Stora ryktestråden för "Switch 2"

Medlem
Skrivet av asdfg:

Hade glömt att OLED-dockan har ethernet-port. Har en V1 switch så har inte superkoll på OLED-modellen.

Aha lätt hänt men det har den i alla fall så bra att Switch 2 tycks komma med det från start så alla som vill använda en sådan kan göra det utan vidare uppgradering eller behöva vänta

Medlem

Snyggaste mockupen jag sett hittills.

Medlem

Så japanska Amazon har nu Switch 2-tillbehör uppe på sin sida. Den kan inte köpas än såklart, men är full synbar i flera bilder varav den ovan bara är en utav dem! Vidare i videon är det en indieutvecklare som pratar om DLSS i Switch 2 och hur bra det kommer fungera!

Medlem
Skrivet av asdfg:

Jag ser mycket utav Blender inblandat.

signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 + PS4 Pro | Xbox Series X + One X

ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem

Som jag skrev om förut så skulle Genki närvara på CES och "prata Switch 2" men det lät mest som de skulle typ ha ett bord där några killar står och visar upp deras tillbehör till olika konsoler och bärbara enheter och att de skulle få lite "clout" genom att prata vad de tycks veta om nya konsolen. Men som ni ser ovan tycks det som de har betydligt mer än så. VGC skriver:

"An accessories maker is showcasing what it claims to be an accurate replica of Nintendo’s unannounced Switch 2 console at CES in Las Vegas."

Medlem

"More from CES 2025: Switch 2 hasn't been revealed yet already has third party Joy-con"

Medlem
Skrivet av Majoren:

Ja, och nu med muspekaren så är "C-knappen" mycket mer logisk då den antagligen står för att aktivera/deaktivera cursor. Detta då ryktena säger att man även kan köra med muspekaren i hem-menyn, nya eshopen osv. Lite trist dock då jag fortfarande skulle vilja ha en separat knapp för "vänlista+chatrum". Men men.

Tror denna tredjeparts "Pro"-controller motbevisar den teorin nu dock? Varför skulle Pro-controllern ha C-knappen om det är för att byta läge till musen då "bara" joy-consen kan användas så? Jag går nu tillbaka till att tro till att det är någon slags "communication" knapp för socials och så!

Medlem

Cyberpunk lär ju säkert komma till Switch 2 så kommer bli intressant att se prestandajämförelser hur bra N-dlss fungerar i det.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Om de nu gör Joy-cons med mus aktivering så borde de ju släppa en pro-mouse, eller om tredjepart gör det.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://pbs.twimg.com/media/GguoBpaXAAAFMl5?format=png&name=s...

Tror denna tredjeparts "Pro"-controller motbevisar den teorin nu dock? Varför skulle Pro-controllern ha C-knappen om det är för att byta läge till musen då "bara" joy-consen kan användas så? Jag går nu tillbaka till att tro till att det är någon slags "communication" knapp för socials och så!

Aha, ja får se näär det börjar dyka upp bilder på en ny first-party Pro Kontroll.

Medlem

Tror inte den är äkta men...

signatur

1# FZ Troll

Medlem

Blir perfekt till jul när det kommit lite spel Har backlog på Switchen så inte bråttom.

Kul!

signatur

Har spelbranschen som hobby

Medlem
Skrivet av lonian:

Om de nu gör Joy-cons med mus aktivering så borde de ju släppa en pro-mouse, eller om tredjepart gör det.

Gissar på att de inte släpper nån officiell Pro-mus. Däremot som varit på tapeten redan om det medföljer nått sorts fodral som gör joy-con stabilare i mus/cursor-läge, annars lär det väl dyka upp minst 4000 tredjepartsfodral med det syftet ändå. Lite tråkigt för övrigt om Switchen 2 kommer se ut exakt som Switch Oled, bara större. Hoppas personligen på nån designdetalj på själva konsolen som gör att den sticker ut lite så den ser lite mindre ut som anonym surfplatta och lite mer Nintendo konsolig. Skulle räcka med en tunn röd eller vit vinjett eller nått ute i kanten runt skärmen.

Medlem

Rapporteras en del på Reddit nu att banner-bilden för Nintendos Twitter-konto har precis ändrats till Mario & Luigi ”presenterar” något. Dock bara en vit bakgrund just nu. Dags att hålla koll på Nintendo Americas Twitter och se om de gör likadant.

https://www.reddit.com/r/NintendoSwitch2/s/2wy3A0oX42

signatur

PC | PS5 | Switch

Medlem

"Il nous indique avoir mis au point huit accessoires qui sortiront en même temps que la console « en avril », selon ses dernières informations."

Nu är artikeln på franska men när jag klipper in citatet ovan i Google translate så får jag: "Han berättar att han har utvecklat åtta tillbehör som kommer att släppas samtidigt som konsolen "i april", enligt hans senaste information." Så konsol-lansering redan i April gör mig väldigt glad och pepp! Så himla rolig inledning på året! My body is ready!

Medlem
Skrivet av robbis:

Det tycks vara äkta men är inte från officiell lanseringstrailer utan från tillbehörstillverkaren Genki som visade upp mockups av konsolen tillsammans med deras tillbehör.

"Good morning and I can say that for the first time I got access to the Nintendo Switch 2 logo thanks to a photo of the console that a reliable source sent me.

