Världens bästa hjälte – 32-delsfinaler (del 2 av 2)

Medlem

Jeezus vad folk röstar knas.

Medlem
Testpilot
Skrivet av Wedge:

Håller helt med båda punkter här.

Tycker också att det är alldeles för mycket Nintendo 'hype' (I alla dessa turneringar faktiskt). Så många av dessa Nintendo hjältar har knappt en personlighet till och börja med; I många fall är de typ bara en "silent protagonist" eller liknande.
Visst, de har ju å göra med att så många av dem kommer från gamla spel, men jag tycker då inte många av dem har fått en "karaktärsutveckling" med de nyare spelen heller. Fortfarande ganska platta, karaktärmässigt.

Det är ju samma med Gordon Freeman. En tyst gubbe med kofot, inte mycket till personlighet Kanske är ett generellt problem med "hjältar" att det är snarare är vi som är den egentliga hjälten bakom som styr.

Medlem

Nooo! Adam Jensen!

Alla ni Nintendo fans kan dra åt…! (Skojar bara)

Medlem

Helt efterblivet att Duke Nukem slår ut Simon Belmont.

Är alla finniga pc-nerds här eller?

(Mvh spelar själv 90% på PC post Xbox 360)

Medlem
Skrivet av Mutumba:

Det är ju samma med Gordon Freeman. En tyst gubbe med kofot, inte mycket till personlighet Kanske är ett generellt problem med "hjältar" att det är snarare är vi som är den egentliga hjälten bakom som styr.

Jo, jag vet. Jag håller med dig.
Älskade Half-Life spelen. Hade hur kul som helst när jag spelade dem. Men jag kan ju inte precis säga att Gordon fångade mitt intresse eller att jag fäste mig vid han.

Hade någon frågat mig om jag gillade Half-Life spelen så hade jag sagt "Hell yes!"
Hade någon frågat mig om jag tycker Gordon är en bra (huvud)karaktär så hade sagt "Hell no!"

Medlem
Skrivet av Lecarde:

Helt efterblivet att Duke Nukem slår ut Simon Belmont.

Är alla finniga pc-nerds här eller?

(Mvh spelar själv 90% på PC post Xbox 360)

Att Duke vinner den duellen kändes rätt självklar, eller?

Kollade resultatet nu och det ser väl ut typ som vanligt. Nintendosekten röstar hårdare än övriga grupper.

signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av jonis:

Att Duke vinner den duellen kändes rätt självklar, eller?

Kollade resultatet nu och det ser väl ut typ som vanligt. Nintendosekten röstar hårdare än övriga grupper.

Finns ingen sekt, det som vi har mest kärt fastnar hos oss, t.om på en sida som FZ som inte är så Nintendo”stark” så syns det.

Medlem
Skrivet av lasselason:

Finns ingen sekt, det som vi har mest kärt fastnar hos oss, t.om på en sida som FZ som inte är så Nintendo”stark” så syns det.

Nä nä, ingen sekt här inte (småskämtar naturligtvis), att Yoshi slår ut en så extremt älskad och färgstark karaktär som Trevor Philips är självklart.

signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av jonis:

Nä nä, ingen sekt här inte (småskämtar naturligtvis), att Yoshi slår ut en så extremt älskad och färgstark karaktär som Trevor Philips är självklart.

😊

Skribent
Skrivet av jonis:

Kan vara så att många, även om de gillar Trevor som karaktär, inte ser honom som en hjälte. Gäller även Niko som också fick däng.

signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Skrivet av Atilaa:

Ogillar att så många karaktärer från andra medier kommer så långt. Karaktärer som spiderman och Batman får ju en hel del hjälp av serietidningarna och filmerna.

Hade varit mycket bättre om det var karaktärer som faktiskt kommer från spel först, inte som kom från en film eller något och sedan fick vara med i några spel eller ett, t ex. James Bond...

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av lasselason:

Skrivet av Mattias Frost:

Kan vara så att många, även om de gillar Trevor som karaktär, inte ser honom som en hjälte. Gäller även Niko som också fick däng.

Säkert. Men jag tycker det vore roligare om duellerna fokuserade på hur färgstarka karaktärerna är. Vilka avtryck de lämnat på spelupplevelsen, snarare än att ren nostalgi avgör varje duell.

signatur

Cptn BaseballBatBoy!

12
Skriv svar