Världens bästa hjälte – 16-delsfinaler

Medlem
Skrivet av LancelotSwe:

Mario är ganska tråkig hjälte jämförelsevis med Cmd Shephard!

Han är alltid på gott humör och ingen fegis. Bara kolla bossarna han spöar! Mario är hardcore.

Medlem

Fine, Sonic är ikonisk, men Kratos är väl en av de mer intressanta protagonisterna i modern spelhistoria medan Sonic var en stark maskot tidigt 90-tal och som sedan har famlat efter en identitet i typ 25 år. Men det beror väl på vilka kriterier man lägger bakom att vara "bäst" hjälte, är det bästa spel, bästa arc eller mest ikonisk? Kanske jag som tänker fel 🙂

Medlem

Det känns som att många röstar efter vad de tycker om spelen och inte hur bra hjältarna är.

Gordon Freeman och Doomguy är ju totala vakuum när det gäller personlighet.

Medlem
Skrivet av Lidodido:

Fine, Sonic är ikonisk, men Kratos är väl en av de mer intressanta protagonisterna i modern spelhistoria medan Sonic var en stark maskot tidigt 90-tal och som sedan har famlat efter en identitet i typ 25 år. Men det beror väl på vilka kriterier man lägger bakom att vara "bäst" hjälte, är det bästa spel, bästa arc eller mest ikonisk? Kanske jag som tänker fel 🙂

Njae, Sonic har väl haft en ganska etablerad karaktär/personlighet sen det första Sonic Adventure släpptes skulle jag påstå.
Sedan tog väl personligheten kanske något ny riktning med Sonic Frontiers, men det skulle man också kunna påstå att det är Sonic som blivit lite äldre bara (eller 'mognat' antar jag).

Hade man däremot bara räknat mad Sonic i hans tidigare spel, innan Sonic Adventure, så hade jag nog hållit med dig, för då vart han lika platt och personlighetslös som Mario, Link, Samus, mm, var på den tiden.

Medlem

Ännu en omgång som är riggad när Mega-man vinner över Commander Shepard.

För många nintendo folk här på FZ!

Medlem
Skrivet av Wedge:

Antagligen för att Nathan Drake har x100 mer personlighet och karaktär än biljardbollen Agent 47. 🤔

❤️ Hahah, det är såklart subjektivt.

Att Nathan Drake är generiskt designad och som tagen ur en rom-com är inte samma sak som avsaknaden av personlighet. Det gör heller verkligen inte spelen dåliga att Nathan Drake generiska design ser ut att vara tagen från exempelvis säg skådisarna Nathan Fillion eller Colin Firth.
Hela poängen är att Drake ska tilltala så många som möjligt genom sin generiska design och det är så Sony i ett nötskal.

Sony likes to play it safe, deras spel, karaktärer, härmning av konkurrenters innovationer utgår ofta från säkra kort i alla sammanhang som rör spel. Sony är klassikern på menyn, kaffets Gevalia mellanrost så att säga. Du vet vad du får. Generation efter generation ...
Förutom kanske just denna generation (PS5), här får spelare vänta och åter vänta. Eftersom många serier från Sony lyser med sin frånvaro. Death Stranding 2 ser äntligen ut att bli ett positivt undantag till sommaren.

Kodnamn 47 ska nog inte ha särskilt mycket karaktär. Jag tror det är lite av poängen med designen.

Att Kodnamn 47 vann över Nathan Drake, visar kanske på hur anonyma/generiskt designade och substanslösa många av Sonys frontfigurer är? Sonys karaktärer borde väl vinna i "Playstation-landet" Sverige?

Streckkoden gör att Kodnamn 47 sticker ut från mängden, Kodnamn 47 är trots allt en vara/produkt i transaktionssamhället.

Medlem

Commander Shepard åkte för tidigt! Säkert Mario som kommer vinna. Sjukt fantasilöst. Avgå alla!

12
Skriv svar