genomgång av vad läckan tycks visa - även om det är lite spekulation också. Som att det kan handla om ljussensor på ovansidan. Låter spännande. Som Wii-kontroller?

Medlem

Verkar som det också läckt (genom data-mining) att Switch OS (eller snarare Horizon OS som det tydligen heter) fortsätter över till Switch 2 - vilket känns logiskt med tanke på NSO och ens spelkonto fortsatt ska fungera på nya konsolen t.ex. men förhoppningsvis betyder det inte att de även återanvänder samma design och upplägg utan designar om t.ex. Eshopen och hur en kan kategorisera och ordna spel på Switch 2. Vilket speljournalisten NecroPhilipe tycks antyda är fallet med "drastiska skillnader" - eller vad tror ni om detta?

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://scontent.fgse3-1.fna.fbcdn.net/v/t39.30808-6/47020394...

https://scontent.fgse3-1.fna.fbcdn.net/v/t39.30808-6/47015976...

Kinesiska tillbehörstillverkare kan verkligen inte hålla sig från att läcka Switch 2 nu. Vad tror ni, ser detta legit ut? Det blåa är alltså ett silikonskal och inte själva Switch 2-konsolen. Men vi tycks ändå få ett hum om design och så. Eller vad tror ni?

Jag får känslan av att det absolut kan vara ”Switch 2”, men vem vet. 😅

Medlem
Skrivet av bjornfobi:

Har inte använt något sånt skal på någon handkontroll eller bärbar heller innan.. men brukar de vara heltäckande på triggerna?

Greppet på min switch täcker bumpers och triggers som skalet här gör.

Medlem

Nu ger jag upp 2024 för Switch 2 reveal.

Närmaste 3.5 veckorna: 13 December - 7 Januari känns det som högst osannolikt att det blir reveal från Nintendo på Switch 2.

Därefter 7 Januari så hoppas jag man drar skynket inom max ett par veckor.

Medlem
Skrivet av Belgaar:

Närmaste 3.5 veckorna: 13 December - 7 Januari känns det som högst osannolikt att det blir reveal från Nintendo på Switch 2.

Ja nu har hoppet lämnat en 😂

Medlem
Skrivet av Belgaar:

Ja, senaste uppgifterna pekar mot January-reveal men kul att nån var kvar på team 2024 längre än mig! 🫡

Medlem

Även Dbrand börjar peppa Switch 2! Så känns som nu när någon brutit mot NDA kan lika gärna andra också göra det. Och utannonsering lär vara nära om de känner sig såhär säkra? Spännande tider väntar, men tror som sagt att det blir i Januari nu.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

<Uppladdad bildlänk>

Även Dbrand börjar peppa Switch 2! Så känns som nu när någon brutit mot NDA kan lika gärna andra också göra det. Och utannonsering lär vara nära om de känner sig såhär säkra? Spännande tider väntar, men tror som sagt att det blir i Januari nu.

Officiella bilder från Dbrand på X där de länkar till Dbrand.com/switch2

"Dbrand’s CEO Adam Ijaz has confirmed to Insider Gaming that the actual design of the Nintendo Switch 2 is what’s in the case in the animations.

“That is correct: it is the Switch 2 with our Killswitch case on it (similar in principle to our Killswitch for the Steam Deck, ROG Ally, and ROG Ally X),” he said."

OK, så nu är det mer eller mindre officiellt att vi både har sett konsolen och har det faktiska namnet: Switch 2!

Edit: Dbrand har också en hel sida för "Switch 2 cases"

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/BuWNKdTUTtA

https://insider-gaming.com/wp-content/uploads/2024/12/image-8...

https://pbs.twimg.com/media/Gesb1sfW8AAR00d?format=jpg&name=4...

https://pbs.twimg.com/media/Gesb4SBXYAEGy17?format=jpg&name=4...

https://pbs.twimg.com/media/Gesb7WUWQAAHd0Z?format=jpg&name=4...

