Ubisoft ska fortsätta att satsa på öppna spelvärldar och live service

Robot
Ubisoft ska fortsätta att satsa på öppna spelvärldar och live service
Medlem

Live service?

Nej tack

Öppna världar?

Ja tack

signatur

PEACE✌️

Medlem
Medlem

Låter som att de fortsätter att gräva sin grav med andra ord.

"Och det är vad vi vill leverera år efter år."

Det har ju gått fantastiskt hittills...

Medlem

Börsnoteringar förstör spel.

Medlem

Jag längtar tills Ubisofts nästa spel släpps så jag inte kommer köpa det

Medlem

Har man gjort open world i 20 år så är det väl bara att fortsätta... vore konstigt om de inte bara gjorde det i 20 år till.

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv

Live service publiken växer för varje år och öppna spelvärldar är även det populärt så det låter vettigt ur ett business perspektiv. Dom vill ju trots allt få in deg. Men personligen är jag mer intresserad av linjära singel players och co-op spel.

Medlem

Tror spade och en fin grav är något Ubisoft har att se fram emot.

Tänkte bara kommentera att jag älskar FZ!

Medlem

Det här är ju en hundvissla som bara låter bra hos aktieägarna. För oss kunder är det rappakalja. Men låter dem köra skiten i botten för all del, inget av deras jag kommer sakna.

Medlem

Undrar om hur många det är som är trötta på "Open World" Ubisoft stil?
Det är samma sak om och om igen.

signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

signatur

Missbrukare av Souls

Medlem

Hoppas hela Ubisoft går under.

Testpilot
Skrivet av anon_329346:

Live service publiken växer för varje år och öppna spelvärldar är även det populärt så det låter vettigt ur ett business perspektiv. Dom vill ju trots allt få in deg. Men personligen är jag mer intresserad av linjära singel players och co-op spel.

Gör den verkligen det? Jag tror tvärtom, spelarna är generellt less på live service och börjar leta sig bort från dem. Skapade en tråd igår som diskuterar fenomenet.

Testpilot

Jag tycker det är fascinerande att inte Yves Guillemothar blivit borttvingad från sin VD-post än. Det är väl iofs bara kompisar och familj i styrelsen men någon gång måste väl de agera?

Det är en VDs jobb att öka företagets inkomster och hålla aktieägarna nöjda, leverera utdelning samt hålla bolaget stabilt på börsen. Ubisoft är ner 85% på fem år, och ändå sitter samma VD kvar? Kan nog inte komma på ett enda annat seriöst företag där det hade hänt. Dessutom en VD utan vision, utan "satsa på samma som vi alltid gjort".

Medlem

De borde göra mer som förr, våga mer med mindre spel och ta ut svängarna.

Väntar fortfarande på Prince of persia remaken...

Medlem

Dom har bra spel som Siege, The Division och For Honor i bagaget så dom kan ju göra bra evighetsspel. Men alla spel behöver inte vara eveighetsspel. Det är faktiskt ganska skönt när man känner sig klar med ett spel och kan gå vidare till nästa.

signatur

PSN: OAKTHYR

Testpilot
Skrivet av RaymonD:

De borde göra mer som förr, våga mer med mindre spel och ta ut svängarna.

Väntar fortfarande på Prince of persia remaken...

Ja, tänk att Ubisoft var de som gav ut (Och Obsidian som utvecklade) "South park: Stick of Truth" till exempel. Ett spel där en klass var "jew", hela banor som utspelar sig i en persons rektum, utför en abort på Randy, slåss mot Nazi-foster, ett helt uppdrag med Randy där han sitter fast i en Anal-probe maskin (som man själv kan styra om jag kommer ihåg rätt) och ja - listan kan göras lång med allt politiskt inkorrekt som det spelet innehåller

Eller uppföljaren där man justerar svårighetsgraden på spelet med huvudkaraktärens hudfärg.

Jag har svårt att se dem göra något liknande idag, men hoppas jag blir motbevisad för de spelen (främst Stick of Truth) tycker jag var riktigt jävla roliga.

