Världens snyggaste omslag – ny turnering
Shadow of the Beast II, Wasteland (borde vinna), Xcom 2, C&C (originalet) och Another World är redan postade såg jag (bra!). Shadow of the Colossus var riktigt fin Fredrik!
Bidrar med No One Lives Forever:

R.I.P. Monolith *snyft*
Samt gamla klassikern S.D.I.:

...ooooch Psygnosis gamla Terrorpods:

...eeeen till, Clive Barker's Undying:

Cptn BaseballBatBoy!
Vågar man gissa att folk kommer klaga på att folk "inte alls röstar på snyggaste omslag, dom röstar bara på sina favoritspel"? Känns som hälften av kommentarerna i domhär turneringarna.
Tänkte exakt samma. Många omslag som postats är ju ”objektivt” skitdåliga men man blir nostalgisk eller är positivt inställd till spelet.
Men är inte det problemet i många av de här tävlingarna, inte minst i bästa hjälten, att folk röstar mer på spelet än hjälten i sig.
Sen är det lite godtyckligt på vilket sätt man ska rösta, om det är hjälten som är mest hjälte, eller bäst karaktär eller annat. Men det är en diskussion för en annan tråd.
”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi
Hotline Miami är ett av mina absoluta favoritspel. De hade en plan för spelet och utförde det på bästa möjliga sätt. Speedat, blodigt och galet. Precis som omslaget.

Collection-omslaget är väl mest för de redan inbitna, men de har verkligen lyckats fånga atmosfären från de olika spelen i en bild. Vad jag hade gjort för att få uppleva Rapture igen för första gången.
Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort: TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua
Tänkte exakt samma. Många omslag som postats är ju ”objektivt” skitdåliga men man blir nostalgisk eller är positivt inställd till spelet.
Exakt min tanke med när jag går igenom spelen sida efter sida. En del postar "nostalgiska" spel med svinfult omslag just för att det är ett nostalgiskt spel, en slags tävling om vem som kan hitta det äldsta spelet men ingen har spelat. Och ja, såklart objektivt.
Men samtidigt tycker JAG att spelet ska vara känt, inte något obskyrt spel från Japan som en person i Sverige spelat eller ens sett, hur snygg omslaget än må vara. Men då lär den inte ta sig långt eftersom ovanstående att rösta med hjärtat kommer få den att försvinna
Varit medlem längre än dig.
Golden axe Mega drive
Phantasy star 2 Mega Drive
Truxon Mega Drive
Crazy taxi Dreamcast
Ravenloft stone Prophet
Vet inte hur man infogar bilder
Jag använder laptop, så vet inte hur det är på mobil. Men om jag sparat bilder på datorn så finns det en funktion längst upp här, när du ska skriva ett svar. Tredje ikonen från höger, Ladda upp bild.
När jag går igenom tråden inser jag för mig själv att spelomslag verkligen bara har blivit fulare och fulare.
Det görs fortfarande snygga omslag, men inte lika ikoniska och konstnärligt laddade - även om de också förekommer om än mer sällsynt. Kanske blir en förlorad konstform när allt blir mer digitalt och mindre tid läggs på design (förut var det ju inte bara omslag utan hela förpackningen och manual på det) vilket är väldigt tråkigt. Kan sakna att sitta och läsa på baksidan av boxen hela vägen hem från spelaffären som en gjorde under uppväxten och när en inte spelade så läste en manualen och förundrades över dess snygga design (oftast) och fina bilder.