Officiella bilder från Dbrand på X där de länkar till Dbrand.com/switch2

"Dbrand’s CEO Adam Ijaz has confirmed to Insider Gaming that the actual design of the Nintendo Switch 2 is what’s in the case in the animations.

“That is correct: it is the Switch 2 with our Killswitch case on it (similar in principle to our Killswitch for the Steam Deck, ROG Ally, and ROG Ally X),” he said."

OK, så nu är det mer eller mindre officiellt att vi både har sett konsolen och har det faktiska namnet: Switch 2!

Edit: Dbrand har också en hel sida för "Switch 2 cases"

Då var den 3d printade mockupen från september legit alltså. Det här måste vara de mest högupplösta bilderna på switch 2an hittills. Får se om det blir tyst över jul nyår eller om det fortsätter läcka grejer.

Medlem
Skrivet av asdfg:

Då var den 3d printade mockupen från september legit alltså. Det här måste vara de mest högupplösta bilderna på switch 2an hittills. Får se om det blir tyst över jul nyår eller om det fortsätter läcka grejer.

Ja, det verkar alltmer som så Nintendo skulle ha avtäckt konsolen där i slutet av Augusti som alla uppgifterna pekade mot. Då hade de kunnat föregå sånt här. Men skulle tro att det kommer fortsätta fram till utannonsering som tycks bli nu under tidig januari.

Edit: Spawnwave har en bra video med uppgifter och spekulation och tar även upp en artikel från The Verge där de utvecklar hur bra deras animation är:

"It seems Dbrand is reasonably confident in its case, but we asked CEO Adam Ijaz to be sure. He says Dbrand has “actual dimensions” — not an educated guess — based on a “3D scan of the real hardware.” (When we asked how he knows that, Ijaz only said “Nice try, Nintendo.”)"

Medlem

Ok, det här är stort! Utöver att prata om Dbrand-läckan tar videon ovan upp att det finns en Reddit-användare som påstår sig ha hållit i Switch 2 (men inte fått starta den) och dess docka - och kunnat ge moderatorerna bevis! Och han skriver "I post proof on Xmas"

Information vi fått ur hittills bekräftar namnet och en hel del annat!

Mario Kart har ryktats heta Mario Kart 10 (då mobilspelet tycks räknas som det nionde) men här spekuleras det om att Mario Kart 9 lanseras med konsolen och i en special edition (egen SKU) och skärmen bekräftas vara LCD så vi får helt enkelt vänta på OLED - igen. Hall effect på stickorna låter väldigt trevligt och var väl vad patentet visade nyligen så det tycks stämma också!

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Ok, det har nu publicerats ett patent som kan röra Switch 2-kontrollen (att det inte visas utan står unautorized gör det ju bara mer spännande!) och någonting helt nytt för en spelkontroll!

Den beskrivs som "tänk dig en joystick som inte bara rör sig, utan känns annorlunda beroende på vad som händer i spelet; det är en "information processing system" som är designad att ändra spelupplevelsen helt dynamiskt!" så det låter ju väldigt spännande!

Men vad är den "hemliga såsen"? Jo, Magnetorheological fluid (MRF), en vätska som kan bli nästan helt solid vid elektromagnetisk laddning - och som tidigare rykten och uppgifter pekat på så kommer joy-consen vara magnetiska fästa vid konsolen. Så även om detta ska tas med en nypa salt såklart är det mycket troligt att detta är en äkta läcka och faktiskt kommer visa sig stämma. Och det låter ju minst sagt väldigt spännande!

Skrivet av Gertzy:

Hall effect på stickorna låter väldigt trevligt och var väl vad patentet visade nyligen så det tycks stämma också!

