Resident Evil-filmerna rebootas…igen…
Misslyckas man nu borde det bli förbjudet att ta i varumärket Resident Evil när det kommer till filmer/serier framöver.
WTRC var ju faktiskt något som följde spelet lite iaf. Man fick se mansion osv. Helt otroligt att dom inte gjorde det som första film när den kom runt 2000...
Misslyckas man nu borde det bli förbjudet att ta i varumärket Resident Evil när det kommer till filmer/serier framöver.
WTRC var ju faktiskt något som följde spelet lite iaf. Man fick se mansion osv. Helt otroligt att dom inte gjorde det som första film när den kom runt 2000...
Pauls första film var ändå ok tycker jag. Där hade de huset med labbet under, sen att han skrev in frugan som ny huvudkaraktär var en helt ok förändring. Men det var filmerna efter som saker började balla ur totalt och det blev mer Milla-show med zombier än Resident Evil.
"Writer and Fighter"
Är svårt att reboota perfektion. Paul W. S. Andersons filmer var riktigt tunga och visste precis vad publiken ville ha. Någorlunda hjärndöd action, Milla, referenser till spelen, Milla, och balla effekter. Gillar faktiskt alla sex filmer, förutom trean. Görs för få B action filmer som inte tar sig själv så seriöst och som vet att de bara är till för att ge publiken lite äkta hederlig B action utan krusiduller.
Är svårt att reboota perfektion. Paul W. S. Andersons filmer var riktigt tunga och visste precis vad publiken ville ha. Någorlunda hjärndöd action, Milla, referenser till spelen, Milla, och balla effekter. Gillar faktiskt alla sex filmer, förutom trean. Görs för få B action filmer som inte tar sig själv så seriöst och som vet att de bara är till för att ge publiken lite äkta hederlig B action utan krusiduller.
Lite som Resident Evil 6, som känns som det kan ha varit inspirerat av filmerna. Det spelet är älskat av många.
Är det svårt att förstå att Resident Evil är bäst som spel?
No one saw it coming fifty more times.
Here we go again.
Again.
Citatet = Magiskt!
Jag har inte sett nya resident evil filmen, skulle se när det kom till en streamingtjänst men den verkar aldrig gjort det?
Jag är 98% säker på att den finns på Amazon Prime. Den har åtminstone gjort det förrut.
"Writer and Fighter"
Jag är 98% säker på att den finns på Amazon Prime. Den har åtminstone gjort det förrut.
hmm måste ha missat är inte där nu i alla fall
hmm måste ha missat är inte där nu i alla fall
Äsch, såg nu att den ligger under "hyra". Så du kan hyra den för 39 kr.
"Writer and Fighter"
Man kollar ju bara på Resident Evil filmerna för att få lägga ögonen på Milla...
Hon är ju inte alls snygg? 🤔
Lorem ipsum dolor sit amet
Hon är ju inte alls snygg? 🤔
Alla har väl olika preferenser men jag skulle nog säga att hon en otroligt vacker person.
1# FZ Troll
Luktar flopp. Hade varit ett säkrare kort att expandera universumet och vidareutveckla materialet som redan finns.
De borde göra en serie filmer där Resident Evil, Silent Hill och Terminator möts. Ett slags multiverse. Vilken dröm att se Pyramid Head, Tyrant, Mr X och Terminator drabba samman. En härlig CGI fest med massor av action i timtal. Stort, långt, och mer.
Mer.
Jag brukar inte gilla när man gör film av spel, för att det unika med spel brukar slipas bort och de görs ofta av människor som inte verkar bry sig om källmaterialet ifråga (som hur skådespelarna till Halo och Yakuza blev tillsagda att inte spela spelen för att det inte var regissörens "vision"), men jag tycker fortfarande det känns som att Resident Evil är något som har POTENTIAL att vara riktigt roliga filmer.
De är ju redan värsta blockbuster-spelen, sedan dag ett. Explosioner och monster och action och hela kavalkaden. Hoppas de får till det bra.
"adventurers always go left"
Alla har väl olika preferenser men jag skulle nog säga att hon en otroligt vacker person.
tycker inte att hon är väldigt vacker, men som du skrev, alla har vi olika preferenser 🙂
Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance
Pauls första film var ändå ok tycker jag. Där hade de huset med labbet under, sen att han skrev in frugan som ny huvudkaraktär var en helt ok förändring. Men det var filmerna efter som saker började balla ur totalt och det blev mer Milla-show med zombier än Resident Evil.
Alla RE-filmer med Milla är ett hån mot fansen som ändå försöker hänga med i den lätt röriga och ofta helt skruvade loren. Fruktansvärd sörja, en AI som skurk i första filmen... kom igen.
De borde göra en serie filmer där Resident Evil, Silent Hill och Terminator möts. Ett slags multiverse. Vilken dröm att se Pyramid Head, Tyrant, Mr X och Terminator drabba samman. En härlig CGI fest med massor av action i timtal. Stort, långt, och mer.
Mer.
Skulle säkert sluta värre än AvP filmerna.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
I for one tyckte att Welcome to Raccon City ändå var helt okej.
Tyckte väl egentligen att det är enda filmen hittills, möjligtvis med Milla-Tvåan också underligt nog, som faktiskt försökt återskapa den atmosfär som var i spelen.
Jag fattar att det är svårt att göra bra film av pussel där man ska byta ut nycklar och ropa på en hund med en hundvissla, men känslan av att vara i en stor herrgård med en massa lönndörrar och zombies går ju att försöka återskapa.
Tyvärr har de flesta försöken till RE filmer mer eller mindre bara behållt karaktärerna och zombies från spelen, och dumpat allt annat för action moment.
Heja Blåvitt
Alla RE-filmer med Milla är ett hån mot fansen som ändå försöker hänga med i den lätt röriga och ofta helt skruvade loren. Fruktansvärd sörja, en AI som skurk i första filmen... kom igen.
Filmerna lever med värme i mitt hjärta. De är så sköna och löjliga. De tillhör ju knappast någon officiell RE-lore men de är roliga. Har aldrig varit något superfan av Resident Evil då jag inte tyckte om skräckspel som yngre, men kollat på genomspelningar av de senare titlarna, cool shit.
Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3