Feedback för FZ High Score

Jobbar med data
Feedback för FZ High Score

Hej! Det här är FZ High Score, tävlingen som handlar om att förutspå spelkritikernas snittbetyg.

• Har du hittat en bugg?

• Någonting som är otydligt?

• Någon funktion som fattas?

Varm välkomna med dina tankar om projektet. Högt som lågt!

Skribent

Har inte diverse ex-High Score-tidningsredaktörer passerat FZ en gång i tiden?

Medlem

Kul initiativ! Kan sista dagen att rösta göras mer tydlig?

Gnällkuk

Jag vill att det ska finnas ett val för att gissa FZ's betyg (om de planerar att recensera spelet)

signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Kommer alla medarbetare på FZ kunna delta i tävlingen? Tänker eftersom en del av er kanske kommer få recensions kod till något av spelen innan omröstningen kommer stängas, då kan de som recenserar spelet få en fördel av bra/dåligt spelet är!

Jag har inget emot att dom deltar, vill bara veta hur processen ser ut och det sker med öppna kort så att säga.

Skribent
Skrivet av Avedagreat:

Kommer alla medarbetare på FZ kunna delta i tävlingen? Tänker eftersom en del av er kanske kommer få recensions kod till något av spelen innan omröstningen kommer stängas, då kan de som recenserar spelet få en fördel av bra/dåligt spelet är!

Jag har inget emot att dom deltar, vill bara veta hur processen ser ut och det sker med öppna kort så att säga.

Jag tror inte vi kan delta? Eller jag antar inte det i alla fall. Är väl samma med när vi utser månadens användarrecension. Vi skribenter är ju fria att skriva sådana recensioner också. Men jag antar att vi inte får vara med i tävlingen.

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Fattar att det är beta och provomgång nu. Men +5 för att gissa korrekt låter lite väl OP och obalanserat.
10 + 1 meritpoäng är bättre tror jag?

signatur

🖥 R5 9600X || RTX 4070 ti Super || 32GB DDR5 || 27" 240hz OLED
⌨️ ROG Azoth 75% |🖱️ROG Keris Aimpoint
🎮 PS5 || LG 55" CX

Jobbar med data
Skrivet av bastard:

Har inte diverse ex-High Score-tidningsredaktörer passerat FZ en gång i tiden?

Kanske... kan tyvärr inte mina kollegors CV:n utantill.

Skrivet av Fluffo:

Kul initiativ! Kan sista dagen att rösta göras mer tydlig?

Absolut! Det var den biten jag vart minst nöjd med själv. Att den ser så malplacerad ut.

Skrivet av trickeh2k:

Jag vill att det ska finnas ett val för att gissa FZ's betyg (om de planerar att recensera spelet)

Det hade varit trevligt men p.g.a. NDA är det inte möjligt, i vart fall på de spel som vi får kod till innan release. 1-5 känns spontant också som en för smal skala att rösta på.

Skrivet av Avedagreat:

Kommer alla medarbetare på FZ kunna delta i tävlingen?

Ett av målen är att slå redaktionen, så vi deltar i tävlingen.

Målet är att samla ihop så många poäng som möjligt innan säsongens slut, och du kan följa topplistan säsongen igenom. Hur högt når du? Kan du slå Fredrik, Tompa och Daniel? Följ den rafflande striden!

Skrivet av dTexN:

Fattar att det är beta och provomgång nu. Men +5 för att gissa korrekt låter lite väl OP och obalanserat.
10 + 1 meritpoäng är bättre tror jag?

Under de intern beta-testningen som pågått i ett år (med hjälp av Excel) har vi känt oss nöjda med skalan. Nu får vi dock fler deltagare och utfallet kan bli annat.

Medlem
Skrivet av jreklund:

Under de intern beta-testningen som pågått i ett år (med hjälp av Excel) har vi känt oss nöjda med skalan. Nu får vi dock fler deltagare och utfallet kan bli annat.

Snälla sammanställ den topplistan och publicera omedelbart! 😃

On topic: Notisen med gul bakgrund överst på sidan sticker verkligen i ögonen. Jag vet att den använts tidigare till annat (som tangentbords-tema), men den är inte vidare vacker.

Medlem

Skulle vara trevligt med en direktlänk till Opencritic på varje spel(när det finns tillgängligt).

signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

En aktuell topplista som uppdateras under säsongens gång efter varje spelresultat!

signatur

🎮 PS5 || LG 55" CX

Medlem

Japp en leaderboard borde finnas, ganska menlöst annars.

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Gnällkuk
Skrivet av jreklund:

Kanske... kan tyvärr inte mina kollegors CV:n utantill.

Absolut! Det var den biten jag vart minst nöjd med själv. Att den ser så malplacerad ut.

Det hade varit trevligt men p.g.a. NDA är det inte möjligt, i vart fall på de spel som vi får kod till innan release. 1-5 känns spontant också som en för smal skala att rösta på.

Ett av målen är att slå redaktionen, så vi deltar i tävlingen.

Målet är att samla ihop så många poäng som möjligt innan säsongens slut, och du kan följa topplistan säsongen igenom. Hur högt når du? Kan du slå Fredrik, Tompa och Daniel? Följ den rafflande striden!

