Här är fler matiga Switch 2-trailers från Nintendos trädkoja

Robot
Här är fler matiga Switch 2-trailers från Nintendos trädkoja

En kort sammanfattning från Nintendo TreeHouse.

#Nintendo, #Switch-2

Medlem

Alla tre spelen tycker jag ser väldigt intressanta ut.

Medlem

En helt ok mjukstart. Mario Kart World ser ändå nice och kul ut. Speciellt att bli imponerad av 1080p och få den "glasögon" känslan år 2025... Stör mig dock på att Metroid Prime är ett ps3 spel och aldrig gillat serien, känns som man bara går runt och det kommer aldrig riktigt igång. Spelet med apan känns som "we have mario at home". Alla är säkert roliga och väl polerade på sitt sätt.

Skribent

MK lockar förstås, men jag kommer nog i alla fall vänta tills nästa Mario eller Zelda-spel gör entre innan jag köper.

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

MK lockar förstås, men jag kommer nog i alla fall vänta tills nästa Mario eller Zelda-spel gör entre innan jag köper.

Jag har inte heller bråttom. För mig lockar dock Donkey Kong mer än Mario Kart (tycker i ärlighetens namn att 8:an var rätt trist), men kommer absolut invänta ett nytt Mario eller Zelda som allra allra tidigast.

Metroid Prime 4 kommer införskaffas till Switch 1.

Medlem

Det är säkert oerhört bra spel.... men 900-1000 kr hade varit ok för en special- eller deluxe-utgåva där man får kommande expansioner. Det är Nintendo så det kommer sälja oavsett.

signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 9070 xt | samsung 980 pro |

Skribent
Skrivet av Danster:

Jag har inte heller bråttom. För mig lockar dock Donkey Kong mer än Mario Kart (tycker i ärlighetens namn att 8:an var rätt trist), men kommer absolut invänta ett nytt Mario eller Zelda som allra allra tidigast.

Metroid Prime 4 kommer införskaffas till Switch 1.

För mig är det något med DK som inte riktigt lirar. Inte dåliga spel, men inte mina favoriter. MK däremot spelas av alla hemma så det är nästan ett måste och införskaffa. Switch 2 kan i slutända handla om hur länge jag orkar höra barnens tjat om när vi ska köpa nya MK.

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av magma:

Det är säkert oerhört bra spel.... men 900-1000 kr hade varit ok för en special- eller deluxe-utgåva där man får kommande expansioner. Det är Nintendo så det kommer sälja oavsett.

Tror inte det blir så dyrt. På Spelbutiken.se kan man boka ett fysiskt ex av Donkey Kong för 849.
I Frankrike så kostar det bara 650 kronor.
https://www.cdiscount.com/jeux-pc-video-console/nintendo-swit...

Medlem
Skrivet av Tryffel5:

Tror inte det blir så dyrt. På Spelbutiken.se kan man boka ett fysiskt ex av Donkey Kong för 849.
I Frankrike så kostar det bara 650 kronor.
https://www.cdiscount.com/jeux-pc-video-console/nintendo-swit...

Finns annars på retrospelbutiken för 799 kr, som är billigast. 10 euro mindre i prissättning än Mario Kart - alltid något.

Ett förtydligande att Donkey Kong ligger 10 euro billigare i utgångspris än Mario Kart.

Medlem
Skrivet av B3RRY:

Stör mig dock på att Metroid Prime är ett ps3 spel och aldrig gillat serien, känns som man bara går runt och det kommer aldrig riktigt igång.

Nu kanske jag missförstår dig, men spelet släpptes väl till Gamecube/Wii först? Eller har jag missat något?

signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Skribent
Skrivet av Ankh:

Nu kanske jag missförstår dig, men spelet släpptes väl till Gamecube/Wii först? Eller har jag missat något?

Tror personen menar att spelet ser ut som ett PS3-spel?

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Ankh:

Skrivet av Johan Lorentzon:

Tror personen menar att spelet ser ut som ett PS3-spel?

Ja väldigt daterat rent grafiskt även om det går att köra i native 4k/60fps eller 1080/120. Förövrigt mest överskattade spelserien i världshistorien. Ettan har 97(!!) på metacritic??? En aldrig tidigare skådad masspsykos hos recensenter

1
Skriv svar