CIG släpper en "Vad är Star Citizen?"-trailer
Testade en free fly för nåt år sedan, men det var typ ospelbart på min dator då. Hackade som fan, är det bättre optimerat nu? Datorn är ju inte superny och kommer inte uppgradera på nåt år. 2060,16gb i5 bara... Därav frågan om GFN
Prestandan har blivit mycket bättre på själva servarna efter de implementerade server meshing. De har dock i samband med den nya uppdateringen gjort om många system så uppdrag kanske inte alltid fungerar men så är det när man bygger om helt hur en spelserver fungerar och hanteras av virtuella servrar.
När det kommer till din egna dator så stämmer det att du inte har så bra hårdvara. Jag vet inte vilken processor du har då i5 är en serie av processorer inte en specifik modell.
Spelet finns inte på Geforce Now då spelet inte är färdigt och utvecklas av en fristående studio och inte av en AAA utvecklare.
Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD
Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.
Testade en free fly för nåt år sedan, men det var typ ospelbart på min dator då. Hackade som fan, är det bättre optimerat nu? Datorn är ju inte superny och kommer inte uppgradera på nåt år. 2060,16gb i5 bara... Därav frågan om GFN
Problemet är att det har varit(kanske fortfarande är?) sämsta tiden att testa star citizen just är under freeflight eftersom servrarna då går på knäna pga alla som vill testa star citizen.
Med det sagt så lirar jag i 1440p och ser att mitt grafikkort vill ha nära 16/20 gb vram och runt 30-31 gb ram. Således kan man uppleva sämre prestanda i star citizen med enbart 2k-upplösning ifall ovanstående specs inte uppfylls på en nyare dator. Jepp, att kunna spela star citizen är en klassfråga 😉
Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7
Det är ju rätt coolt alltså.
Kan tänka mig att fysik och sånt är rätt komplicerat att synka emellan olika shards eller vad det kallas.
Der största problemet med fysik är bara hur det stimuleras generellt då deras engine baseras på en annan som är känd för att inte ha de bästa fysiksimulationerna, men det är något som aktivt jobbas på.
Server meshing i sig är verkligen så att det inte märks att servern är där, kan ta vilket exempel som helst och det skulle inte märkas pretty much.
En stor skillnad mot alla andra spel är att varje game-loop är mer komplex och då är de långt ifrån klara. När du minar i andra spel brukar du rikta en stråle eller hugga med en yxa en viss tid tills en resurs är utvunnen som du kan sälja/förädla eller använda, medan du i Star Citizen måste börja med att bestämma dig för om du för om du vill mina för hand, i ett markfordon eller med ett skepp. När du gjort detta val ska du välja utrusning. Allt från fordon/skepp (de har olika egenskaper), vilken eller vilka mininglasrar du ska använda (finns ingen bäst-på-allt), och sist även olika gadgets som påverkar hur stor chans och hur bra du kommer lyckas.
När du väl minar är det inte så enkelt som att rikta en stråle mot en sten utan en långt rad variabler att ta hänsyn till.
För vissa blir detta alldeles för komplicerat medan det för många av oss uppskattas just för att det bidrar till game-loopar med betydligt mer närvarokänsla.
Vad man gillar är ju högst subjektivt och Star Citizen är knappast för alla, men det är absolut väldigt unikt och blir sannolikt något av det mest episka som någonsin skapats i dess genre.