Medlem

Live service? Nej tack.
Öppna världar? Ja i vissa fall ihop med rätt gameplay. Jag tar gärna ett till Ghost Recon i stil med Wildlands. Gillade det skarpt. Men de öppna världarna i de nyare Assasins Creed har inte klickat för min del.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Men...varför? Du har all rätt att säga "nej tack" och rösta med din plånbok, men att önska att hela Ubisoft går under? Jag förstår inte varför du vill ta det ifrån folk som faktiskt gillar deras spel?

Jag är taggad på Shadows och vill se Assassins Creed leva vidare. Sen skulle det vara kul om dom satsade mer på sina andra IP:n också och inte förlitade sig på live service för mycket, men det är inte något som har förstört något spel jag kört från dom än så länge iallafall.

Såg för övrigt att Shadows har lika många förhandsbokningar som Odessey hade och det är det näst bäst säljande spelet i serien, så domedagssnacket känns ganska överdrivet.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Men...varför? Du har all rätt att säga "nej tack" och rösta med din plånbok, men att önska att hela Ubisoft går under? Jag förstår inte varför du vill ta det ifrån folk som faktiskt gillar deras spel?

Jag är taggad på Shadows och vill se Assassins Creed leva vidare. Sen skulle det vara kul om dom satsade mer på sina andra IP:n också och inte förlitade sig på live service för mycket, men det är inte något som har förstört något spel jag kört från dom än så länge iallafall.

Såg för övrigt att Shadows har lika många förhandsbokningar som Odessey hade och det är det näst bäst säljande spelet i serien, så domedagssnacket känns ganska överdrivet.

Finns få aktörer som gjort och gör lika mycket skada till spelmediet som Ubisoft med deras lata, konsumentfientliga spelutveckling. Världen vore bättre om de gick under, den åsikten har precis noll påverkan på vad som faktiskt händer och hur verkligheten ser ut så känner mig ganska bekväm med att hålla och yttra den. Vidare tror jag absolut att Shadows kommer bli en försäljningsframgång och har aldrig sagt någonting annat.

Medlem

Startade Rayman Legends häromdagen. Vilket underbart bra spel det är!
Unika roliga banor och en variation som heter duga.
Hur kunde Ubi tappa bollen så brutalt?
Det är sorligt att se hur dom gått från innovation till repetition.

signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av kebbe:

Finns få aktörer som gjort och gör lika mycket skada till spelmediet som Ubisoft med deras lata, konsumentfientliga spelutveckling. Världen vore bättre om de gick under, den åsikten har precis noll påverkan på vad som faktiskt händer och hur verkligheten ser ut så känner mig ganska bekväm med att hålla och yttra den. Vidare tror jag absolut att Shadows kommer bli en försäljningsframgång och har aldrig sagt någonting annat.

Vilka spel syftar du på som skulle vara lata och konsumentfientliga? Jag spelar inte allt så har inte stenkoll. Vet att dom släppte något NFT-spel nyligen och det är så klart skit, men jag vet inte så mycket om det heller. Kanske är dött redan.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Vilka spel syftar du på som skulle vara lata och konsumentfientliga? Jag spelar inte allt så har inte stenkoll. Vet att dom släppte något NFT-spel nyligen och det är så klart skit, men jag vet inte så mycket om det heller. Kanske är dött redan.

Kan ta nästan vilken serie som helst för att illustrera Ubisofts latet; Från Far Cry och dess konstanta upprepning av samma mall till den grad att man med Primal bara kopierade kartan från FC4 och i New Dawn bara kopierade kartan från FC5, till Assassin's Creed som upprepade gameplay in absurdum och gav upphov till begreppet "Ubisoft torn" (som för övrigt återanvändes i Far Cry). Eller hur man omarbetade dlc från Valhalla till Mirage och försökte tvinga fram klassiskt Assassin's Creed-gameplay med spelmekanik kopierad rakt från Valhalla. Behöver inte vara dåligt, gillade framförallt FC5, men det det är konstant bara lat återanvändande av spelmekanik och koncept.

