Diskutera – Spel det finns för få av
Realtids-stealth i stil med gamla Commandos. Mimimi Games var väl i princip den enda utvecklaren som gjorde denna typ av spel och nu har dom lagt ner. Tokfastnade i deras spel.
Saknar också som redan nämnts ett nytt RIKTIGT Battlefield som gärna får vara exakt som Bad Company 2 med modernare grafik.
Bra stora open world-RPG i stil med Fallout 4/Skyrim/KCD 2.
Jag hade gärna sett att EA får mer konkurrens med sina sportspel. Som svensk är det ju tråkigt när Pro Evolution Soccer blev gratisskit och NHL2K la ner.
Innebandy hade varit kul.
Exakt så. EA's jävla tråk-hockey och försök till fotboll är ett skämt som dom borde lagt på hyllan för längesedan.
NHL2k serien var så sjukt mycket bättre.
Tråkigt att dom slopade PES serien och gjorde det där gratisskiten som inte innehåller något alls. Så otroligt innehållsfattigt så det sjunger om det.
Har du testat MER Innebandy? 😂 Jäklar va kul det var när det kom för hundra år sedan
Har du testat MER Innebandy? 😂 Jäklar va kul det var när det kom för hundra år sedan
Tänkte precis skriva, behövs en uppföljare till mer innebandy
Nes samlare deluxe 712/712
Har alla nes spel som kommit ut i europa och usa
Hederliga RTS som Starcraft och C&C
Det finnns egentligen ganska hyfsat utbud men tror mer att de göms i mängden av allt annat. Exempelvis Iron Harvest, They Are Billions, Northguard, Company of Heroes etc. Men vist är det svårt att hitta spel som slår klassiker som Starcraft och C&C.
Spel med lite pretentioner men inte för den delen tråkiga. Som Outer Wilds typ. Eller Shadow of the Colossus. Alldeles för mycket trams och färgsprak riktat mot tonårskids i den här branschen.
Hade också gärna sett en riktigt bra, seriös, BLODIG militärsimulator som inte är helt stelbent likt ARMA eller för arkadigt som allt annat. Någonstans där emellan.
Det finnns egentligen ganska hyfsat utbud men tror mer att de göms i mängden av allt annat. Exempelvis Iron Harvest, They Are Billions, Northguard, Company of Heroes etc. Men vist är det svårt att hitta spel som slår klassiker som Starcraft och C&C.
Med hederligt RTS syftar jag på 90-tals RTS t.ex Starcraft AoE Red Alert med basbygge, samla resurser, potentiella rush/turtle spelsitilar etc och inte Towerdefense-rts hybrid, turordningsbaserade rollspels-rts eller Company of heroes som skippar byggandet.
Sport-rollspel, inser att jag kanske är en enhörning här, men Fifas the Journey var fantastiskt och jag hade gärna sett ett mer öppet fotbollsrollspel där man gör sin egen karriär med valmöjligheter å växer från farmarligorna till premier league-proffs.
Hade gärna sett fler spionspel också. Alpha Protocol va ju fantastiskt!
Sport-rollspel, inser att jag kanske är en enhörning här, men Fifas the Journey var fantastiskt och jag hade gärna sett ett mer öppet fotbollsrollspel där man gör sin egen karriär med valmöjligheter å växer från farmarligorna till premier league-proffs.
Du är inte ensam! Klart som fan man vill uppleva hela sin spelares karriär! Att verkligen känna att det går framåt, att fler och fler dörrar öppnas i och med att man vinner.
"Vilken jävla smäll!"
-Dynamit-Harry, ökänd psykopat aktiv i Stockholmsområdet under 80-talet
Vet inte riktigt hur man skall förklara, men spel i samma anda som Heretic 2 och Rune.
Lagom linjärt actionäventyr, gärna åt det mörkare hållet. Senast man spelade igenom var ju Evil West, som var helt o.k 🙂
Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!
Med hederligt RTS syftar jag på 90-tals RTS t.ex Starcraft AoE Red Alert med basbygge, samla resurser, potentiella rush/turtle spelsitilar etc och inte Towerdefense-rts hybrid, turordningsbaserade rollspels-rts eller Company of heroes som skippar byggandet.
Kolla upp Tempest Rising om du inte redan har gjort det.
https://store.steampowered.com/app/1486920/Tempest_Rising/
Jag hade gärna sett att EA får mer konkurrens med sina sportspel. Som svensk är det ju tråkigt när Pro Evolution Soccer blev gratisskit och NHL2K la ner.
Jag gillar taktiska skjutspel där man flyttar hela grupper. Jag saknar spel som de två första Rainbow Six, Ghost Recon Advanced Warfighter, Brothers in arms och Full Spectrum Warrior.
Innebandy hade varit kul. (Jag menar allvar)
Gillar också taktiska skjutspel. Ready or Not tycker jag är riktigt bra. Six days in Fallujja har jag inte testat ännu, men det har ju fått fina betyg. Tänkte låta det mogna lite till innan köp.
Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.
Storydrivna FPS som tar sig själva på allvar. Half-Life, Bioshock, Metro. Mer sånt. Känns som att det bara är COD, Doom och boomer shooters nuförtiden.
Sen hoppas jag innerligen att Switch 2 får ett nytt F-Zero. Nej, Wipeout och Fast RMX är inte samma sak.
H-How can she slap, kupo!?
Fightingspel som inte är 2D.
Tekken och Mortal kombat är väll det enda?
Soul Calibur och Dead or alive har ju inte släppt något nytt på många år.
Virtual Fighter 5 R.E.V.O, KOF XV, Street Fighter 6, Fatal Fury: City of the Wolf (släpps nästa månad) bl.a.. Killer Instinct spelas fortfarande till en viss grad.
Virtual Fighter 6 är under utveckling (dock väldigt tidig stadie). The Hidden Ones är en arena fighter som släpps snart.
Så det finns en hel del fightingspel som är 3D. Själv är jag orolig att marknaden börjar bli överflödig när genren är redan nischad och liten.
Fler spel som Pilot Wings N64. En kombo av Pilot Wings och Astro Bot med massor av banor vore väldigt skoj .
Crank bra ide
Virtual Fighter 5 R.E.V.O, KOF XV, Street Fighter 6, Fatal Fury: City of the Wolf (släpps nästa månad) bl.a.. Killer Instinct spelas fortfarande till en viss grad.
Virtual Fighter 6 är under utveckling (dock väldigt tidig stadie). The Hidden Ones är en arena fighter som släpps snart.
Så det finns en hel del fightingspel som är 3D. Själv är jag orolig att marknaden börjar bli överflödig när genren är redan nischad och liten.
Går det att gå åt sidan i street fighter, killer instinct och king of fighters? Inget jag sett eller upptäckt.
Funkar utmärkt i Tekken, Soul Calibur och Dead or alive.