Robot
Wreckfest 2

Ett småväxt och välkänt första smakprov som föder längtan efter mycket mer.

#wreckfest-2

Medlem

Jag tycker det var synd att de droppade saken att man kunde ha vapen, det hade varit så coolt med ett nytt "Interstate".

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Håller med Tomas i allt, och jag var lite besviken att early accessen inte innehöll mer att göra. Men trots det har boysen lirat ganska många timmar, nu avvaktar vi lite och kör något race då och då bara i väntan på flera banor främst.

Otroligt häftig fysik och tyngden i bilarna gör sig påmind hela tiden. Älskar att dels grafiken som är makalös men även motorljuden är uppgraderade. Detta kommer bli galet när det är färdigt!

Jag har en ganska kraftig Wreckfest2-dedikerad server på redan nu. Kanske skulle man döpa den till FZ.se Semi-Clean racing eller något för andra som vill samlas och köra mot FZ-folket. Det är dock väldigt tidigt som sagt och jag tänker att den kan få etablera sig mer ordentligt när spelet får mer innehåll.

signatur

i5-10600K | 4080 SUPER | 32GB DDR4 | nVME 1TB | 34” Oled
Vanilla-PS5

Medlem

Avvaktar nog tills det är fullt färdigt. Var med väldigt tidigt i Next car game som senare blev Wreckfest.

Hoppas vi inte behöver vänta lika länge på 2an 🙂

Medlem

Väntar också tills det är helt klart. Skulle gärna ha ett nytt Flatout av Bug Bear efter detta

Medlem
Citat:

Man ligger hårt på gasen, suger in luft som på kräftskiva när kurvorna snabbt tränger sig på och man använder gladeligen andras bilar som broms.

Haha Thomas du har verkligen ordets gåva. Vilken poesi!

Tack för en bra förhandstitt, jag har älskat alla spel i flatout-serien och följt första wreckfest sen early access. Jag spelar det fortfarande ibland. Detta kommer jag definitivt köpa i framtiden.

Jag hoppas de lägger till bilar med 4wd, saknade alltid det i föregångaren.

Redaktör
Skrivet av Limpler:

Avvaktar nog tills det är fullt färdigt. Var med väldigt tidigt i Next car game som senare blev Wreckfest.

Hoppas vi inte behöver vänta lika länge på 2an 🙂

Skrivet av 73mpl4R:

Väntar också tills det är helt klart. Skulle gärna ha ett nytt Flatout av Bug Bear efter detta

Jagar man bra pris kan man köpa nu (24 euro ett kort tag) och låta det ligga, för det lär knappast bli billigare. Å sndra sidan kanske man tycker Bugbear förtjänar ens pengar.

Skrivet av fakemail:

Haha Thomas du har verkligen ordets gåva. Vilken poesi!

Tack för en bra förhandstitt, jag har älskat alla spel i flatout-serien och följt första wreckfest sen early access. Jag spelar det fortfarande ibland. Detta kommer jag definitivt köpa i framtiden.

Jag hoppas de lägger till bilar med 4wd, saknade alltid det i föregångaren.

Tack, det värmer att höra! Och tack för att du läser! Älskar också Flatout, kör gortfarsnde tvåan/Ultimate Carnage ibland.

signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Tack, det värmer att höra! Och tack för att du läser! Älskar också Flatout, kör gortfarsnde tvåan/Ultimate Carnage ibland.

"gortfarsnde"
Som sagt, ordets gåva 😄
Skämt åsido, håller med om en väldigt välskriven förhandstitt.

Medlem

Ja det kändes verkligen som 1an när man testade det vilket var lite av ett antiklimax men förhoppningsvis blir det lite roliga bilar med härlig fysik, coola banor och spellägen, gärna ett med vapen/powerups som @hipshot nämnde

Medlem

Kör ettan för 150 spänn till ps5 så länge i väntan på släpp. Askul.

signatur

486 sx25 cirrus logic 1024kb. GB. Amiga 500 +. C64 (trasig rf-modulator)

Medlem

Jag maler fortfarande ettan här hemma. Älskar No rule-servrar med Battle-bussar och skördetröskor. Mayhem är det roligaste!

