Var är alla skidskytte-spel?

Robot
Var är alla skidskytte-spel?

Fredrik drömmer om en spelvärld där sportspelen är mer än fotboll och racing.

#friidrott, #krönika, #längdåkning, #simning, #skidskytte, #sport

Medlem

Har starkt för mig att skidskytte va med i spelet Winter Challenge när jag va liten.
Kommer ihåg att det va kul för du va tvungen att planera in din puls så du inte va helt slut när du kom till skyttet.
Det va i alla fall roligare än cross country tävlingarna för det va bara segt.

signatur

Av nördar. För nördar.
spelhistoriepodden.se

Releasehästryttare

Låter som Fredrik borde testa Tribes!

Medlem
Skrivet av Devan:

Jag kanske har kollat på nån annan sport, men det där ser ut att skilja sig lite från skidskytte alltså.

Ontopic fanns skidskytte med redan i gamla klassiker som Winter Challenge - det och Summer Challenge spenderades många timmar på som liten. ^^

signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

haha så mycket konstigt här. ge bort pengar till icke behövande och drömmen om ett trippel-A skidskytte spel. rolig text.
finns ju massor med sportspel förövrigt, minigolf, biljard, skidåkning, kart racing, basket, pingis, volleyboll, karate etc.

Medlem

Sport = låtsaskrig
Sportspel = låtsas-låtsaskrig

Likes bra hoppa över första steget och gå direkt till COD.

Chefredaktör
Medlem

Skidor generellt är underrepresenterade i spel. Tänk ett open-world spel i någon slags snö-apokalyps där man tar sig fram med skidor och utforskar och har sig, tokmysigt ju.

Medlem

Det enda jag har spelat med skidskytter är Winter Games av Epyx som släpptes för ~40 år sedan, och igen för bara några månader sedan till Nintendo Switch.

Flakmonkey

Tänkte precis posta detta, ett fantastiskt spel i stort men där just skidskytte var den kanske klarast lysande stjärnan. Älskade hur man var tvungen att hålla koll på pulsen när man åkte skidor för att inte göra skyttet för svårt.

Medlem
Skrivet av Ftmch:

Skidor generellt är underrepresenterade i spel. Tänk ett open-world spel i någon slags snö-apokalyps där man tar sig fram med skidor och utforskar och har sig, tokmysigt ju.

Midwinter släpptes för 35 år sedan.

Medlem
Skrivet av Ftmch:

https://en.wikipedia.org/wiki/Midwinter_(video_game)

Du får söka rätt på vilka som äger rättigheterna och be om en remake.

Edit: Några sekunder sen där.

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Midwinter släpptes för 35 år sedan.

Haha, gött att har gjorts ett sånt spel någon gång i historien åtminstone!

Medlem

Apropå snö. Vad hände med alla arkadiga snowboardspel? Har någon nått tips på spel efter typ ps2?

Medlem
Skrivet av AdamMK:

Apropå snö. Vad hände med alla arkadiga snowboardspel? Har någon nått tips på spel efter typ ps2?

Redaktör
Ponny
Skrivet av B3RRY:

haha så mycket konstigt här. ge bort pengar till icke behövande och drömmen om ett trippel-A skidskytte spel. rolig text.
finns ju massor med sportspel förövrigt, minigolf, biljard, skidåkning, kart racing, basket, pingis, volleyboll, karate etc.

Tack! Fick feeling. ^^ Jo, det finns en del, men! Mer vill ha mer. Finns så mycket oförlöst potential i skidskytte. En dag...!

signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny

Remake, när!?

signatur

En Bamseponny av folket

It's not a lake, it's an ocean

Bara om Christer Ulfbåge (kan Troy Baker kanske göra rösten?) och Kalle Grenemark kommenterar och Johan Ejeborg sköter pausunderhållningen.

signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Man kan ju alltid ändra konceptet en aning så det blir lite intressantare:)

Medlem
Skrivet av AdamMK:

riders republic

ELF
Medlem

Skidåkningsexpansion till My Summer Car.
En öl i handen och sedan är det bara att åka.

signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2025? Ha pyttsan.

Medlem

Många timmar blev det framför detta och även Summer Games :).

Medlem
Skrivet av mrpijey:

https://www.youtube.com/watch?v=fyk374dk2W4

Många timmar blev det framför detta och även Summer Games :).

Kan lägga till Worldgames, California games och såklart Track & Field

Medlem

Älskar idén! Finns ju så mycket statistik att skapa olika stats för deltagarna på. Skyttehastighet, tid till position, träffsäkerhet, hastighet i spår, spurtförmåga, psyke osv. Skulle lätt vilja ha ett riktigt seriöst VR-spel just för att skyttet ska kännas äkta, gärna kombinerat med lättare motion då.

Medlem
Skrivet av Horniak:

Kan lägga till Worldgames, California games och såklart Track & Field

Jag knäckte två TAC-2:or i California Games....

Skribent
Skrivet av mrpijey:

Jag knäckte två TAC-2:or i California Games....

Var inte de joysticksen också kända för att kunna ta en beating? 🤣

signatur

"Writer and Fighter"

Redaktör
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jao, stabil plast och metallspak. Men de där tryckgrejerna inuti ("sensorer"?) var av plast som sprack med tiden.

signatur

Ella är ju ändå 25 bast, så hon börjar närma sig pensionsålder för skidskyttar. Hoppas hon sparar pengarna hon fick.

signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Det enda jag har spelat med skidskytter är Winter Games av Epyx som släpptes för ~40 år sedan, och igen för bara några månader sedan till Nintendo Switch.

Skidskyttet var roligast i Winter Games!

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Ja precis, säger ju en hel del om hur mycket man körde de där spelen.... Till slut så köpte farsan 2st extra till mig, båda funkar fortfarande och överlevde mina sportspel på C64:an och Amigan

12
Skriv svar