Skrivet av Tassel:

Fares fördömer dig till en evighet av single player spel 😁

Medlem

Verkar vara en vild ride. Grattis Josef och Sverige!

Medlem

Hmm så ett spel som enligt er är bättre än ett game of the year vinnande spel (it takes two 4/5 i betyg) får inte 5/5 i betyg...

Medlem

Har spelat alla tidigare Josef Fares spel, och för mig så är deras sätt hur de har implementerat splitscreen ett stort plus och inte ett minus. Det är en del av charmen med deras spel.

Det vore att ge Souls-spel ett minus för att man inte kan ändra svårighetsgrad, även om själva syftet och charmen med de spelen är just svårigheten.

Medlem
Skrivet av daverstam:

Hmm så ett spel som enligt er är bättre än ett game of the year vinnande spel (it takes two 4/5 i betyg) får inte 5/5 i betyg...

Två olika recensenter för spelen.

Testpilot
Skrivet av daverstam:

Skrivet av Thane:

Två olika recensenter för spelen.

Och exakt där har vi varför ett poängsystem blir tämligen meningslöst i slutändan. Är det inte samma skribent, inom samma genre eller spelserie, så faller hela konceptet platt

signatur

< R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | RTX 3090 Ti >

< R5 7600X | 32GB 6400 MT/s | RX 9070 XT >

Medlem

höga betyg som väntat, men trodde inte det skulle komma såhär tidigt. coophelg Igen!!! bruden får ha barnen =>

signatur

//monster

Medlem

Ser kul ut, men kan tycka att tjejerna ser bitvis ser rätt stela och ”floaty” ut animationsmässigt där i Trolltider-videoklippet. Glider och flyger/flyter fram. 🤔

Men de är ju i en simulering – får se det på det sättet.

Medlem

Vill se hur PC-versionen presterar, hoppas Digital foundry kikar på det

Skribent
Skrivet av star-affinity:

Ser kul ut, men kan tycka att tjejerna ser bitvis ser rätt stela och ”floaty” ut animationsmässigt där i Trolltider-videoklippet. Glider och flyger/flyter fram. 🤔

Men de är ju i en simulering – får se det på det sättet.

Animationerna har väl kanske lite mer att önska ibland. Men just läget som du beskriver så märker man det inte själv när man spelar (var tvungen att kolla klippet nu faktiskt) för du är fokuserad på att inte dö.

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Querth:

Vill se hur PC-versionen presterar, hoppas Digital foundry kikar på det

har väldigt låga minimum krav, borde t.om flyta på utmärkt på steam deck

Medlem
Skrivet av tuckdragon:

har väldigt låga minimum krav, borde t.om flyta på utmärkt på steam deck

Man tycker ju det. Men "it takes two" var riktigt illa vid en första genomspelning oavsett hårdvara, stutters varje gång en ny asset laddades in.

Vid en andra genomspelning funkar allt toppen dock då alla shaders är kompilerade redan. Förutsatt att man inte uppdaterade drivrutinerna eller ominstallerat spelet/datorn osv då

Redaktör
Skrivet av Yatagarasu:

Och exakt där har vi varför ett poängsystem blir tämligen meningslöst i slutändan. Är det inte samma skribent, inom samma genre eller spelserie, så faller hela konceptet platt

Beror på hur man läser betygen. Som snabb indikator på vad recensenten tycker om spelet funkar betyg utmärkt - man fattar direkt när man ser siffran. Men det blir väldigt trubbigt att använda dem för att "mäta" vilket spel som är bäst, de är inte tänkta för det.

signatur
Medlem
Skrivet av Querth:

Man tycker ju det. Men "it takes two" var riktigt illa vid en första genomspelning oavsett hårdvara, stutters varje gång en ny asset laddades in.

Vid en andra genomspelning funkar allt toppen dock då alla shaders är kompilerade redan. Förutsatt att man inte uppdaterade drivrutinerna eller ominstallerat spelet/datorn osv då

ahjuste det kan ju vara ett problem med, men sålänge dom inte använder för gammal version av ue5 tror jag det ska vara lugnt.

provade du den här fixen till it takes two? :
https://www.pcgamingwiki.com/wiki/It_Takes_Two#Fix_shader_compilation_stutter

Medlem
Skrivet av Daven:

Konstigt att man fortfarande inte kan köpa det via ps store.

Kan ha helt fel men enligt polygon så släpps det kl 17 för oss.

Edit: 17 verkar stämma. EA säger själva att det är då spelet blir tillgängligt.

Medlem

Väntar ivrigt på att det ska bli tillgängligt på PS Store!

Medlem
Skrivet av Daven:

Menar att man inte kan förboka och förladda Det går på xbox och pc tror jag.

Ja, det är lite märkligt. Jag hade hoppats på "Surprise! Alla med PS+ Premium får spelet!" som anledning men det lär inte hända.

Gen
Medlem

Äntligen ett kul spel för mig och frugan.

Medlem

Hur lämpligt är detta att spela med en sjuåring?
Spelade ut takes two med min son och han älskade det men detta ser vuxnare ut.

signatur

Spelar på: PC, Nintendo Switch, PS5 och iOS.
Äger även: NES, SNES, Saturn, Playstation 1,2,3,4, PSP, XBOX360.

Skribent
Skrivet av Balkp:

Hur lämpligt är detta att spela med en sjuåring?
Spelade ut takes two med min son och han älskade det men detta ser vuxnare ut.

