Anrika Monolith Productions går i graven och Wonder Woman-spelet skrotas
Warner Bros. stänger dessutom två andra studior.
#Monolith-productions, #Warner-bros, #Wonder-woman, #nyhetstips
Tråkigt som fan. Monolith har gjort några av mina absoluta favoritspel genom tiderna.
Jupp, samma här. Shogo, NOLF och FEAR är fantastiska spel. Såg fram emot deras FPS mer än dom från id och Valve.
Jupp, samma här. Shogo, NOLF och FEAR är fantastiska spel.
Och Condemned! Riktigt obehagligt spel. RIP.
Jupp, samma här. Shogo, NOLF och FEAR är fantastiska spel. Såg fram emot deras FPS mer än dom från id och Valve.
Jag med. Hoppas att Nightdive eller någon annan iaf gör lite remasters/remakes på deras spel.
Tråkigt att höra. Men Monolith vad verkligen ett namn som var relevant då, inte nu.
Såg på wikipedia nu.
Inga spel sen 2014+2017s Shadow of Mordor och Shadow of War.
Före 2017 var det en lång rad av fina spel dock.
Shadow of war är ett riktigt nice lir som jag återbesöker ofta. Riktigt trist att inga andra spel kan nyttja det systemet då det skapar sånt bra flow i just looter-shooter/slasher lir.
Men ingen release på 8 år. herregud, det måste ha varit på avskalning ett bra tag. Hur kan man ens fungera som verksamhet under en så lång tid utan något att leverera.
Kändes lite som om Monolith kom in i andra andningen när Shadow of Mordor släpptes. Men. Har ju varit tyst länge, länge. På så vis är det ingen chock – även om det såklart är jättetrist. Wonder Woman var kanske inget spel jag trånade efter, men nu kommer man ju alltid undra "tänk om".
En Bamseponny av folket
Fy fan vad trist. Rip F.E.A.R. och Condemned.
Borde vara olagligt att stänge dessa kult studios. Eller tvinga de att göra något spel de inte känner sig passande för. RiP...
((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))
==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @:4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @:2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @:144Hz || 250 Mbit --Fiber || NordVPN™ ||
Nej vad tråkigt! Många fina lir som den studion har rullat ut genom åren. Nu lär det aldrig bli någon uppföljare i NOLF-serien eller F.E.A.R (även om inget slår 1an).
Warner Bros. kan dra åt skogen! Snacka om kass prio. Men live service och sådant skit förstör hela branschen.
Är det inte ganska förutsägbart att ett spel kommer bli mindre bra när utgivare/investerare säger till en studio att göra något som dom inte vill? Som här när dom ville fortsätta att utveckla Mordor serien men fick i uppdrag att göra ett WW spel istället. Eller Zenimax som gav Arkane i uppdrag att göra Redfall trots att dom inte ville.
PSN: OAKTHYR
Nu lär det aldrig bli någon uppföljare i NOLF-serien
Det lär inte bli någon uppföljare i NOLF-serien då ingen verkar veta vem som faktiskt äger rättigheterna. Studios, utvecklare, etc har köpts och flyttats runt på ett sätt så att ingen längre är säker på något...
Och ingen kommer ju att satsa några pengar på något de kan förlora helt och hållet.
(Installerade förövrigt igår NOFL för första gången på säkert 15-20 år, med patcharna så fungerande det utan problem i linux.)
Shadow of war är ett riktigt nice lir som jag återbesöker ofta. Riktigt trist att inga andra spel kan nyttja det systemet då det skapar sånt bra flow i just looter-shooter/slasher lir.
Men ingen release på 8 år. herregud, det måste ha varit på avskalning ett bra tag. Hur kan man ens fungera som verksamhet under en så lång tid utan något att leverera.
Ja trist. Hade gärna sett en uppföljare till Shadow of Mordor/War. Gillar verkligen dessa två spel. Högt omspelningsvärde som du säger. Hoppas Warner säljer Nemesis-tekniken eller licensierar ut den. Embracer äger väl Lord of the Rings ip:et nu? Vore kul om Embracer köpte upp det som finns kvar men det väl inte troligt med tanke på deras ekonomiska situation.