Redaktör
Skrivet av Broshimitsu:

"gortfarsnde"
Som sagt, ordets gåva 😄
Skämt åsido, håller med om en väldigt välskriven förhandstitt.

Kraften tog slut ser det ut som. :/
Tack!

signatur
Medlem

Japp likt första versionen, tror jag väntar lite tills den kakan bakat klart i ugnen

signatur

Ryzen 7 Gökboet Edition med gräddvisp och känsloregulator, Sapphire PÖLSA XTREM 7800XT PartyClown Edition med RGB-wienerkorv, MSI BARNKALAS 650 UNICORN HOWL med emotionellt stödchip, DDR5 32GB 6000MHz Fluffig Kattpäls Limited Edition med självvärmande moduler

Medlem

Mycket snyggt, som sagt, men hoppas att den sega och sladdriga styrningen fixas snart.

signatur

autograph

Medlem

Trevligt skriveri av Tomas! Lirade ettan mycket för några år sen, men det föll lixom bort. Jag håller mig nog borta från tvåan ett tag till innan jag tittar seriöst på det.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Jagar man bra pris kan man köpa nu (24 euro ett kort tag) och låta det ligga, för det lär knappast bli billigare. Å sndra sidan kanske man tycker Bugbear förtjänar ens pengar.

Sant, kan ju till och med bli en indirekt framtida investering till ett nytt Flatout med. 🤔

Medlem

Tycker vi kan ta ett race tillsammans med FZ redaktionen lite längre fram eller spela ihop med. Skulle förvisso vara så dära super duper turbosexigt att stånga ner Tomas i närmaste dike si så dära 15 från mål och fnissa lite elakt efteråt.

Herr Lorentzon skulle jag gärna ge lite kärlek med kofångaren också för karln kan nu tydligen hanterar sina händerna och fötter på ett sådant vis att jag mer gärna ger "spö" på banan

signatur

Just an honest man in a leather mask.
Denim demon.
Självmordsbombare för frälsningsarmén.

Skrivet av Slutbossen:

Tycker vi kan ta ett race tillsammans med FZ redaktionen lite längre fram eller spela ihop med. Skulle förvisso vara så dära super duper turbosexigt att stånga ner Tomas i närmaste dike si så dära 15 från mål och fnissa lite elakt efteråt.

Herr Lorentzon skulle jag gärna ge lite kärlek med kofångaren också för karln kan nu tydligen hanterar sina händerna och fötter på ett sådant vis att jag mer gärna ger "spö" på banan

Ja det hade varit kul, man kan ju ändå vara rätt många i ett race. Jag köpte det efter att de pratade om det i Fragzone fredag och jäklar vad bra det är men som Thomas skriver är det mest ett skelett i nuläget men känslan och grafiken är riktigt bra så bara för Bugbear att ösa på med gott innehåll så kommer detta bli riktigt bra.

Vill man ha ett mer komplett spel i samma anda och inte har spelat Wreckfest (1) kan jag varmt rekommendera det till alla, helt fantastiskt spel med roliga fordon.

signatur

”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi

Medlem
Skrivet av Monki Rauklund:

Ja det hade varit kul, man kan ju ändå vara rätt många i ett race. Jag köpte det efter att de pratade om det i Fragzone fredag och jäklar vad bra det är men som Thomas skriver är det mest ett skelett i nuläget men känslan och grafiken är riktigt bra så bara för Bugbear att ösa på med gott innehåll så kommer detta bli riktigt bra.

Vill man ha ett mer komplett spel i samma anda och inte har spelat Wreckfest (1) kan jag varmt rekommendera det till alla, helt fantastiskt spel med roliga fordon.

Har spelat en maaaaaaassa wreckfest 1 genom åren så jag får lydigt rullar tummarna i typ 4 år till hela släpps. Gjorde ju tabben att jag nästan spelade mig trött på early access :/

signatur

Just an honest man in a leather mask.
Denim demon.
Självmordsbombare för frälsningsarmén.

1
Skriv svar