Diskutera – Spel det finns för få av
Verkligen otroligt saknat! Nu kommer i alla fall Tempest Rising snart, jag är försiktigt positiv men hoppas på det bästa!
Ofan, där blev det en förbokning för första gången på... 15+ år. Heja Tempest Rising!
Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?
Arena shooters likt Unreal Tournament vore topp upplever att moderna multiplayers som Apex, CoD, Fortnite, PUBG, Valorant osv är så jävla tramsiga.
Shootmania var bra, vet inte hur det är nu.
Avskalat och högt tempo. Kändes som qw
Gillar också taktiska skjutspel. Ready or Not tycker jag är riktigt bra. Six days in Fallujja har jag inte testat ännu, men det har ju fått fina betyg. Tänkte låta det mogna lite till innan köp.
Jag är konsolspelare och får inte samma utbud tyvärr. Men spelen jag tog upp är inte fps. Det är tredje person där man flyttar grupper av soldater mellan skydd. En genre som funkar väldigt bra på konsol.
Annars är jag glad att Hell let loose, Insurgency: Sandstorm och Arma: Reforger finns tillgängliga!
Exakt så. EA's jävla tråk-hockey och försök till fotboll är ett skämt som dom borde lagt på hyllan för längesedan.
NHL2k serien var så sjukt mycket bättre.
Tråkigt att dom slopade PES serien och gjorde det där gratisskiten som inte innehåller något alls. Så otroligt innehållsfattigt så det sjunger om det.
Har du testat MER Innebandy? 😂 Jäklar va kul det var när det kom för hundra år sedan
Har missat MER!
Saknar verkligen de mer 'realistiska' Mil-Sim spelen som Rainbow Six och Rogue Spear.
Det var verkligen kul att sitta och planera hur man skulle göra och dundra in med sina Coop-polare och se hur det gick.
(Och hur snabbt en förlupen kula kunde skita hela uppdraget)
pew pew pew
-Medic!!!
-Kan inte, doktorn ligger död i trappen!
xD
Ahh minnen
Går det att gå åt sidan i street fighter, killer instinct och king of fighters? Inget jag sett eller upptäckt.
Funkar utmärkt i Tekken, Soul Calibur och Dead or alive.
Du skrev Mortal Kombat som 3D, så jag trodde du menade grafiskt. MK så kan du inte sidesteppa.
En oväntat underanvänd subgenre är Heroes of Might and Magics strategi/RPG blandning.
För att citera Sseth i sin recension av Songs of Conquest.
"Songs of Conquest is a turnbased HoMM-like. A genre which currently has four games in it. And that's including Heroes 6 and 7."
Sen saknar jag personligen Guitar Hero. Förfester med plastgitarrer var grymt kul.
https://store.steampowered.com/app/3105440/Heroes_of_Might__M... Släpps nu under Q2 som EA. Byggs främst utifrån H3 och känns väl genomtänkt. Inkluderar hero arena och singel hero mode utöver det vanlig såsom hotspot, editor, vanliga klassiska matcherna. Jag är positiv till spelet.
Jag hade gärna sett att EA får mer konkurrens med sina sportspel. Som svensk är det ju tråkigt när Pro Evolution Soccer blev gratisskit och NHL2K la ner.
Jag gillar taktiska skjutspel där man flyttar hela grupper. Jag saknar spel som de två första Rainbow Six, Ghost Recon Advanced Warfighter, Brothers in arms och Full Spectrum Warrior.
Innebandy hade varit kul. (Jag menar allvar)
Om du inte har något emot indie så kolla in bobb väldigt likt ghost recon 1.
https://store.steampowered.com/app/1621560/Black_One_Blood_Br...
- spel baserade på LotR
- spel i stil med Mega man
- spel i stil med Mega man X
- spel där man är typ James Bond
- spel som Splinter Cell/MGS
- RPG-spel baserade på Warhammer Fantasy
- Borde finnas utrymme för Sci-fi spel där man kanske måste pyssla lite med sitt skepp och åka runt lite, men istället för att vara öppet och meningslös timesink som Starfield så kunde det vara lite mer linjärt med bra story.
Skulle skrivit Turn based JRPG också men snart kommer ju Claire Obscur
Vikingalir. Det finns väl egentligen bara Valheim som är bra. Klassiska point and click-lir är alldeles för få. Fotbolls-RPGn är något jag älskar men det existerar knappt.
Testat Song of iron?
Önskar fler bra stealth-spel. Typ Thief, Dishonored, Splinter Cell. Finns inte många där, eller åtminstone inte många bra.
Testat Styx? Har det första i serien(tror jag) på Steam, men tyckte inte det var så roligt.
Jag är konsolspelare och får inte samma utbud tyvärr. Men spelen jag tog upp är inte fps. Det är tredje person där man flyttar grupper av soldater mellan skydd. En genre som funkar väldigt bra på konsol.
Annars är jag glad att Hell let loose, Insurgency: Sandstorm och Arma: Reforger finns tillgängliga!
De två första rainbow six, och brothers in arms är ju fps spel. Jag har alla tre brothers in arms, och alla rainbow six utom siege
Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.
Saknar verkligen bra rymdspel, typ Starlancer eller Conflict Freespace. Där det finns en story att följa och man låser upp uppgraderingar genom att avancera i spelet, inte genom att hålla på med handel eller utvinna mineraler större delen av speltiden. Att grinda för kontanter är bara drygt. Wing Commander var också underhållande på sin tid.
De två första rainbow six, och brothers in arms är ju fps spel. Jag har alla tre brothers in arms, och alla rainbow six utom siege
Du har såklart rätt med just de exemplen. Jag fokuserade för mycket på att man flyttar soldater mellan skydd och jobbar i grupp att jag liksom inte såg framför mig att man också ser det från första person.