Based on what I saw and respecting the measurements, I recreated it and it will be EXACTLY like this"

Medlem

"FUNLAB presents teaser for its first accessory dedicated to Nintendo Switch 2

(Apparently a Super Mario themed carrying case)"

Medlem
Skrivet av Albrion:

Rapporteras en del på Reddit nu att banner-bilden för Nintendos Twitter-konto har precis ändrats till Mario & Luigi ”presenterar” något. Dock bara en vit bakgrund just nu. Dags att hålla koll på Nintendo Americas Twitter och se om de gör likadant.

https://www.reddit.com/r/NintendoSwitch2/s/2wy3A0oX42

Verkar som tillbehörstillverkare hintar om utannonsering imorgon redan

Medlem

Helt sjukt hur mycket läckor det är just nu. Undrar nästan om Nintendo inte gett grönt ljus till åtminstone en del av företagen de samarbetar med att läcka på, så de kan snåla in på marknadsföringen av konsolen på nätet när tredjepart sköter det gratis istället.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Det tycks vara äkta men är inte från officiell lanseringstrailer utan från tillbehörstillverkaren Genki som visade upp mockups av konsolen tillsammans med deras tillbehör.

https://pbs.twimg.com/media/Ggw5VstXMAAK0A5?format=jpg&name=s...

"Good morning and I can say that for the first time I got access to the Nintendo Switch 2 logo thanks to a photo of the console that a reliable source sent me.

Based on what I saw and respecting the measurements, I recreated it and it will be EXACTLY like this"

Hoppas verkligen dockan ser ut som alldeles i början av videon. Önskar Steam Deck hade en extra usb-c usb i botten likt gamla switch så steam deck dock kunde slippa den extra fjongen för att connecta på ovansidan. 2 uttag hade varit nice.

signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av Majoren:

Helt sjukt hur mycket läckor det är just nu. Undrar nästan om Nintendo inte gett grönt ljus till åtminstone en del av företagen de samarbetar med att läcka på, så de kan snåla in på marknadsföringen av konsolen på nätet när tredjepart sköter det gratis istället.

Haha ja, har också tänkt i de banorna. Men det spekuleras i att utannonsering var tänkt att ske tidigare (som det ryktats om, med tidigare lansering nu i år) så att flera NDAs tillbehörstillverkare har haft har hunnit gå ut då de var anpassade till en annan plan så de har haft laglig rätt att dela sina bilder - och Nintendo har säkert inte klagat på det eller försökt förlänga det för som du säger det skapas ju en helt annan marknadsföring som de inte riktigt ens hade kunnat köpa sig till

Skrivet av robbis:

Hoppas verkligen dockan ser ut som alldeles i början av videon. Önskar Steam Deck hade en extra usb-c usb i botten likt gamla switch så steam deck dock kunde slippa den extra fjongen för att connecta på ovansidan. 2 uttag hade varit nice.

Ptja, de kommer nog inte släppa en egen docka så den är nog legit. Gissar jag bara. Har ingen Steam Deck så vet inte, men att Switch 2 får 2 USB-C-uttag är nog praktiskt för många och tillbehör och laddning samtidigt t.ex.

Edit: nu när jag tänker på det, de visade ju upp flera tillbehör som joy-cons och pro controllers etc så hade de haft en docka hade den också visats. Så jo, det är antagligen den officiella dockan (eller mockup av den efter den enhet de tycks ha tillhands)!

Medlem

Ytterligare tecken på att Mario&Luigi-bilden hintar om utannonsering snart: den användes även vid utannonseringen av OG Switch i Oktober 2016!

Medlem

Vad tror ni om priset på Switch 2?

Medlem
Skrivet av Aletheides:

6000
edit
5000-5500 i Sverige är min gissning

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Har länge ryktats om $399-449 så får hoppas det inte blir alltför blodigt här. Men 5-5500 låter som rimlig gissning.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://pbs.twimg.com/media/GgyHGKlWUAAKR-j?format=jpg&name=s...

Ytterligare tecken på att Mario&Luigi-bilden hintar om utannonsering snart: den användes även vid utannonseringen av OG Switch i Oktober 2016!

In Luigi we trust!

Medlem
Skrivet av Aletheides:

5990:-

Medlem

Tror ni priset på gen1 och OLED kommer gå ned mycket efter gen2 lanseringen? Tänkte köpa till barnen och frågan är om man ska vänta

Medlem
Skrivet av Naesstrom:

Tror ni priset på gen1 och OLED kommer gå ned mycket efter gen2 lanseringen? Tänkte köpa till barnen och frågan är om man ska vänta

Mycket vet jag inte men kan tänka mig att Nintendo sänker priset på samtliga OG-modeller faktiskt. Med en femhundring kanske? Eller har samma pris och börjar bundla mer så den känns mer prisvärd. Så jag skulle gissa att det är värt att vänta några månader faktiskt

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Mycket vet jag inte men kan tänka mig att Nintendo sänker priset på samtliga OG-modeller faktiskt. Med en femhundring kanske? Eller har samma pris och börjar bundla mer så den känns mer prisvärd. Så jag skulle gissa att det är värt att vänta några månader faktiskt

Om inte annat så kommer ju många begagnade enheter dyka upp på Marketplace mm. när det är dags för folk att uppgradera. Gissningsvis betydligt billigare än nu (vilket jag i vissa fall tycker är för dyrt för begagnade enheter)

Skriv svar