Microsoft säger upp folk igen – spelpersonal bland de drabbade
Även Meta storbantar, tusentals får gå för att de underpresterar.
Var inte en av överenskommelsen att Microsoft inte skulle sparka folk när dom köpte upp Activision? Blir inte det här andra omgången efter att köpet blev godkänt?
Kan säkert ha varit Microsoft också, men jag vet att Sony sa det om Bungie innan de köpte upp studion för att sedan avskeda en massa folk.
Kan säkert ha varit Microsoft också, men jag vet att Sony sa det om Bungie innan de köpte upp studion för att sedan avskeda en massa folk.
Det är Bungies ledning som sagt upp folk för att undvika att tappa kontrollen över studion.
Sony har tagit över 150-200 personer som Bungie sagt upp som de satt in i nya studior för att undvika att tappa denna personal.
Vad är Meta nu igen?
Tror det har med fiske att göra 🤷♂️🎣
När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.
Vad är Meta nu igen?
Facebook, Instagram, Whatsapp och Quest VR.
00:00:02:42
Vad är Meta nu igen?
Molotovs (må han funnit ro) favvo-utvecklare efter Sony.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Meta sparkar säkert alla som höll på med faktagranskningen, nya tag för att blidka Trump nu. :/
Bara bra. Faktagranskare är ett stort skämt
Bara bra. Faktagranskare är ett stort skämt
Menar du faktagranskare rent generellt eller bara just när det gäller Meta? För i många fall måste faktagranskare finnas, men i fallet med Meta kan det kanske göras bättre.
Den människan är ju avstängd stup i kvarten.
Vad har jag missat?
Den människan är ju avstängd stup i kvarten.
Vad har jag missat?
Jag har också missat det. Varför?
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Jag har också missat det. Varför?
Bröt mot reglerna en gång för mycket tydligen.
00:00:02:42
Menar du faktagranskare rent generellt eller bara just när det gäller Meta? För i många fall måste faktagranskare finnas, men i fallet med Meta kan det kanske göras bättre.
Problemet är väl att det är svårt att veta om en faktagranskare är opartisk eller inte. Kan ju ta kärnkraft vs. vindkraft som ett exempel. Båda sidor verkar ju, enligt dom själva, ha forskning som stödjer att just deras alternativ är det bästa. Hur avgör man som lekman vad som faktiskt är sant och vad som är ideologi?
Menar inte att det är bättre utan faktagranskning men det kan ju också bli fel beroende på vem som arbetar med det.
PSN: OAKTHYR
Har de stängt ner Ready at Dawn? Fasen, det är ett av världens bästa spelutvecklare. 😒
Eftersom jag köpte en Quest 3 så har jag spelat 2 av deras VR-spel. Lone Echo och Lone Echo 2.
Tillhör nog toppen bland singleplayer äventyr i VR som man kan spela. Välskriven story och väl utfört gameplay.
Finns bara på PC dock, men med fördelen att det är väldigt vacker grafik också.
Synd att dom gick i graven.
Meta sparkar säkert alla som höll på med faktagranskningen, nya tag för att blidka Trump nu. :/
Här passar mycket Bättre än :/
Kanske har AI tagit över en del av jobben så folk blir överflödiga?
Problemet är väl att det är svårt att veta om en faktagranskare är opartisk eller inte. Kan ju ta kärnkraft vs. vindkraft som ett exempel. Båda sidor verkar ju, enligt dom själva, ha forskning som stödjer att just deras alternativ är det bästa. Hur avgör man som lekman vad som faktiskt är sant och vad som är ideologi?
Menar inte att det är bättre utan faktagranskning men det kan ju också bli fel beroende på vem som arbetar med det.
Precis så är det, gäller ju allt! Finns till och med forskare som säger att det hela miljöhetsen är helt fel och falsk. När man lyssnar på dessa forskare som lekman så känns deras argument högst troliga. Skillnad mellan desinformation och sanning handlar uppenbarligen om något större än något så enkelt som "rätt och fel", vinklad, partiska, politiskt och styrde gissar jag.
Skeptiker som rannsakar det folk accepterar