Cyberpunk 2 siktar på spelhistoriens "mest realistiska folksamlingar"
Herregud! Ska lögnerna redan starta?!
Det söker personal till ett jobb, och i listan på saker de vill att denna person ska vara med och göra är att vara med och bygga realistiska folksamlingar.
Det är ett mål dem har, inget annat.
Sätt dig ned i båten.
Spännande sak att locka med "bästa reaktiva folksamlingssystemet någonsin i ett spel"
VÅRENS HÄLSOUTMANING – FZ & SweClockers inofficiella: LEVEL UPP IRL
🚀 Startdatum: 4 april (går bra att hoppa in när som) Slutdatum: 1 maj
💪 Målet: Logga 500 träningspass tillsammans!
🏆 Belöning: Om målet uppfylls lottas 500 kr ut i slutet av utmaningen - ju fler som går med desto större presentkort.
🔗 Gå med här: Workout51 - (powered by Challenge Hound)
Spännande sak att locka med "bästa reaktiva folksamlingssystemet någonsin i ett spel"
Som utvecklare tycker jag att det är en sjukt intressant jobbeskrivning
När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.
Klart dom gör, minns jag dom sa att dom gjorde i första också, i nån promo-video.
Och dom var väl iaf inte så värst långt ifrån om inte annat.
Assassin's Creed har varit bra på det i ett par spel.
GTA såklart.
Men Cyberpunk "1" var väl up there.
Iaf in conclusion Cyberpunk 2077 är hur bra som helst, har du inte spelat är du trög.
subterranean homesick alien
Höj ambitionerna ytterligare ett par snäpp så kanske man till och med se sin egen karaktär reflekteras i spelvärlden.
Det är ju inte som Cyberpunk 2077 är tekniskt/grafiskt efterblivet precis
Det är ju minst ett av dom mest grafiskt avancerade/tajta spelen som släppts.. Om inte THE mest grafiskt avancerade.
Men det duger inte för herrn därför att spelarkaraktären finns inte med i reflektionerna
Geez
Är man t.ex. AI-programmerare med fokus folk-simulering så lär väl den ambitionen i ett projekt vara ungefär så lockande som det kan bli.
Tycker man inte detta låter lockade så borde man nog inte söka den positionen hos CDPR och allt är som det ska.
https://i.imgur.com/tbJ2pAH.jpeg
Kommer ni ihåg detta?
Mm?
Klart dom gör, minns jag dom sa att dom gjorde i första också, i nån promo-video.
Och dom var väl iaf inte så värst långt ifrån om inte annat.
Assassin's Creed har varit bra på det i ett par spel.
GTA såklart.
Men Cyberpunk "1" var väl up there.
Iaf in conclusion Cyberpunk 2077 är hur bra som helst, har du inte spelat är du trög.
När jag körde Cyberpunk, nånstans 1.5 år efter releasen men före expansionen, så var ju reaktionerna på statisterna obefintlig. Man kunde ju stå och hoppa upp och ned på ett bord där de satt och fikade utan att de reagerade. Först när man drog fram en bössa och sköt lite hände nåt.
Det var en av huvudanledningarna till att jag inte fick någon inlevelse i det spelet. Även fast det promenerade runt npc'er och fordon här och var så kändes hela staden som en stor kuliss utan liv.
Kanske är det bättre nu efter expansionen.
När jag körde Cyberpunk, nånstans 1.5 år efter releasen men före expansionen, så var ju reaktionerna på statisterna obefintlig. Man kunde ju stå och hoppa upp och ned på ett bord där de satt och fikade utan att de reagerade. Först när man drog fram en bössa och sköt lite hände nåt.
Det var en av huvudanledningarna till att jag inte fick någon inlevelse i det spelet. Även fast det promenerade runt npc'er och fordon här och var så kändes hela staden som en stor kuliss utan liv.
Du må haft det rätt meckigt med inlevelse i typ alla spel med "statister" då isåfall...
Sällan som random hoppande har någon speciell effekt.. Kanske om den blir lixom något kutande som skrämmer iväg dom?
Aja du får väl fortsätta hoppa framför statister tills du hittar ett spel som du faktiskt kan spela nångång framöver.
