Världens bästa hjälte – Åttondelsfinaler

Robot
Världens bästa hjälte – Åttondelsfinaler

Hjältar drabbar samman och hjältar faller när åttondelsfinalerna avgörs.

#världens-bästa-hjälte

Medlem

För första gången tror jag att jag kommer ha nästan alla fel. Är ingen fan av Nintenda-hjältarna, men de har ju fansen bakom sig.

Medlem

Samus vs. Max var svår, men de övriga var rätt lätta

Backloggens befriare

Jag råkade komma åt "avstå röst i Mario vs Guybrush" 😭😭😭😭
Åker Threepwood ut är det mitt fel...

signatur

Ad hoc addendum

Skribent

Mina favoriter som är kvar: Guybrush, Geralt och Duke Nukem. Tror alla kommer bli utslagna!

signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Spelar ingen roll för min del vem som vinner här, gillar samtliga.

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Ah, blir tufft för Master Chief denna gång att lyckas matcha Link med sitt Master Sword!

Daz
Medlem

Gav min röst till Max Payne samt Geralt så nu har jag gjort mitt i alla fall.

De andra duellerna bryr jag mig inte om. Jag gissar på att någon karaktär från Nintendo kommer att vinna det hela i slutändan.

Max Payne var en av de första karaktärerna i ett spel som jag tycker fick en ordentlig personlighet. De tecknade sekvenserna samt Max Payne berättarröst är så jäkla härliga och var långt före sin tid. Så Maximum Painu kommer alltid att ha en speciell plats i mitt hjärta. Gissar dock att det blir respass mot Samus Aran då Metroid är en mycket större och kändare serie än Max Payne.

Lyssnade lite på Max Paynes röst från de tecknade sekvenserna som för handlingen framåt och det ger mig fortfarande gåshud trots att spelet är så gammalt:

https://www.youtube.com/watch?v=tj5IZvmB_j4

Nu börjar det bli knivigt. Men rätt lätt ändå för en 80-talist.
Nästa runda blir hetsig!

signatur

Fifteen minutes, or it’s free!
PSN: Aktiv_Slaktkniv

Skrivet av Daz:

Gav min röst till Max Payne samt Geralt så nu har jag gjort mitt i alla fall.

De andra duellerna bryr jag mig inte om. Jag gissar på att någon karaktär från Nintendo kommer att vinna det hela i slutändan.

Max Payne var en av de första karaktärerna i ett spel som jag tycker fick en ordentlig personlighet. De tecknade sekvenserna samt Max Payne berättarröst är så jäkla härliga och var långt före sin tid. Så Maximum Painu kommer alltid att ha en speciell plats i mitt hjärta. Gissar dock att det blir respass mot Samus Aran då Metroid är en mycket större och kändare serie än Max Payne.

Lyssnade lite på Max Paynes röst från de tecknade sekvenserna som för handlingen framåt och det ger mig fortfarande gåshud trots att spelet är så gammalt:

https://www.youtube.com/watch?v=tj5IZvmB_j4

Jag läste bara er första mening ock det räckte. Bra & RÄTT val!

signatur

Fifteen minutes, or it’s free!
PSN: Aktiv_Slaktkniv

Medlem

Ok, nu är det dags, slut på tönteriet jävla geeks. Nu röstar ni på Duke, som faktiskt är en spelkaraktär och INTE från en serietidning eller annan media. Töntman kan hålla sig till Hollywood hills.

Balls balls balls balls balls.

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Om sonic ryker mot en sån anonym jävel blir jag vansinnig!

Medlem
Skrivet av Spylooo:

Om sonic ryker mot en sån anonym jävel blir jag vansinnig!

Är inget fan av Sonic men jag håller verkligen med dig.

Medlem

Mega Man kan man lita på!

Medlem

Ryker Duke så blir jag putt, då Batman är ingen "spelhjälte"

Medlem

Jag tycker att omröstningen mellan Solid Snake och Geralt blev extra roligt när man löste deras citat.

"I’m no hero. Never was, never will be" vs. "This world doesn't need a hero. It needs a professional"

Världen bästa hjälte 😅

(Hoppas för övrigt att Geralt tar sig till final.)

signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Kom igen nu Guybrush! Blir nog tyvärr svårt dock…

Medlem

Snake är ju hjältarnas hjälte! Den värdiga vinnaren…

Medlem

Duke 4 the win

Medlem

Klev ur komfortzonen i denna omröstningen.
Svårast var Geralt VS Snake. Valet föll på Geralt.

Duke har en förkastligt rolig personlighet med ikoniska one liners.

Jag valde bort Mr. Video Games , valde bort Super Mario. Att Mario är Mr. Video Games, det kan ingen ändra på.

Jag valde också bort Link.
Link och Freeman är definitionen av att du är karaktären likt the Dragonborn), där var och en får lära känna karaktären genom andras kommentarer och dialog.

Borde inte Sonys karaktärer vinna detta i "Playstation-landet" Sverige? Nu är nog PC master configuration större än Pläjstäjzion, men ändå.
Eller är bara Sonys karaktärer not that good? Även om spelen de figurerar i många gånger är really good.

Medlem

Alltid gillat Batman, men detta är spel det handlar om och då kan man inte rösta annat än Duke Nukem.

FM-guru
F.d. Sisyr

Mario - Guybrush
Solid Snake - Geralt
Lara Croft - Mega Man
Agent 47 - Gordon Freeman
Doomguy - Sonic
Master Chief - Link
Duke Nukem - Batman
Samus Aran - Max Payne

De enda som var kluriga var Solid vs Geralt och Master Chief vs Link. I den sistnämnda duellens fall för att jag inte är något större fan av någon av dem. 😭

Medlem

Master Chief är liksom definitionen av en spelhjälte enligt mig. Men Link har många fans.

Medlem

Heja Link och Freeman [...] ... jag är seriös.

Medlem
Skrivet av B3RRY:

Heja Link och Freeman [...] ... jag är seriös.

Link for the win!

Medlem

1. Mario
2. Solid Snake
3. Lara Croft
4. Gordon Freeman
5. Sonic
6. Master Chief
7. Batman
8. Max Payne

Det var ett lite svårt val mellan Samus Aran och Max Payne för mig och jag röstade utefter vem jag tror har gjort mest intryck från 00-talet och framåt (även om Samus Aran har kultstatus).

Redaktör
Ponny

Överlag är jag riktigt nöjd! Alla utom två som jag röstade på föll bort. Fattade väl att Guybrush skulle få det svårt mot Mario, men min röst fick hur som helst den mäktiga piraten! Röstade även på Agent 47. Mer karaktär än Freeman, helt klart. Men ej chockad över resultatet. Lara mot Gordon härnäst... Hmmm!

Kan hålla med flera om att Samus Aran vs Max Mayne. Även om jag gillar Metroid mer, så föll min röst på Max Payne. En urstark karaktär med mycket, well, karaktär. Riktigt glad över att han vann till sist. Also: Duke Nukem mot Max Payne är lite av en dröm/mardröm.

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Hade inte Metroid som liten och fans inte till PS, så har aldrig spelet nån av dem. men Max Payne har jag däremot spelat en av de får spelen jag spelet igenom på många svårighets grader. Synd att Solid Snake förlora mot Geralt.

It's not a lake, it's an ocean

Sonic och Master Chief borta. Ouch.

signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Skrollade igenom och ja höll kanske inte med om alla vinnarna men accepterade det ändå liksom, men när jag kom till att Max slog ut Samus så förstod jag det verkligen inte.......

12
Skriv svar