Jag skulle säga att It Takes Two har en mer vuxen story med de jobbiga äktenskapet och allt det där. Här är det inte lika djupt på den nivån, sen upplever jag (när jag spelade med min dotter) att plattformsmomenten är enklare och även bossarna. Inte enklare, enklare, men det är lättare att förstå vad man ska göra.

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag skulle säga att It Takes Two har en mer vuxen story med de jobbiga äktenskapet och allt det där. Här är det inte lika djupt på den nivån, sen upplever jag (när jag spelade med min dotter) att plattformsmomenten är enklare och även bossarna. Inte enklare, enklare, men det är lättare att förstå vad man ska göra.

Jag skippade iofs oftast alla cutscenes när vi spelade. Hade redan kört det en gång tidigare.

signatur

Spelar på: PC, Nintendo Switch, PS5 och iOS.
Äger även: NES, SNES, Saturn, Playstation 1,2,3,4, PSP, XBOX360.

Medlem

Blev 4 av 5 på KulturNyheterna

Medlem

Stort tack för mycket bra recension!
Gillar verkligen ”It takes two” så det blev ett köp direkt på kryss-lådan. Spelade någon timme med yngsta sonen på 12 år. Det är 16 år rekommenderat men det har jag inte sett anledning till hittills. Vi har hur kul som helst.
Nöff-nöff!

Medlem
Skrivet av Leon_:

Stort tack för mycket bra recension!
Gillar verkligen ”It takes two” så det blev ett köp direkt på kryss-lådan. Spelade någon timme med yngsta sonen på 12 år. Det är 16 år rekommenderat men det har jag inte sett anledning till hittills. Vi har hur kul som helst.
Nöff-nöff!

Blev också lite konfunderad på PG16, körde igenom hela It takes two med en 7-åring utan problem (så när som på det eviga direktöversättandet av den mindre upplyftande ramberättelsen). PG16 bör väl innebära rätt omfattande våldsinslag?

Skribent
Skrivet av ebbhead:

Blev också lite konfunderad på PG16, körde igenom hela It takes two med en 7-åring utan problem (så när som på det eviga direktöversättandet av den mindre upplyftande ramberättelsen). PG16 bör väl innebära rätt omfattande våldsinslag?

Ja jag kan tycka att det är satt högt. Visst det är lite blod här och där, ett troll får ju en hand avkapad med en giljotin och liknande. Men jag tycker inte spelet var speciellt våldsamt och när du själv sitter med ditt barn och spelar känns det också mer ok.

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Inte min typ av spel men kanske kan vara skoj om man har gäster hemma.

Men eftersom Josef Fares skänkte 300.000 till Ella Halvarsson så köpte jag spelet.

Studion är även värd varenda krona då dom släppt ett sånt finpolerat spel utan miljoner av buggar. Att göra klart ett spel och att inte frestas av att släppa för tidigt ska dom ha all cred för.

signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

brrap brrap pew pew
Skrivet av nicbex:

Tycker kritiken om split screen är lite underlig när det är hela poängen med spelet precis som i It takes two. Dessutom som redan konstaterat spelet uppges vara det bästa Fares gjort men får sämre betyg än It takes two 😵‍💫. Smaken är som baken såklart, men jag tycker att kvaliteten på FZs recensioner dippar rejält när vissa recenserar.

It Takes Two fick också en fyra. Av en annan recensent. Kan ju vara så att Johan personligen hade gett It Takes Two en trea, vem vet? Så otroligt barnsligt att ifrågasätta kvalitén på en recension/hemsida bara för att du inte håller med...

signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

Killmonday Games

Förväntade mig ett toppspel baserat på betygen men efter att ha lirat i två-tre timmar är det inte min kopp av kaffe, det verkar vara en massa springa på räls och trycka på en knapp då och då, och co-op delen känns som att man ska trycka på samma knapp båda två. Blir det bättre senare i spelet eller fortsätter det i samma stil där man bara maskar sig genom random action scener?

signatur

Ei auta itkut markkinoilla, töihin vain.

Medlem
Skrivet av AELDSTAR:

Jag ser verkligen skälet till att ha en delad skärm även online. Är inte poängen att ta del av vad kompisen gör parallellt med en själv? Delad glädje är dubbel glädje. Allt i den här världen handlar väl inte enbart om en själv?

NoiizeR var/är för övrigt en redigt duktig Gears of War spelare.

Har inte lirat Gears of war på ett bra tag men tycker de 3 första spelen är de bästa någonsin. Blev lite upplyft förra månaden då det ryktades om en Gears of war Trilogy Collection och även till PS5. Vi får se hur det blir med den saken men jag är mer än redo att gå all-in igen! (senaste ryktet pekar dock på att pvp inte ska vara med och det hade varit katastrofalt)

PS: Det glädjer mig oerhört att du nämner mig och Gears of war.

Medlem
Skrivet av bloat:

Förväntade mig ett toppspel baserat på betygen men efter att ha lirat i två-tre timmar är det inte min kopp av kaffe, det verkar vara en massa springa på räls och trycka på en knapp då och då, och co-op delen känns som att man ska trycka på samma knapp båda två. Blir det bättre senare i spelet eller fortsätter det i samma stil där man bara maskar sig genom random action scener?

Ni har spelat på tok för lite, det blir rent av lite utmanande samt klurigt att klara sig framåt. Dessutom har ni inte sett de riktigt häftiga grejerna ännu.

signatur

i5-10600K | 4080 SUPER | 32GB DDR4 | nVME 1TB | 34” Oled
Vanilla-PS5

123
Skriv svar