Mer om patentet som enligt nya uppgifterna tycks stämma - och dessutom backas upp av NashWeedle som rapporterade på detta i somras redan! Där han beskriver det som "vi kan känna hur mödosamt det är att klättra uppför en kulle eller hur det känns att bli hållen av en fiende". Vilket, tillsammans med ingen driftstick, kan vara nya kontrollens nya punkt Nintendo kommer pusha konsolen med!

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Mario Kart har ryktats heta Mario Kart 10 (då mobilspelet tycks räknas som det nionde) men här spekuleras det om att Mario Kart 9 lanseras med konsolen och i en special edition (egen SKU) och skärmen bekräftas vara LCD så vi får helt enkelt vänta på OLED - igen. Hall effect på stickorna låter väldigt trevligt och var väl vad patentet visade nyligen så det tycks stämma också!

Här pratar Nintendo Prime om Dbrand och dessa Reddit-läckor och hur trovärdiga de är (de bör tas med nypa salt ofc men tycks legit) och utöver att utannonsering i mitten eller slutet av januari 2025 tycks given nu. Dock drog jag förhastade slutsatser kring specialutgåvan av spelet med en nia i sig - vilket antas vara Mario Kart - och han säger att han inte tror det släpps på lanseringsdagen utan kanske mot nästa julhandel. Jag kopplade bara att eftersom de nämndes alla tre i samma "andetag" att de helt sonika var sammankopplade men det kan alltså lika gärna vara en specialutgåva som inte släpps direkt vid lansering utan senare under året eller till och med nästa. Så ingen läser och känner att det är någonting som utlovades enligt läcka utan det var nog jag som läste in för mycket där bara. Men det tycks ändå vara ett spel de vill få ut tidigt, vilket vi diskuterat är logiskt med tanke på hur bra Mario Kart 8 Dlx har sålt på Switch! Så att de redan har en specialdesignad konsol, om den så släpps dag ett eller år ett, visar på hur viktigt spelet är för att sälja konsoler - och antagligen onlineabbonemang. NSO fortsätter som vi vet av Nintendos officiella bekräftelse från senaste finansmötet och att spela Mario Kart 9 online är en väldigt bra anledning utöver retro-biblioteket för spelare att betala för det. Det har tidigare ryktats om att Switch 2 också ska få 2-3 gratisspel varje månad (som Xbox och Playstation gjort i några generationer nu) men det återstår att se om det visar sig stämma eller om det bara var något de funderat på men senare skrotat.

Medlem

"the one who originally leaked the Switch 2 CAD model in September has posted pictures of an updated CAD model for the Switch 2"

Edit: lägger in de läckta CAD-bilderna utan klutter för er som vill se dem i sin enkelhet utan "förklaringar".

Undersidan:

Ovansidan:

Med förklaringarna:

Den ursprungliga läckan

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/V8lF5xQC3wE?t=312

Ok, det här är stort! Utöver att prata om Dbrand-läckan tar videon ovan upp att det finns en Reddit-användare som påstår sig ha hållit i Switch 2 (men inte fått starta den) och dess docka - och kunnat ge moderatorerna bevis! Och han skriver "I post proof on Xmas"

Kollade igenom Reddit-tråden där läckaren svarar på lite frågor och dessa var nog mest intressant i mina ögon!

Medlem

Mockup utifrån senaste läckorna! Detta är dock inte från läckaren ovan utan gjord utifrån de uppgifterna. Men ändå kul att se hur den i stort sett kommer se ut!

Medlem

Någonting som ingen, inte ens läckaren NextHandheld, kunnat svara på är vad C-knappen "betyder". Men nu tycks en Reddit-användare ha pratat med "någon" som tror det står för chat och att det är för att smidigt kunna samodna partychats. Dock låter det som spekulation, om än trolig sådan, så det bör såklart tas med nypa salt!

Medlem

Ännu en värdelös knapp jag aldrig kommer att använda i så fall. Delningsknappen tar dock priset och man får då och då gå in och rensa bort screenshots som man råkat miss trycka.