2027 finns det säkert AI-enhanced AI som ser dig stå där och hoppa och som direkt säger då "Hallå där! Är du helt jävla dum i huvudet eller??"
Precis så var/är det.
Försökt älska spelhelvetet så många gånger men orkar inte med det då inlevelsen (bristen på) knäcker mig varje gång.
Det är ett vackert vykort att titta på men tyvärr är det som när kalle anka på julafton fäller ihop skärmen och stoppar in den i husvagnen, det som återstår är en tragiskt död kulissvärld.
0 hype från mig tills jag blir överbevisad om motsatsen.
Samma nu men just det stör inte mig. Att du står och hoppar upp och ner på ett bord är ju däremot orealistiskt
Du må haft det rätt meckigt med inlevelse i typ alla spel med "statister" då isåfall...
Sällan som random hoppande har någon speciell effekt.. Kanske om den blir lixom något kutande som skrämmer iväg dom?
Aja du får väl fortsätta hoppa framför statister tills du hittar ett spel som du faktiskt kan spela nångång framöver.
2027 finns det säkert AI-enhanced AI som ser dig stå där och hoppa och som direkt säger då "Hallå där! Är du helt jävla dum i huvudet eller??"
Haha. Jag har förstått att du verkligen gillar spelet. Och det är helt ok. 🙂
Du behöver inte haka upp dig på exakta frasen "hoppa på ett bord". Det är samma problem i övrigt med att NPC'erna inte tar mycket hänsyn alls tilll vad du gör. De är statister.
Det finns många spel, även äldre, som kanske i stort är sämre och enklare spel, men som har bättre inlevelse i omgivningen. De gör saker och klagar om du beter dig runt dem. Sen kanske de inte är "smarta" och reagerar på allt, men de ger ändå en bättre känsla av att vara närvarande.
Men som sagt det är min upplevelse. Du kan ha en annan.
https://i.imgur.com/tbJ2pAH.jpeg
Kommer ni ihåg detta?
Det infriar absolut alla löften idag. Får bara hoppas att nästa spel gör det vid release också.
Och allt vad det innebär, fortfarande.
Herregud! Ska lögnerna redan starta?!
CP77 har levererat. Varför så grinig?
Nä, första 2--3 timmarna är bra sen när du inser hur dött allt e så, NÄ. ?
Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* MSI X670E Tomahawk* Amd 7800X3D * 32GB G-Skill DDR5 6000Mhz/32* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB
Det infriar absolut alla löften idag. Får bara hoppas att nästa spel gör det vid release också.
Vilket av löftena exakt? Storyn är extremt linjär, existerar knappt några RPG mechaniker? hell dem ändrar till om med deras beskrivning för spelet innan från "RPG" till "action"
Nä, första 2--3 timmarna är bra sen när du inser hur dött allt e så, NÄ. ?
Märks att du inte kört mer än 2-3h, spelet efter2.0 är ett mästerverk och Phantom Liberty knöt ihop påsen rejält med ett bang. Inte spelat ett mer spel med mer inlevelse ännu
AMD Ryzen 7 9800X3D, Sapphire Pulse RX 9070 XT, MSI MAG B650 TOMAHAWK, DDR5 32GB 6000MHz
IO Interactive imponerande mig med sina folksamlingar under 00-talet med spelen Freedom Fighters, Hitman: Contracts och Hitman: Blood Money. Då Cyberpunk 2 är över två årtionden senare så borde dom klara av att göra något enormt imponerande om dom faktiskt satsar resurser på det.
Det har det verkligen inte. De kapade bort hur mycket som helst som de initialt lovade. Finns ju dussintals med memes om vilka finesser som tagits bort.
Höj ambitionerna ytterligare ett par snäpp så kanske man till och med se sin egen karaktär reflekteras i spelvärlden.
Så fort epic lägger in en sådan template så får du det i mer eller mindre alla spel.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Det har det verkligen inte. De kapade bort hur mycket som helst som de initialt lovade. Finns ju dussintals med memes om vilka finesser som tagits bort.
Fast det som finns där är väldigt bra.
Jag är en av dem som inte läste på så noga om vad som lovades och fick en episk spelupplevelse.