Ljudproblem, hjälp sökes!

Medlem
Ljudproblem, hjälp sökes!

Igår slog jag till och köpte en Yamaha RX-V765 och Harman Kardon HKTS11. Är mycket nöjd med hur det låter. Men.
Varje gång jag byter ljudkälla, eller byter ljudformat (på bd/dvd filmer) samt stänger av förstärkaren så kommer det ett högt "flump-ljud" från subben.
Detta är störigt som tusan och jag skulle mer än gärna hitta en lösning till varför detta missljud uppstår.
Upptäckte även att dessa ljud kommer när jag byter kanal på min digitalbox, trots att stärkaren är avstängd. Drog om elen till subben så den fick ett eget uttag i väggen där inget annat är kopplat. Har frilagt kabeln mellan stärkaren och subben, men inget verkar funka. Ska väl tillägga att sladden till subben är den som kom med högtalarna, så den är väl knappast speciellt skärmad.

Något tips om hur jag blir av med dessa flumpljud?

Tack på förhand!

EDIT: Problemet löst. Fick bara möblera om hela vardagsrummet för att hitta ett uttag i väggen som subben fick sitta ensam i. Då försvann alla missljud.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

härligt.
troligen är det för att din sub slukar en hel del o behöver stora resurser för att köras problemfritt.
men om allt funkar så e det ju kanon.

o möblera om e aldrig dåligt


signatur

Google is your friend!!!

Medlem

Haha, kul att möblera om.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

1
Skriv svar