Assassin's Creed Shadows

Medlem
Skrivet av MeshMay:

Förbokat med. Har aldrig spelat AC spel innan men gillar denna typen av spel och detta ser underbart ut.

kommer spela det senare och kanske vänta in lite patchar med. Har mycket annat kul att spela under tiden.

Vad är poängen med att förboka om du ändå planerar på att vänta med att spela spelet?

Medlem

Såg DFs techreview, verkar flyta på någorlunda bra i performance mode med några få drop ibland. Ser otroligt bra ut, nu är man taggad.

Medlem
Skrivet av justhitx:

Vad är poängen med att förboka om du ändå planerar på att vänta med att spela spelet?

Fick med en expansion på köpet vid förbokning.

Vill gärna spela det så fort jag blir klar med mitt nuvarande spel. Får se hur det blir då.

Medlem

Faaaasen, jag som trodde min gissning på 75 skulle ligga bra till efter ha sett ett par recensioner jag litar på. Snittet ligger på 81 i nuläget.

signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Redaktör

Eftersom det bara blir tjafs kring huvudpersonernas bakgrund så skippar vi det ämnet. Jag har rensat en flock inlägg om det (inklusive mitt eget, så ingen är mer drabbad än någon annan.)

Kan vi prata om spelet nu?

signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Eftersom det bara blir tjafs kring huvudpersonernas bakgrund så skippar vi det ämnet.

Kan vi prata om spelet nu?

Håller med, det är ju alltid ett fåtal personer som attackerar på samma sätt, då reagerar era besökare såklart. Moderera ännu hårdare kanske? Jag vet inte vad det bästa är.

Skribent
Skrivet av Majinbuu:

"Det har hänt flertalet gånger att jag fastnat i ett träd eller bara högt gräs så jag måste snabbresa till ett torn för att komma loss."

Uj, låter illa ...

Sen behöva stå o vänta på rätt tid på dygnet ingame för vissa uppdrag låter ju drygt som faen, hur lång tid är det natt och dag?

Tror du som mest får vänta 20 min om du kommer på "morgonen". Men det är drygt som fan!

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Köper det med all DLC sen när det är på sisådär 75% rea. Tycker det ser kul ut men min backlogg är enorm.

Medlem

förstår inte hur de tänkte om vissa uppdrag har som krav att göras på natten men ingen möjlighet att snabbspola tiden, låter som en total designmiss.

håller även med att de ska skrota animus delen, tycker precis likadant att det rycker en ur upplevelsen totalt och bara känns tråkig, har tyckt detta sen MÅNGA spel tillbaka.

Medlem
Skrivet av quadratis:

det händer ibland att jag blir sugen på att installera nåt gammalt AC eller testa ett nytt, men sen blir jag påmind om animus grejen och bara avfärdar idén helt. fattar inte att dom envisas med det fortfarande. så jävla värdelös grej i en annars helt ok spelserie.

För mig va det animusdelen i de första 4 spelen som verkligen gjorde spelen till något speciellt och intressant, och de tappade bollen på den storylinen TOTALT från och med AC3 och Black flag.

Medlem

Jag är så fruktansvärt trött på generiska uppdrag som bara känns som utfyllnad. Det var därför man blev så glad av att spela ett spel som kingdom come deliverance 2 som gör ett minnesvärt open world spel.

Skribent
Skrivet av RaXha:

För mig va det animusdelen i de första 4 spelen som verkligen gjorde spelen till något speciellt och intressant, och de tappade bollen på den storylinen TOTALT från och med AC3 och Black flag.

Jag håller med här. Gillade Animusdelen så länge Desmond var med i bilden.

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Hard pass på detta. Övertygad detta är sista spelet vi får se i serien, iaf från Ubisoft.

Medlem
Skrivet av Hoffa:

Hard pass på detta. Övertygad detta är sista spelet vi får se i serien, iaf från Ubisoft.

Tror fan också det. Inte minst att dom.. nvm

Skribent
Skrivet av Kavakava83:

Jag är så fruktansvärt trött på generiska uppdrag som bara känns som utfyllnad. Det var därför man blev så glad av att spela ett spel som kingdom come deliverance 2 som gör ett minnesvärt open world spel.

Jag ska erkänna det var svårt och komma till detta efter jag spelat KDC2. Men försökte se det som ett helt annan typ av spel. Dock så lider det precis av vad du säger, generiska uppdrag och världen känns inte levande.

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag ska erkänna det var svårt och komma till detta efter jag spelat KDC2. Men försökte se det som ett helt annan typ av spel. Dock så lider det precis av vad du säger, generiska uppdrag och världen känns inte levande.

Och detta till trots, en 3a i betyg? Tycker det väger så mycket i dessa spel att en 2a kanske mer hade varit på plats haha. Tack för recensionen, blir pass på denna

signatur

i5-10600K | 4080 SUPER | 32GB DDR4 | nVME 1TB | 34” Oled
Vanilla-PS5

It's not a lake, it's an ocean

Animus har inte fullt någon funktion på länge, och jag minns att jag störde mig på den i Valhalla, som verkligen var ett spel där jag tog mig an atmosfären och miljöerna. Då var det inte kul att plötsligt ryckas ur det.

Tyvärr verkar Shadows vara alldeles för mycket Assassin's Creed för att det ska locka mig. Och för långt för att jag ska kunna lägga tiden på det. Tråkigt. Det ser ju ändå rätt atmosfäriskt ut.

signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Tror du som mest får vänta 20 min om du kommer på "morgonen". Men det är drygt som fan!