Vore kul om Nintendo trollat alla med en fejkad KAD fil och nästa konsol är något helt annat.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Ännu en värdelös knapp jag aldrig kommer att använda i så fall. Delningsknappen tar dock priset och man får då och då gå in och rensa bort screenshots som man råkat miss trycka.

Vore kul om Nintendo trollat alla med en fejkad KAD fil och nästa konsol är något helt annat.

Jag älskar att ta bilder/klipp ur spel så jag är glad de fortsätter satsa på det! Chatta med andra har jag inte gjort, men kanske gör det mer om det är internt på konsolen så att säga och inte en extern mobilapp. Dock lär jag trycka på den knappen av misstag mer än annat skulle jag gissa.

Jag tror inte detta är troll, däremot börjar jag misstänka att Nintendo medvetet låtit någon vara med konsolen och få en uppfattning av den för att kunna läcka allt detta så de låter läckorna bygga hype medan de själva gör nothing at all till början av nästa år

Medlem

https://www.youtube.com/watch?v=07ZqLQwzOrc

It would be interesting because of all the people who make games currently I would say Nintendo would be the one to do something interesting with that

Medlem

Ny dag ny tillbehörsläcka!

Medlem

Mer om handheld-läckan och det förmodade spelet med en nia i titeln. "Alla", mig inkluderad, har utgått från att det handlar om nya Mario Kart som kan lanseras med eller i närheten av nya konsolen (innan 2025 är slut) men läckaren Samus Hunter påstår att det inte är Mario Kart men skulle kunna sammanfalla med Final Fantasy IX - dock är frågan om det verkligen är en konsolsäljare i sig och om Nintendo verkligen skulle bemöda sig släppa en limiterad konsol för en remake för en serie som inte ens är "deras"? Nej jag gissar fortfarande att det är Mario Kart det handlar om för även om det inte är "targeted for launch" så kan det som sagt släppas halvår eller så senare till julhandeln.

Såhär förväntas alltså nya konsollogan bli, och konsolen se ut när den är dockad!

Medlem

Tror ni L2 och R2 knapparna blir enbart klick knappar som på Switch 1 eller analog som på xbox, Playstation eller gamecube så att man kan gasa i bilspel beroende på hur djupt man trycker? Eller typ spänna en pilbåge.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Tror ni L2 och R2 knapparna blir enbart klick knappar som på Switch 1 eller analog som på xbox, Playstation eller gamecube så att man kan gasa i bilspel beroende på hur djupt man trycker? Eller typ spänna en pilbåge.

Nexthandheld läckte inte det så räknar inte med det. Axelknapparna är väl ändå för "grunda" för det? På Gamecube var de ju mer rejäla och kunde tryckas ned på ett annat sätt?

Witcher 4 tycks komma till Switch 2 också! Så även Mafia: The Old Country! Samt nya Okami-uppföljaren!

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Nexthandheld läckte inte det så räknar inte med det.

https://youtu.be/ZZpoV6t2Jh0

Ja för en Youtube med 100k följare vet mer än IGN, Easy Allies, Gamespot & Co haha!

Medlem
Skrivet av JokerM6:

Seriöst hörru! Du kan inte lägga ut varenda jävla bild du hittar! Speciellt inte SKAL! Vem fan bryr sig? Har du skal på din PSP? Game Boy? Nintendo DS? På din Switch?

Fine med en länk eller två, men fan, du bombar denna tråd med SKIT! Ingen bryr sig om fucking skyddsskal. 40 olika exemplar...

Skrivet av JokerM6:

Ja för en Youtube med 100k följare vet mer än IGN, Easy Allies, Gamespot & Co haha!

För skal och fodral kan ibland ge en insikt av hur detaljer av konsolen kan se ut och är en del utifrån läckta bilder som kan ge oss mer information.

