Microsoft säger upp folk igen – spelpersonal bland de drabbade

Robot
Microsoft säger upp folk igen – spelpersonal bland de drabbade

Även Meta storbantar, tusentals får gå för att de underpresterar.

#meta, #microsoft

Medlem

Var inte en av överenskommelsen att Microsoft inte skulle sparka folk när dom köpte upp Activision? Blir inte det här andra omgången efter att köpet blev godkänt?

Meta sparkar säkert alla som höll på med faktagranskningen, nya tag för att blidka Trump nu. :/

signatur

00:00:02:42

Medlem

Det var The factcheckers. Plus stackars liten miljarder. Behöver mera pengar.

KoP
Medlem

Vad är Meta nu igen?

Medlem
Skrivet av jehuty:

Var inte en av överenskommelsen att Microsoft inte skulle sparka folk när dom köpte upp Activision? Blir inte det här andra omgången efter att köpet blev godkänt?

Kan säkert ha varit Microsoft också, men jag vet att Sony sa det om Bungie innan de köpte upp studion för att sedan avskeda en massa folk.

Medlem
Skrivet av Broshimitsu:

Kan säkert ha varit Microsoft också, men jag vet att Sony sa det om Bungie innan de köpte upp studion för att sedan avskeda en massa folk.

Det är Bungies ledning som sagt upp folk för att undvika att tappa kontrollen över studion.

Sony har tagit över 150-200 personer som Bungie sagt upp som de satt in i nya studior för att undvika att tappa denna personal.

Medlem
Skrivet av KoP:

Vad är Meta nu igen?

Tror det har med fiske att göra 🤷‍♂️🎣

signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Skrivet av KoP:

Vad är Meta nu igen?

Facebook, Instagram, Whatsapp och Quest VR.

signatur

Medlem
Skrivet av KoP:

Vad är Meta nu igen?

Molotovs (må han funnit ro) favvo-utvecklare efter Sony.

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Sphere Of No-Form:

Meta sparkar säkert alla som höll på med faktagranskningen, nya tag för att blidka Trump nu. :/

Bara bra. Faktagranskare är ett stort skämt

Medlem
Skrivet av Cane:

Bara bra. Faktagranskare är ett stort skämt

Menar du faktagranskare rent generellt eller bara just när det gäller Meta? För i många fall måste faktagranskare finnas, men i fallet med Meta kan det kanske göras bättre.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Den människan är ju avstängd stup i kvarten.
Vad har jag missat?

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Skrivet av svartlock:

Den människan är ju avstängd stup i kvarten.
Vad har jag missat?

Jag har också missat det. Varför?

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Skrivet av lonian:

Jag har också missat det. Varför?

Bröt mot reglerna en gång för mycket tydligen.

signatur

Medlem
Skrivet av jawik:

Menar du faktagranskare rent generellt eller bara just när det gäller Meta? För i många fall måste faktagranskare finnas, men i fallet med Meta kan det kanske göras bättre.

Problemet är väl att det är svårt att veta om en faktagranskare är opartisk eller inte. Kan ju ta kärnkraft vs. vindkraft som ett exempel. Båda sidor verkar ju, enligt dom själva, ha forskning som stödjer att just deras alternativ är det bästa. Hur avgör man som lekman vad som faktiskt är sant och vad som är ideologi?
Menar inte att det är bättre utan faktagranskning men det kan ju också bli fel beroende på vem som arbetar med det.

signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Har de stängt ner Ready at Dawn? Fasen, det är ett av världens bästa spelutvecklare. 😒

Inaktiv
Skrivet av A1200G:

Har de stängt ner Ready at Dawn? Fasen, det är ett av världens bästa spelutvecklare. 😒

Eftersom jag köpte en Quest 3 så har jag spelat 2 av deras VR-spel. Lone Echo och Lone Echo 2.
Tillhör nog toppen bland singleplayer äventyr i VR som man kan spela. Välskriven story och väl utfört gameplay.
Finns bara på PC dock, men med fördelen att det är väldigt vacker grafik också.
Synd att dom gick i graven.

Medlem
Skrivet av Sphere Of No-Form:

Här passar mycket Bättre än :/

Kanske har AI tagit över en del av jobben så folk blir överflödiga?

Skrivet av OAKTHYR:

Problemet är väl att det är svårt att veta om en faktagranskare är opartisk eller inte. Kan ju ta kärnkraft vs. vindkraft som ett exempel. Båda sidor verkar ju, enligt dom själva, ha forskning som stödjer att just deras alternativ är det bästa. Hur avgör man som lekman vad som faktiskt är sant och vad som är ideologi?
Menar inte att det är bättre utan faktagranskning men det kan ju också bli fel beroende på vem som arbetar med det.

Precis så är det, gäller ju allt! Finns till och med forskare som säger att det hela miljöhetsen är helt fel och falsk. När man lyssnar på dessa forskare som lekman så känns deras argument högst troliga. Skillnad mellan desinformation och sanning handlar uppenbarligen om något större än något så enkelt som "rätt och fel", vinklad, partiska, politiskt och styrde gissar jag.

signatur

Skeptiker som rannsakar det folk accepterar

1
Skriv svar