Ah okej ja hoppas verkligen de patchar det där så man kan snabba upp och välja tiden på dygnet på något sätt

Medlem

Tack för recensionen. Det hela låter som jag misstänkte gällande Ubi formeln. Japan temat låter visserligen spännande, men efter Rise of the Ronin och Ghost of Tsushima så räcker det ett tag.
Kanske avvaktar tills det är på rea.

Medlem

Valhalla omsatte en miljard dollar 2021, så detta lär ju inte komma långt efter tänker jag.

Själv behöver man en liten paus då det tog ca 120 h att bli färdig med Valhalla här för några veckor sedan, så när dlc kommer på tal blir man nog sugen igen.

signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem
Skrivet av doversund:

Valhalla omsatte en miljard dollar 2021, så detta lär ju inte komma långt efter tänker jag.

Själv behöver man en liten paus då det tog ca 120 h att bli färdig med Valhalla här för några veckor sedan, så när dlc kommer på tal blir man nog sugen igen.

Valhalla sålde tydligen 20 miljoner ex, personligen känner jag att detta inte når till dessa höjder, det är bara min åsikt såklart.

Skribent
Skrivet av theBoosing:

Och detta till trots, en 3a i betyg? Tycker det väger så mycket i dessa spel att en 2a kanske mer hade varit på plats haha. Tack för recensionen, blir pass på denna

Jag har ändå kul med spelet och det finns många saker som drar spelet över en 2a i betyg. Världen är fin och de stunder som jag faktiskt tror på världen så är det ett helt ok spel. Framför allt huvudstoryn är intressant och relationen mellan huvudkaraktärerna. Så blundar man och skippar de där typiskt generiska AC-uppdragen och uppgifterna så finns det ändå en godkänt spel där.:)

Tack för att du läser!

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Blir ett köp fort priset är rätt.

Medlem

AC spelen är lite spännande dom första timmarna, men efter 1 dags spelade så smyger sig de repetitiva och meningslösa sakerna sig på. Jag har förväntad mycket utav de uppföljare som senare har kommit men det har aldrig levererats. Jag har inget förtroende för AC serien tyvärr.

Medlem
Skrivet av jonis:

Faaaasen, jag som trodde min gissning på 75 skulle ligga bra till efter ha sett ett par recensioner jag litar på. Snittet ligger på 81 i nuläget.

Oj, där ser man. Det kan ju ändra sig förstås, men än så länge är jag ganska nöjd med min gissning på 82. 😊

Medlem
Skrivet av Nemo:

Oj, där ser man. Det kan ju ändra sig förstås, men än så länge är jag ganska nöjd med min gissning på 82. 😊

Kan tänka mig det ja, hehe. Redan 125 recensioner inne så tror inte det kommer röra sig så mycket heller. *misär!*

signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Varför skulle man skippa animus? Finns ingen logik i det alls, hela spelet bygger ju på det.

I och för sig tyckte jag serien och spelen tappa sin själ och gjordes om för mycket efter Unity så inte spelat så mycket sedan dess, säkert bra spel men blivit en helt annan kategori.

Medlem

Rip Ubi. Jag har 0, zero, zip, nada och nöll sug på att ens prova detta.

Medlem
Skrivet av Håkan:

Aldrig spelat Assassins Creed. Minns bara att min brorsa spelade ett av dom första och man fick typ springa runt i laddskärmen medans det laddade eller nåt sånt.. 😛
Men är spelen ihopkopplade på nåt sätt? Eller är det som COD, vissa är fristående, vissa är en serie, det är olika år osv?

Det finns en ramberättelse, lönnmördare och korsriddare. De slås och letar efter izu-föremål. Nu ställer du dig frågan om vad i hela friden det är för något. Det är. En bra fråga. Izu är en ras som fanns här i början av mänsklighetens historia. Man hittar olika artefakter i spelen, dessa vill templars använda för att kontrollera människor och bygga ett stabilt samhälle medan lönnmördarna har en mer liberal inställning och försöker skydda människorna från dessa krafter. Man hittar artefakter i spelen och dessa behövs hanteras, eftersom de inte går att förstöra. Vissa gudar i våra mytologier har med kvardröjande izusars föremål att göra.

Nedhoppen i historiska miljöer förklaras genom att scanna DNA från personer som kan ha med relikerna att göra och sen hoppa in i den tidsperioden för att försöka hitta artefakterna. Så det finns en liten liten del av spelen som man är i nutid men det mesta är i det förflutna. Det går fint att spela dem var för sig, du missar kanske lite referenser men det påverkar inte spelupplevelsen.

Fritt ur sinnet, det är ju googlingsbart det här. Om du inte har spelat något AC-spel tidigare så kommer du inte att reta dig på vissa element som nämns här. AC-spelen följer en viss mall men d

signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

Medlem
Skrivet av svartlock:

Om spelet utspelar sig på 1500-talet så förstår jag inte riktigt hur man färdas 700 år.
Eller är nutid i spelet på 2200-talet?

Tror det syftar på 700 år från Valhalla som är på 800-talet.... tror jag

Skrivet av PGR1985:

Att ändra ”high-score” från 83 till 85 var ett ödestigert misstag. 😅

Ligger på 81 så inget dåligt spel men hade hoppats på mer såklart. Japan känns som en fantastisk setting samt att det är optimerat till dagens konsoler och lämnar PS4/XBone-eran bakom sig.

Hehe, jag ligger bra till!

Hur länge behöver man vänta för att det ska bli ny årstid? Eller är det storybundet? : D

Skriv svar