Kingdom Come: Deliverance 2 säljer två miljoner på två veckor

Robot
Kingdom Come: Deliverance 2 säljer två miljoner på två veckor
Medlem

Var rätt kul när man hamnade i stupstocken lr vad det nu kallas, folk kastade tomater på en etc.. sen hade man inga kläder så det var man tvungen att hitta.. men man hade dom antagligen nedstoppade i kallingarna för dom fanns i inventory.. Henry har nog inte alla hästar hemma...

Medlem

Välförtjänt!

Medlem

Där ligger finnarna i lä.
Folk gillar Medeltiden och det förlegade och gamla mossiga. Kunde man aldrig tro, med tanke på attityden mot gamla spel.

Medlem
Medlem

Med EA's logk hade det sålt ännu bättre om det var ett live service-spel. Eller är det så att bra spel faktiskt säljer?

signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem
Skrivet av maniac:

Med EA's logk hade det sålt ännu bättre om det var ett live service-spel. Eller är det så att bra spel faktiskt säljer?

Ja, men ibland tar det längre tid. Och sämre spel säljer ibland snabbare.

Medlem
Skrivet av maniac:

Nope, med EAs logik drar live service-spel in mer pengar. Vilket stämmer.

Redaktör
Ponny

Riktigt kul. Ser fram emot att spela det!

Skrivet av maniac:

Skrivet av Thane:

Nope, med EAs logik drar live service-spel in mer pengar. Vilket stämmer.

Så ska man ju även genom det där nålsögat som innebär ett live service-spel som faktiskt drar in pengar. Några gör det, andra heter Concord, Avengers eller Anthem.

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Många gnällde på hur karaktärerna såg ut i Cyberpunk. Vad tycker ni om karaktärernas utseende i det här spelet?

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Många gnällde på hur karaktärerna såg ut i Cyberpunk. Vad tycker ni om karaktärernas utseende i det här spelet?

Det är en kritik som jag inte känner igen om Cyberpunk, det fanns mycket att gnälla på vid release, men karaktärernas utseende känner jag inte igen. 😅

Medlem

En intressant jämförelse är att det tog nästa ett helt år att sälja lika många exemplar av det första spelet. Mycket välförtjänt av Warhorse detta, fantastiskt spel på alla sätt och vis!

Daz
Medlem

Roligt att spelet säljer bra.

Blir ett köp på GOG (Good Old Games) när spelet väl kommer ut där så jag får spelet drm-fritt. Inte kommit ut där ännu utan det står bara att Kingdom Come Deliverance kommer under våren någon gång.

Sedan blir det att lira det någon gång under tidigt 2026 då jag brukar vänta ett år på att lira stora spel med open world så de är i ett bra och mer polerat skick när jag väl sätter tänderna i spelet.

Medlem
Medlem
Skrivet av Daz:

Roligt att spelet säljer bra.

Blir ett köp på GOG (Good Old Games) när spelet väl kommer ut där så jag får spelet drm-fritt. Inte kommit ut där ännu utan det står bara att Kingdom Come Deliverance kommer under våren någon gång.

Sedan blir det att lira det någon gång under tidigt 2026 då jag brukar vänta ett år på att lira stora spel med open world så de är i ett bra och mer polerat skick när jag väl sätter tänderna i spelet.

Kan glädja dig med att detta redan är ett av de mest polerade open world spelen jag spelat, så du behöver knappast vänta ett helt år.

Oljigt välförtjänt!

Jag känner mig ganska hungrig.

signatur

”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi

Medlem
Skrivet av RaXha:

Kan glädja dig med att detta redan är ett av de mest polerade open world spelen jag spelat, så du behöver knappast vänta ett helt år.

Så sant så. Riktigt bra optimerat samt sällsynt med buggar. Har inte direkt stött på något konstigt alls - egentligen. Jämfört med KCD1 så har dom verkligen lyckats på hela den fronten.

Har spelat runt över 50 timmar på PS5, precis kommit till andra området. Så jävla bra spel.

Medlem
Skrivet av kalaspuffar:

Så sant så. Riktigt bra optimerat samt sällsynt med buggar. Har inte direkt stött på något konstigt alls - egentligen. Jämfört med KCD1 så har dom verkligen lyckats på hela den fronten.

Har spelat runt över 50 timmar på PS5, precis kommit till andra området. Så jävla bra spel.

Lite som spel på Switch.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Lite som spel på Switch.

KCD1 till Switch?

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Lite som spel på Switch.

Tycker du att Zelda-spelen flyter på bra på Switch?

Medlem
Skrivet av Dreijer:

Tycker du att Zelda-spelen flyter på bra på Switch?

Ja, alla spelen jag spelat på Switch flöt på bra. Har inte behövt uppdatera ett enda av de spelen.

Medlem

Otroligt spel MEN i min mening måste man avsätta rejält med tid för att få full utdelning av det här spelet. Magin ligger i att ta en avstickare in i skogen och upptäcka saker längs vägen. Att slösa bort flera timmar på ett sidouppdrag eller att göra inbrott på nätterna.

Om du är stressad småbarnsförälder med en timme över till spelande per kväll skulle jag nog inte välja detta.

Medlem
Skrivet av Chicobello:

Otroligt spel MEN i min mening måste man avsätta rejält med tid för att få full utdelning av det här spelet. Magin ligger i att ta en avstickare in i skogen och upptäcka saker längs vägen. Att slösa bort flera timmar på ett sidouppdrag eller att göra inbrott på nätterna.

Om du är stressad småbarnsförälder med en timme över till spelande per kväll skulle jag nog inte välja detta.

Tur det finns Quake och Mario Kart.

Inaktiv

Ska hoppa in i detta spelet när det fått mogna ett tag, även fast jag hört att det är riktigt välpolerat redan från start.

Medlem
Skrivet av Chicobello:

Men vilken timme sen! Jag kommer spela detta till barnen konfirmeras!

Medlem

Jag är helt besatt. Jag vill äta kdc 2. Ett av de bästa spelen jag nånsin spelat.

signatur

Allätare

Medlem
Skrivet av gonzo247:

Jag är helt besatt. Jag vill äta kdc 2. Ett av de bästa spelen jag nånsin spelat.

Du menar att du vill äta på KFC.

Medlem

Underhållande spel. Inte ett mästerverk såsom Elden Ring, Red Dead Redemption 2 eller Baldurs Gate 3 men en stark 4 i mitt tycke.

signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem

Välförtjänt, bra spel

Medlem

Det bästa spelet jag spelat på länge! Väldigt välförtjänt!

signatur

You can't win the game...

12
Skriv svar