De har väl inte gjort något våldsamt bra på många år nu men blev ändå lite ledsen av denna nyheten. Många har säkert slutat sedan deras glansdagar också, men de var länge, under 90 och 00-talen en av mina favorit utvecklare. No One Lives Forever 1 och 2 står sig som några av mina favoritspel.
Trist. Klarade faktiskt ut Blood i förrgår, förstod mig inte på det spelet såsom många andra spel då det begav sig. Skam den som ger sig.
Dock som en del säger i tråden, nu har man ju inte hörts av på väldigt länge så ur den synvinkeln är det kanske inte konstigt.
Men en anrik studio likväl som går i graven, känns lite mer än kanske något som öppnade för 3 år sedan och släppte en flopp och sen stängde,
In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.
Ja trist. Hade gärna sett en uppföljare till Shadow of Mordor/War. Gillar verkligen dessa två spel. Högt omspelningsvärde som du säger. Hoppas Warner säljer Nemesis-tekniken eller licensierar ut den. Embracer äger väl Lord of the Rings ip:et nu? Vore kul om Embracer köpte upp det som finns kvar men det väl inte troligt med tanke på deras ekonomiska situation.
Det riktigt tråkiga är ju att man kan fantisera om extremt många genres och IP:s som skulle passa in i det systemet så väl på intressanta sätt. Typ Monster hunter fast nu bygger man en långvarig relation med bestarna som levlar upp och erbjuder bättre rewards osv.
Blood är bland det bästa klassiska fps spelet. Underbar stämning, bandesign, humor, vapen, fiender. Att slänga en dynamitgubbe på en cultist eller mimare och se gubben sprängas i bitar och eller slängas iväg är fortfarande grymt tillfredsställande.
NOLF och NOLF 2 hör till de bästa spion fps spelen.
Igen underbar stämning, bandesign, humor, vapen, fiender, gadgets och musik. Art direction med sin 60-tals färgpalett har nog aldrig toppats sedan dess.
AvP 2 är fortfarande det bästa spelet i båda franchises. Utöver att ha grym stämning, vapen, miljöer osv, så minns jag att speciellt ljudet var spektakulärt bra. Ett av de bästa asymmetriska multiplayerspel som gjorts, där man haft många roliga och intensiva stunder i.
F.E.A.R är bland det bästa shooter som någonsin skapats. Trots att horror elementen är ganska ostiga och mycket utav designen är generiskt, så är helheten oslagbar tack vare att spelkänslan är på en nivå i stort sett inget spel varit i närheten av sedan dess. Ljudet, spelmekaniken, känslan i vapen, smarta AI trick, fysiken och alla effekter runtomkring i miljön skapar tillsammans en mästerlig symfoni utan dess like.
Tack Monolith för de fina spelen!
Jag har avnjutit No One Lives Forever, Condemned, och F.E.A.R. - serierna och jag tyckte de spelen var riktigt bra. Köpte även de båda Middle Earth spelen när de hamnade i rea-backen för en hundring då jag inte är ett speciellt stort fan av spel med öppen värld. Middle Earth spelen tyckte jag var okej på sin höjd men inte mer.
Men tittar man nyktert på det hela så tycker jag inte det är speciellt konstigt att Monolith får lägga ner. De har inte fått ur sig någonting sedan Middle Earth - Shadow of War som kom 2017, och nu är det år 2025. Det säger sig själv att det inte är speciellt bra ekonomi att inte få ur sig ett enda spel trots att man haft mer än 7 år på sig.
Jag är som sagt var inte förvånad över att Monolith försvinner även om det såklart är tråkigt då de levererat flera bra spel genom åren.
Man vill bara gråta, vilka ryker next! Wonderwoman hade blivit något extra, av de läckte bilderna hade hon färgglatt rosa hår och kort kort page frisyr!
Ja eller hur, jag var verkligen jätte sugen på wonder woman ...