Om Switch 2-prislappen: "Tar hänsyn till prisvärdheten kunderna väntar sig"
Här skulle det behövts en omröstning typ mindre än 4000, 4000-4999, 5000-5999, 6000-6999, mer än 7000. Eller nåt, hade varit intressant att se vad folk tror så kan man titta bakåt när prislappen släpps
”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi
Många säger 5000-6000 kr, men man måste komma ihåg att Nintendo tjänar sina pengar på kringförsäljning, som dyra kontroller och andra tillbehör, Amiibo, spelen och merch m.m.. Inte en chans att Nintendo skulle släppa en konsol som var dyrare än Steam Deck. $299-349 blir prislappen.
Många säger 5000-6000 kr, men man måste komma ihåg att Nintendo tjänar sina pengar på kringförsäljning, som dyra kontroller och andra tillbehör, Amiibo, spelen och merch m.m.. Inte en chans att Nintendo skulle släppa en konsol som var dyrare än Steam Deck. $299-349 blir prislappen.
du är bra naiv om du tror med våra skatter och moms att den kommer kosta under 4000kr... glöm det
De lär väl fortfarande använda ca en generation gammal hårdvara och tillverkar så många att det lär bli billigt att tillverka den. Jag tror på max 5000, det låter som galenskap att en nintendokonsol skulle kosta mer än en Xbox eller PS, speciellt just med tanke på målgruppen och prisvärdhet.
du är bra naiv om du tror med våra skatter och moms att den kommer kosta under 4000kr... glöm det
Jag sa aldrig under 4000 kr. Jag sa att den inte kommer kosta 5000-6000 kr. 299 dollar blir runt 4076 kr med moms. Om Nintendo vill få Switch 2 såld så kan de inte sätta Sony-priser.
Tycker det känns sjukt att den kanske kan komma att kosta över 5000:-
Men jag har inte vant mig vid hur snabbt penningvärdet minskat och att ett vanligt paket Bravo- juice kostar 36 kronor, i min hjärna borde det kosta 22 kronor.
Nintendos prissättning är väl det som sätter en fingervisning på hur mycket dyrare nästa PlayStation konsol kommer att vara (Xbox lär jag aldrig handla igen efter denna generation)
Max 5000 kronor är väl rimligt och det får nog ses som ett bra pris isåfall. Det var precis vad Sega Saturn lanserades för, och det var 30 år sedan, och den sågs knappast som något kraftpaket då.
Men du får väl räkna in inflationen och vad som har hänt sedan dess.
Nintendos prissättning är väl det som sätter en fingervisning på hur mycket dyrare nästa PlayStation konsol kommer att vara (Xbox lär jag aldrig handla igen efter denna generation)
I.om. att Sony redan spräckt 10k+ för Playstation 5 Pro(exklusive skivläsare), så känns det lite som att det inte finns någon rimlighetsgräns längre.
Tycker det känns sjukt att den kanske kan komma att kosta över 5000:-
Men jag har inte vant mig vid hur snabbt penningvärdet minskat och att ett vanligt paket Bravo- juice kostar 36 kronor, i min hjärna borde det kosta 22 kronor.
Hahaha, samma här. Jag kan inte gå i en mataffär utan att hela tiden förundras över priserna.
En 100 g Maraboukaka kostar 20kr på Willys men i min hjärna 13 kr.
Samma med grafikkort, konsoler och spel.
Kan inte se att ett Switch 2 kan kosta mer än 4500kr.
Memento Mori
Jag sa aldrig under 4000 kr. Jag sa att den inte kommer kosta 5000-6000 kr. 299 dollar blir runt 4076 kr med moms. Om Nintendo vill få Switch 2 såld så kan de inte sätta Sony-priser.
Beror lite på strategi.
Fortsätter de att sälja nuvarande Switch så kanske det är deras budget alternativ i 2-3 år till. Alltså vill du ha budget alternativ så köp Switch för 3-4K, vill du ha senaste så blir det 5-6k(kanske till och med 6,5). De kanske sänker priset om 2 år istället samtidigt som de fasar ut Switch. Eller så kanske de hoppas på att 6k inte är så mycket pengar när det kommer till hårdvara då. PS6 kommer nog kosta ca10k(9,5-11k)och speldatorer har ju nästan helt stannat i prisutveckling om man kollar på Nvidias senaste hårdvarusläpp.
Ska du ha 80- klass kort från Nvidia idag jämfört med 2013 så skiljer det 9600-13400Kr(från 4600 2013 till 14200-18000 idag)beroende på modell av samma kort.
Typ 4000 kan vi nog glömma då nuvarande Switch ligger på nästan 4000 redan nu.
5999:- tror jag den hamnar på vid släpp.
Första switchen kostade runt 3600-3800:- när den släpptes om jag inte missminner mig.
Det är ungefär 5000:- idag och med den mega succé första switchen varit så tror jag dom drar på lite mer och med Mario Kart 9 som ingår vid släpp.
Jag betalade 4100 på webhallen under förköp. Sen korrigerades priser ner till 3995 vid säljstart. Osäker på om någon butik sålde den lite billigare.
Första Switch kostade $300 och trenden senaste åren är $x15.
Skulle den lanseras idag för samma pris så blir det 4500Kr.
Jag tror att ett pris på $400 kanske är troligast. PS5 låg på $500 och det låter lite högt för en Nintendo konsol.
Men emellan $400 och $500 bör det bli och det blir alltså 6-7500Kr i sverige i så fall.