Känns utifrån denna kommentaren och din senaste nu också att du har vaknat på fel sida och med en väldigt negativ attityd idag? Detta är en ryktestråd, rykten och bilder som kan ge oss information om det teknisk, visuella eller liknande om en ännu osläppt konsol är meningen med tråden. Ibland finns det mycket läckor, ibland färre och ibland så är vissa mer trovärdiga än andra. Föredrar hellre fler än färre, så kan man själv avgöra om man anser det är en trovärdig läcka genom att man själv tar och går igenom informationen som finns. Gertzy gör ett fantastiskt jobb med att dela informationen med oss och hålla tråden levande, vilket sparat mig en massa tid och samtidigt få ta del av de senaste ryktena. Vill du skapa egna regler för en tråd och negativitet, skapa en egen. Om du känner att du blir arg av att se rykten eller bilder du anser att du inte behöver se eller ta till dig så rekommenderar jag att du inte går in i denna tråden något mer.

signatur

PC | PS5 | Switch

Medlem

Keep it coming Gertzy! 👍 Håller med Albrion.

Medlem
Skrivet av JokerM6:

Seriöst hörru! Du kan inte lägga ut varenda jävla bild du hittar! Speciellt inte SKAL! Vem fan bryr sig? Har du skal på din PSP? Game Boy? Nintendo DS? På din Switch?

Fine med en länk eller två, men fan, du bombar denna tråd med SKIT! Ingen bryr sig om fucking skyddsskal. 40 olika exemplar...

Vad jag har för skal eller inte är inte relevant. Skillnaden mellan Switch 2 och de andra konsolerna är att de är lanserade och vi vet hur de ser ut redan - som Albrion är inne på handlar det mer om att det visar dimensioner, upplägg och i vissa fall totalt öppet hur hela konsolen är designad och hur den ser ut! Så jag finner det riktigt intressant och roligt och det är därför jag postar dem! Bryr du dig inte är det bara att ignorera. Allt i världen är inte anpassat efter dig och dina intressen. Det måste du fatta. Den här tråden är för oss som bryr oss så sitt inte och tro att du bestämmer över alla oss andra och vad vi finner intressant. Så det är du som bombar tråden med skit med dina totalt onödiga och irrelevanta klagoinlägg. Återigen som Albrion var inne på, stör det dig så otroligt gör du nog bäst i att hålla dig undan tråden helt och chilla istället för att reta upp dig över något du inte behöver bry dig om.

Skrivet av JokerM6:

Nexthandheld är ingen Youtuber utan en anonym läckare som har hållit i en retailer-utgåva av Switch 2 (och bifogat bildbevis till moderatorerna på Reddit där han släppta sin läcka) så jo han tycks veta mer än IGN och de andra för det finns uppenbarligen fler och fler som fått se och hålla konsolen nu och media har inte bjudits in till att göra så ännu.

Medlem
Skrivet av Albrion:

Gertzy gör ett fantastiskt jobb med att dela informationen med oss och hålla tråden levande, vilket sparat mig en massa tid och samtidigt få ta del av de senaste ryktena. Vill du skapa egna regler för en tråd och negativitet, skapa en egen. Om du känner att du blir arg av att se rykten eller bilder du anser att du inte behöver se eller ta till dig så rekommenderar jag att du inte går in i denna tråden något mer.

Skrivet av radiuz:

Keep it coming Gertzy! 👍 Håller med Albrion.

Tack! Jo, jag har tråden för er (och mig haha) få som tycker detta är så otroligt spännande och intressant! Nu tycks vi ha en ganska komplett bild av hur konsolen kommer se ut, men den 25:e skulle nexthandheld återkomma med bevis för sin läcka så vi får antagligen se retailer-boxen och faktiskt foto av konsolen då! Så självklart kommer jag posta om det då! Hatarna som stör sig så på tråden kan ignorera och starta självhjälpsgrupp och föra ut sit hat där för här har det ingen relevans Tråden kommer leva och frodas fram till officiellt uttalande, och lanseringen - och kanske även efter det också så

Skriv svar