Battlefield: Bad Company 3 som aldrig blev av – Rysk invasion av Alaska och ett "omöjligt uppdrag"
"Den korta versionen är: Ryssland vann."
#battlefield, #battlefield-bad-company, #battlefield-bad-company-3
Hade föredragit en BC 3 före halvliv 3 tom…
Nu skall vi inte kasta get blood i kyrkan här ..
Hade älskat att jobba på ett BFBC3, 1an och 2an är några av dom roligaste spel jag arbetat på.
Osmakligt om det hade blivit av med tanke på att Ryssland jämt har varit en invasiv stormakt på jakt efter att expandera sitt imperium. 🙄
Varför?
Kan redan höra Haggard's röst bara av att läsa manuset.
Bad Company 2 var enligt mig det senast för 15 år sedan nu i Mars, det minst problematiska spelet vid lansering och helheten i sig.
BF3 hade problem vid lansering
BF4 hade problem vid lansering.
BFH, BF1 hade väldigt små och inte så värst hemska.
BFV och 2042 behöver man inte ens beskriva....
Nintendo Switch | PlayStation 5 + PS4 Pro | Xbox Series X + One X
ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | RTX 2080
Osmakligt om det hade blivit av med tanke på att Ryssland jämt har varit en invasiv stormakt på jakt efter att expandera sitt imperium. 🙄
Bara i gamingvärlden man kan höra från allt för många att nått är osmakligt pga dittan och dattan.
Låt dom skapa efter sina visioner i spel film litteratur mm
Nej, men va?
Så spel får inte spegla verkligheten om den är ful/fel för då blir det osmakligt? Hur tänkte du här?
Krig är väll osmakligt i sig men det är skillnad på media och verklighet. Jag tycker om att konsumera böcker om krig, krigsfilmer och att spela krigsspel.
Älskade spela som både nazist och allierad i day of defeat, bf1942 osc, kändes inte ett dugg osmakligt.
Men varför blev det inget BC3? Gick inte tvåan bra? Jävligt omtyckt spel, men det är ju inte alltid det återspeglas i försäljningssiffrorna så klart.
Spelar det än idag, officiella servrar är ju nedstängda men finns sätt att koppla upp sig ändå 👍🏾