Age of Mythology: Retold och Age of Empires 2: Definitive Edition kommer till PS5

Robot
Age of Mythology: Retold och Age of Empires 2: Definitive Edition kommer till PS5

Xbox fortsätter att berika andra plattformar.

#Age-of-empires-2, #Age-of-mythology-retold

Medlem

AoE2 till PS5, mindblowing!

Fast som alla andra RTS så tycker jag de är svårare att lira på konsol. Men va glad man blir att AoE2 fortfarande lever vidare. Helt otroligt bra spel!

Wå låå låååå!

Redaktör
Ponny
Skrivet av Fatmajk:

AoE2 till PS5, mindblowing!

Fast som alla andra RTS så tycker jag de är svårare att lira på konsol. Men va glad man blir att AoE2 fortfarande lever vidare. Helt otroligt bra spel!

Ja, det är definitivt en ny era. Är milt pessimistisk till RTS på konsol, men börjar samtidigt bli mer och mer nyfiken. Det verkar ju funka...? Eller så är det bara "good enough".

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Tyckte Age of Mythology var ett av de bästa RTS spelen ever tills jag spelade Retold... då insåg jag ännu en gång att man inte skall spela gamla spel igen utan bara ha dem kvar i minnet.

signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Ja, det är definitivt en ny era. Är milt pessimistisk till RTS på konsol, men börjar samtidigt bli mer och mer nyfiken. Det verkar ju funka...? Eller så är det bara "good enough".

Moderna konsoler har ju stöd för mus och tangentbord i vissa spel och detta känns ju som ett sånt spel.
Men det går köra rts med handkontroll om man orkar kompromissa lite precis som shooters kan fungera med handkontroll.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Det fungerar bra, använder du en kontroll så finns det vissa saker dina arbetare automatiserar åt dig.
Men du kan spela med K&M också om du vill ha PC känslan.

Jag är en gammal RTS räv, och RTS på konsol är alltid lite tabu. Kör igenom Halo Wars för första gången nu och måste ändå säga att konceptet med kontroll fungerar, handlar om att vänja sig bara.

Medlem

Älskar hur man har lyckats med Age of Empires 2 Definitive-edition.
Nya uppdateringar, kampanjer och multiplayern blomstrar. Streamers, turneringar osv. Kul att dra ett par matcher i veckan.

Skrivet av Ferren:

Det fungerar bra, använder du en kontroll så finns det vissa saker dina arbetare automatiserar åt dig.
Men du kan spela med K&M också om du vill ha PC känslan.

Jag är en gammal RTS räv, och RTS på konsol är alltid lite tabu. Kör igenom Halo Wars för första gången nu och måste ändå säga att konceptet med kontroll fungerar, handlar om att vänja sig bara.

Första RTS-spelet jag spelade var Herzog Zwei på Mega Drive, funkade kanon. Anses väl vara det första spelet i den genren. Även Dune II funkade fint, föregångaren till C&C.

signatur

00:00:02:42

Medlem

Så jävla arg på dom att skita i stödet till aoe 3.
Största sveket jag upplevt som fan av ett spel.
Å i stället sättet de in pengar på aoe2 till konsol likt när de släpptes till ps2....wow vilket drag de blev!

Ja, en aoe3 dock till skulle nog inte göra mer väsen, men när man lovat och officiellt uttalat sig för att sedan få yxan uppifrån....de är brutalt.

Aoe3 kommer alltid vara min favorit. Hur folk envisas om aoe2s långsamma generisk tempo och upplevelse är fortfarande för mig en gåta.
Aoe2 är ett fantastiskt spel och hur de lyckas vara en av de första titlar 1999 att på riktigt för den breda massan romantisera medeltiden är strålande.

Jag är ingen programmerare eller matematiker, jag kan inget om bygga grafisk design eller grafik etc. Men

Aoe3 hade fortfarande så mkt potential och de tog aldrig tag i det görig så besviken. Single player campaign för spelet är det största problemet som är mer eller mindre enbart fiktiv. I orginal expansionerna 2006 och 2007 kom några mer riktiga historiska inslag men egentligen har lite gjorts för att bygga på det.

Med de 2020 kom vissa historiska slag att kunna återupplevs men det finns så många händelser och krig som aldrig uttyttjades.

Spelet va till en början byggt på koloniseringen av Amerika. Sedan expanderade det till Asien 2007. Med dlc för DE så expanderade det till Europa mkt mer och man kunde spela på europeiska kartor och knyta allianser med europeiska kungahus som habsburg, Vasa ätten.

Ja menar de kunde göra så många dlcs om händelser från tiden.

30 åriga kriget, 7 års kriget, stora nordiska kriget, napoleonkrigen, krim kriget.....potentialen fanns där men de sket hela tiden i det.

Medlem

Lite sjukt ändå att Age of Empires 2 redan släppts till PS2 en gång i tiden.
Finns det någon här som körde det på den tiden som kan uttala sig om det, lite nyfiken?

Medlem

Skall även släppas 2 DLC till Age4 2025.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Älskar hur man har lyckats med Age of Empires 2 Definitive-edition.
Nya uppdateringar, kampanjer och multiplayern blomstrar. Streamers, turneringar osv. Kul att dra ett par matcher i veckan.

Ja, det e riktigt grymt å populärare än någonsin, esport scenen e också riktigt kul å följa!

Medlem
Skrivet av Zibbit:

Lite sjukt ändå att Age of Empires 2 redan släppts till PS2 en gång i tiden.
Finns det någon här som körde det på den tiden som kan uttala sig om det, lite nyfiken?

Körde det rätt mycket hemma hos en vän och hade kul.
Självklart var ju pc versionen att föredra. Men är det kul är det ett lyckat spel. Körde även red alert en hel del på ps1 där. Rts fungerar på konsol med lite vilja.

1
Skriv svar