Control-spinoffen FBC: Firebreak visar upp nytt gameplay
Såg ganska roligt ut. Post-it monster var något nytt 😆
Ja, det här blir nog köp
Har varit lite ljummet intresse från mig hittills, men får medge att det börjar rycka behagligt i shooter-nerven. Och Remedy brukar ju leverera.
Control var snyggt och coolt men jag hade svårt att hänga med all lore/snack så jag tröttnade på spelet :/
Jag sket i att läsa alla dokument, det var mycket roligare då.
Så gör jag med alla spel. Resident Evil var ett föredöme. Lagom med dokument att läsa. Nu ska spel vara övermatade. Extra Allt.
Ett plus är att det kanske får folk att läsa mer böcker. De upptäckte att det var kul att läsa. För det gör man i spel numera.
Jag började på Disco Elysium men känner att det kanske inte är spelet för mig. Mycket babblande. Bla bla bla bla bla....
Broken Sword var ett föredöme där.
Jag sket i att läsa alla dokument, det var mycket roligare då.
För mig blev Control ett av väldigt få undantag från det här sättet att spela spel. Jag brukar inte heller orka läsa allt som står på lappar, i loggar, i böcker och på datorer, mest eftersom det ofta är långdraget och spelmässigt irrelevant fluff som ska fördjupa en story som jag inte bryr mig om från början.
Control har en så väldigt rik värld, men istället för att överösa mig som spelare med in-game-lore, så portionerar man ut fragmentatrisk information som dessutom i sig är fragmentarisk - bitar av intervjuer där vissa ord är överstrukna och sånt. Det känns aldrig som att Remedy ägnar sig åt att maskera exposition som content. Istället är alla de här dokumenten content i sig. Varje papperslapp är med och bygger mysteriet som driver hela berättelsen. på nåt vis. Det är också välskrivet, vilket sänker tröskeln för att läsa.
Med det sagt: Kul idé med det här spelet - alltid kul när Remedy gör någonting - men jag har litet tålamod och ännu mindre intresse med och för röjiga shooters. Jag är mest intresserad av ett Control 2.
Ser intressant ut, frågan är hur varierande det kommer vara och hur länge konceptet håller. Men blir nöjd om man får ut ett gäng roliga timmar med ett par polare.
Det kommer ju finnas på Game Pass och PS Plus, vilket är positivt.
The more I practice, the luckier I get.