Huh? NDA på att man ens ska recensera spelet? Trodde det var datum/tid man inte fick röja. Kan ju vara separat mot de övriga annars gällande poängen

signatur

Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Huh? NDA på att man ens ska recensera spelet? Trodde det var datum/tid man inte fick röja. Kan ju vara separat mot de övriga annars gällande poängen

Vet inte hur det är idag, men jag tror det är rätt vanligt att man inte får förmedla om man deltar i en testversion under NDA eller inte

Gnällkuk
Skrivet av Broshimitsu:

Vet inte hur det är idag, men jag tror det är rätt vanligt att man inte får förmedla om man deltar i en testversion under NDA eller inte

Det är något helt annat, att delta i alpha/beta och liknande brukar vara reglerat under NDA. Det här handlade ju om FZ ska recensera spelet eller inte. Normalt sett brukar recensioner av produkter ha NDA om publiceringstid och datum men jag visste inte att det även innefattade information OM man ska recensera produkten. Sådan information brukar rätt ofta skrivas om här och även YouTubers brukar säga att en recension kommer så blev lite perplex till att det fanns NDA på om man skulle recensera det.

signatur

Skribent
Skrivet av trickeh2k:

Det är något helt annat, att delta i alpha/beta och liknande brukar vara reglerat under NDA. Det här handlade ju om FZ ska recensera spelet eller inte. Normalt sett brukar recensioner av produkter ha NDA om publiceringstid och datum men jag visste inte att det även innefattade information OM man ska recensera produkten. Sådan information brukar rätt ofta skrivas om här och även YouTubers brukar säga att en recension kommer så blev lite perplex till att det fanns NDA på om man skulle recensera det.

Våra koder har också många gånger NDA i att vi inte får berätta vad vi recenserar förrän ett visst datum.

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Jo, jag är medveten om att det handlar om recensioner, och inte alpha/beta-tester. Jag har själv jobbat som spelrecensent. 😊

Gnällkuk
Skrivet av Johan Lorentzon:

Våra koder har också många gånger NDA i att vi inte får berätta vad vi recenserar förrän ett visst datum.

Se där, lite knasigt kan tyckas.

signatur

Geeks Gaming
Skrivet av trickeh2k:

Se där, lite knasigt kan tyckas.

Gissar på att där är vissa som gärna vill påverka hur vissa titlar recenseras, tyvärr

Gnällkuk
Skrivet av NordhNet:

Gissar på att där är vissa som gärna vill påverka hur vissa titlar recenseras, tyvärr

Möjligt, eller mer att det har att göra med att spelet kanske är lite trasigt/inte lever upp till förväntningarna så de vill att info om recension osv kommer så sent som möjligt så folk inte hinner avboka. Försenade recensioner och embargon eller dylikt är ju i 99 fall av 100 det, sen har vi Bethesda då iofs. Alla trodde du att Doom skulle vara skräp med tanke på märkliga kring recensioner men där hade vi trots allt fel!

signatur

Jobbar med data
Skrivet av Fezk:

Skulle vara trevligt med en direktlänk till Opencritic på varje spel(när det finns tillgängligt).

Det är någon vi pratade om, men inte implementerade i denna version.

Skrivet av dTexN:

En aktuell topplista som uppdateras under säsongens gång efter varje spelresultat!

Skrivet av Vileoxe:

Japp en leaderboard borde finnas, ganska menlöst annars.

Vi har topplistor både per spel och säsong. Då inget spel avslutats ännu så syns dem inte.

Skägg.
10 Chambers

Är det meningen att ”Dölj regler” knappvalet ska sparas (kaka eller profil)? De syns alltid för mig.

signatur
Jobbar med data
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Är det meningen att ”Dölj regler” knappvalet ska sparas (kaka eller profil)? De syns alltid för mig.

Nej, initialt hade vi den alltid stängd. Vi ville dock att alla skulle läsa dem och inte missa dem, så vi öppnade den för alla. Tanken är att den ska vara stängd och användarna öppnar den vid behov.

Medlem

Det vore kul att se hur många som är med. Så man förstår exakt hur usel man är när man ligger långt ner i listan (man ser ju sin egen position i topplistan).

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av jreklund:

Nej, initialt hade vi den alltid stängd. Vi ville dock att alla skulle läsa dem och inte missa dem, så vi öppnade den för alla. Tanken är att den ska vara stängd och användarna öppnar den vid behov.

Låter smart!

signatur
Medlem

Finns det ingen bättre lösning för layouten så man slipper scrolla så mycket?

signatur

Jobbar med data
Skrivet av Vileoxe:

Finns det ingen bättre lösning för layouten så man slipper scrolla så mycket?

Hej! Någon speciell information du tycker är onödig? Använder du mobil eller desktop?

Medlem
Skrivet av jreklund:

Hej! Någon speciell information du tycker är onödig? Använder du mobil eller desktop?

Är på desktop, men nu ser jag att föregående avgjorda spel är borta.
Blev bättre då

signatur

Medlem

Lite svårt att veta hur man ligger till i helheten. Särskilt ifall man är utanför top 100. Kanske någon percentil vid sin rad? För nu vet jag inte ifall jag är toksist, top 20%, top 50% etc Ännu roligare ifall det översätts till tier. så top 5% är S, top 10% A, 25% B osv

Fast det kanske blir lite kladdigt..

signatur

🎮 PS5 || LG 55" CX

Jobbar med data
Skrivet av Vileoxe:

Är på desktop, men nu ser jag att föregående avgjorda spel är borta.
Blev bättre då

Vi har lite idéer om att minimera kortet (dölja trailer, beskrivning och metadata) efter man röstat, för att man lättare ska se vilka man deltagit på. Vilken gör den till 1/3 i storlek mot idag.

Skrivet av dTexN:

Lite svårt att veta hur man ligger till i helheten. Särskilt ifall man är utanför top 100. Kanske någon percentil vid sin rad? För nu vet jag inte ifall jag är toksist, top 20%, top 50% etc Ännu roligare ifall det översätts till tier. så top 5% är S, top 10% A, 25% B osv

Fast det kanske blir lite kladdigt..

Har lite idéer som att t.ex. gruppera ihop antalen, så man ser hur många som fått t.ex. 22-poäng. Vi saknar någon övergripande statistik helt klart.

12
Skriv svar