När det gäller konsumentfientlighet så är Ubsioft inte bara ökända för att sälja spel med rentav falskt gameplay och grafik som inte ens existerar (även om de blivit bättre). De är även kända för att behöva slänga upp guider för hur man hittar rätt bland deras femtioelva utgåvor, nu senast med just Assassin's Creed Shadows - Endast designat för att förvirra och överväldiga konsumenter. Ubisoft har även satt i system att stänga ned gamla spel och samtidigt definiera "gammalt" som att knappt leva i en konsolgeneration (The Crew, Just Dance) och inkludera spel med LAN-funktionalitet likt Far Cry 3. Eller för den delen gå ut med "live service" och försäkra att man har fullt stöd för spelet för att en månad senare utannonsera att man stänger ned det innan det ens är ett år gammalt (som XDefiant). De har noll och ingen respekt för sina kunder.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Kan ta nästan vilken serie som helst för att illustrera Ubisofts latet; Från Far Cry och dess konstanta upprepning av samma mall till den grad att man med Primal bara kopierade kartan från FC4 och i New Dawn bara kopierade kartan från FC5, till Assassin's Creed som upprepade gameplay in absurdum och gav upphov till begreppet "Ubisoft torn" (som för övrigt återanvändes i Far Cry). Eller hur man omarbetade dlc från Valhalla till Mirage och försökte tvinga fram klassiskt Assassin's Creed-gameplay med spelmekanik kopierad rakt från Valhalla. Behöver inte vara dåligt, gillade framförallt FC5, men det det är konstant bara lat återanvändande av spelmekanik och koncept.

När det gäller konsumentfientlighet så är Ubsioft inte bara ökända för att sälja spel med rentav falskt gameplay och grafik som inte ens existerar (även om de blivit bättre). De är även kända för att behöva slänga upp guider för hur man hittar rätt bland deras femtioelva utgåvor, nu senast med just Assassin's Creed Shadows - Endast designat för att förvirra och överväldiga konsumenter. Ubisoft har även satt i system att stänga ned gamla spel och samtidigt definiera "gammalt" som att knappt leva i en konsolgeneration (The Crew, Just Dance) och inkludera spel med LAN-funktionalitet likt Far Cry 3. Eller för den delen gå ut med "live service" och försäkra att man har fullt stöd för spelet för att en månad senare utannonsera att man stänger ned det innan det ens är ett år gammalt (som XDefiant). De har noll och ingen respekt för sina kunder.

Du har så klart rätt i att dom gjort en del tveksamma saker, det där med The Crew störde jag mig på även fast jag inte ens ägde spelet. Tror bara att jag är bra att hålla mig borta från den typen av spel där sånt har förekommit.

Att man återanvänder kartor i Far Cry har jag inga problem med då det bara handlat om mellanspel och kartorna har skiljt sig ändå. Har inte kört New Dawn, men det är ju en fortsättning på femman där kartan har gått igenom vissa förändringar efter apokalypsen om jag förstått rätt. Tycker inte det är konstigt att man återanvänder kartan i det fallet, men det är min åsikt.

Och jag håller med om att det är irriterande med alla olika utgåvor av spel nu för tiden, men det är inte bara Ubisoft som håller på med det, tyvärr. Jag löser det genom att bara köpa standardutgåvan och skita blankt i alla bonusar dom erbjuder.

Så Ubisoft är långt ifrån perfekta men det är inget krav jag ställer heller. Jag väljer dom bitarna jag tycker om och har kul med dom spel jag köper och om det är något jag inte tycker om så röstar jag med plånboken och struntar i det. Det behöver inte vara så krångligt.

Medlem

Jag brukar hoppa in med ett BG&E2-inlägg, så även nu. Jag hoppas att Ubisoft lägger så mycket krut de behöver på att färdigställa Beyond Good & Evil 2. Efter det kan jag dö lugnt, typ.

signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Man får gärna släppa pax anno och heroes innan tack.

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Det enda möjligtvis intressanta är Division 3. Skulle hellre se att Ubisoft råkade sälja Massive och sen dö dock.

12
Skriv svar