Minecraft får en grafisk uppdatering

Robot
Minecraft får en grafisk uppdatering

Minecraft ska bli kubiskt snyggare.

#Minecraft, #Mojang

Medlem

Har svårt att tro dom kan göra bättre/snabbare än vad redan gjorts med shaderpacks, Men kul för dom som inte kan/vill/konsoll pula med det själva

ELF
Medlem
Skrivet av The_Holo:

Har svårt att tro dom kan göra bättre/snabbare än vad redan gjorts med shaderpacks, Men kul för dom som inte kan/vill/konsoll pula med det själva

Det är ändå trevligt att slippa göra det och förhoppningsvis så käkar inte detta i närheten av lika mycket prestanda.

signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2025? Ha pyttsan.

Releasehästryttare
Medlem

Kul! Bättre ljus kan verkligen transformera ett spel.

Off topic; är det någon annan som har svårt att lyssna på någon som pratar engelska med oerhört tydliga svenska influenser som i den här videon?

signatur

PSN: OAKTHYR

Geeks Gaming
Skrivet av OAKTHYR:

Kul! Bättre ljus kan verkligen transformera ett spel.

Off topic; är det någon annan som har svårt att lyssna på någon som pratar engelska med oerhört tydliga svenska influenser som i den här videon?

Hahaha, japp. Det gör ont i en 😂

Medlem

Trevligt! Då får man sätta igång med en ny Survival-värld snart igen då

Medlem

Alltid trevligt med lite nytt ögongodis. Ja, det finns sätt att modda in shaders, och förmodligen med bättre resultat, men det faktum att det är inbyggt är ändå nice. Och vem vet, det kanske kan bidra till ännu bättre moddar?

Medlem
Skrivet av The_Holo:

Nu har jag inte kollat på något shaderpack på hur länge som helst, men det där med att alla skuggor och reflektioner följer pixlarna i texturen, är inte det nytt? Eller har shaderpacks redan gjort så sedan länge?

Medlem

Gillar hur skuggor och reflektioner behåller pixelstilen! Riktigt häftigt under vatten när det syntes väl. Äntligen kan man slippa krångla med Shaderpacks och sådant strunt.

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Aldrig stört mig.

signatur

Jätteintressant information.

Medlem
Skrivet av Fletchett:

Nu har jag inte kollat på något shaderpack på hur länge som helst, men det där med att alla skuggor och reflektioner följer pixlarna i texturen, är inte det nytt? Eller har shaderpacks redan gjort så sedan länge?

Det har funnits i shaders ett tag och funkar ännu bättre om man använder texturpaket där det blir tydligare.

Medlem

Som att sminka en gris 🤷‍♂️

Medlem
Skrivet av Jonrei:

Som att sminka en gris 🤷‍♂️

[/img]

signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Ok att skuggorna är lite kul pixliga, men jag tycker nog det är snyggare med RTX bara, alltså Nvidias egen path tracer.

Medlem

Hade jag fått välja en öppen spelvärld att bosätta mig i för evigt så hade det nog tametusan blivit Minecraft. Så vackert! 🥰

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Hahaha, japp. Det gör ont i en 😂

Ja och jag låter säkert inte bättre själv när jag pratar engelska 😂 Men jag kommer ihåg att vi i fick lära oss i skolan att man skulle prata engelska med brittiskt uttal så jag försöker i alla fall.
Typ "I caan't" och inte "I cään't".

Skrivet av Metroid:

Aldrig stört mig.

Skönt! Önskar verkligen att det inte störde mig heller.

signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Kommer bli hur bra som helst! Vi kör Minecraft på Switch, så trevlig att Mojang släpper till Bedrock-versionen!

Skribent
Skrivet av Bloodberet:

Kommer bli hur bra som helst! Vi kör Minecraft på Switch, så trevlig att Mojang släpper till Bedrock-versionen!

Har inget med Minecraft att göra, men fan...Bloodberet. Jävlar vad jag vill ha ett spel i Mutant Chronicles-universument!

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Har inget med Minecraft att göra, men fan...Bloodberet. Jävlar vad jag vill ha ett spel i Mutant Chronicles-universument!

Dito! Ha ha, ja det hade varit stort!

Jag har kvar min Doomtrooper-samling. Borde ta fram och spela det igen!

1
Skriv svar