Arkanes grundare är öppen för att göra ett Dishonored 3

Robot
Arkanes grundare är öppen för att göra ett Dishonored 3

Dessvärre är det lite komplicerat.

#Arkane, #dishonored

Medlem

Ser gärna ett dishonored 3. Älskar spel serien och världen de byggde upp

Medlem

Ja tack älskade ettan och tvåan om de kan vrida till det ännu mer och kanske från ett annat perspektiv.

signatur

The Owls Are Not What They Seem

Medlem

Överskattade spel, plus att de är så opopulära att de inte tjänar in utvecklingskostnaden, så det är bara att glömma en 3:a.

Däremot en uppföljare till Dark Messiah of Might and Magic skulle sälja bra och vore coolt.

signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Däremot en uppföljare till Dark Messiah of Might and Magic skulle sälja bra och vore coolt.

Vore kul med en uppföljare på den serien också hade mycket roligt med det när det släpptes.

signatur

Skribent
Skrivet av Slimebeast:

Överskattade spel, plus att de är så opopulära att de inte tjänar in utvecklingskostnaden, så det är bara att glömma en 3:a.

Fast sålde det spelet bra? Var inte det också ett spel som folk minns idag som bra, men sålde rätt dåligt? Jag älskade dock spelet, sparka gobliner in i spikar var sjukt tillfredställande.

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Fast sålde det spelet bra? Var inte det också ett spel som folk minns idag som bra, men sålde rätt dåligt? Jag älskade dock spelet, sparka gobliner in i spikar var sjukt tillfredställande.

Nej, det sålde katastrofalt haha! Sämre än både Deus Ex Revolution och Dishonored.

Men jag försöker bara förutsäga vilka spel ur det förflutna som skulle nå en annan framgång om de fick uppföljare idag, och ett nytt Dark Messiah skulle nog bli rätt hajpat.

Medan Dishonored har kört fast, det är dött. Deus Ex nja, finns en viss chans det skulle nå framgång men skulle vara ett riskprojekt.

signatur

Memento Mori

Skribent
Skrivet av Slimebeast:

Nej, det sålde katastrofalt haha! Sämre än både Deus Ex Revolution och Dishonored.

Men jag försöker bara förutsäga vilka spel ur det förflutna som skulle nå en annan framgång om de fick uppföljare idag, och ett nytt Dark Messiah skulle nog bli rätt hajpat.

Medan Dishonored har kört fast, det är dött. Deus Ex nja, finns en viss chans det skulle nå framgång men skulle vara ett riskprojekt.

Med tanke på att vi får ett nytt HOMM nu så skulle ett Dark Messiah kanske faktiskt sälja där i bakvattnet?

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

"sparka gobliner in i spikar" hahaha Gobliner.

signatur

Memento Mori

Medlem

Prövade nyligen Dishonored, dom her desvärre inte åldrats väl. Stealth-mekaniken är inte särskilt bra, och till och med sämre än i spel som är mycket äldre. OG Thief-spelen är fortfarande peak stealth.

signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Skrivet av Slimebeast:

Håller med att Dark Messiah var fantastiskt kul, inte minst i mp som jag och en polare spelade mycket online. Tror tyvärr inte det sålde jättemycket, mindre än Dishonored iaf vågar jag gissa. Men det är något härligt med Source-spel

signatur

”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi

Medlem

Körde igenom 1an för inte alltför längesen, och det håller ju upp utan större problem. Stilen och grafiken är fortfarande helt ok, men också stealth är mer fungerande än 99% av allt inom genren, nytt som gammalt. Inte min typ av spel men fick ändå feeling att dra igenom båda igen, och de är väldigt välgjorda spel för sin tid. Gillar man att improvisera lite och ta sina egna vägar samt har tålamod så erbjuder spelet mycket valmöjligheter.

En trea hade varit varmt välkommen och det tror jag många vill ha, och gärna på ID tech som tvåan.

Medlem

Första Dishonored är nog mitt favoritspel från hela 10-talet, har tappat räkningen på hur många gånger jag har spelat igenom det (12+ iaf), så ett tredje spel skulle verkligen uppskattas!

Medlem

Hade varit guld med en 3a. 1an och 2an var riktigt bra!

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Första Dishonored är nog mitt favoritspel från hela 10-talet, har tappat räkningen på hur många gånger jag har spelat igenom det (12+ iaf), så ett tredje spel skulle verkligen uppskattas!

Jag har bara spelat det en gång, oklart varför. Men jag instämmer - det var ett fenomenalt spel.

Medlem

Dishonored 1+2 plus Death of the Outsiders är tre av mina favoritspel. Fantastiska spel. Bara att man kan klara Dishonored 2 utan krafter, utan att bli sedd och utan att döda någon visar hur mycket de tänkt igenom banorna.

Medlem
Skrivet av Toffifee:

Dishonored 1+2 plus Death of the Outsiders är tre av mina favoritspel. Fantastiska spel. Bara att man kan klara Dishonored 2 utan krafter, utan att bli sedd och utan att döda någon visar hur mycket de tänkt igenom banorna.

Det är ju allt de där som gör spelen så bra med alla möjligheter och hur givande det är när man lyckats smyga runt en del av de svåraste områdena istället för att bara kötta sig igenom men att den möjligheten ändå finns för dem som avskyr smyg-spel.

signatur

Medlem

Första spelet var kanon men uppföljaren tappade mig lite, vet inte riktigt varför. Fullkomligt makalöst vacker design och känsla i båda spelen dock.

Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Prövade nyligen Dishonored, dom her desvärre inte åldrats väl. Stealth-mekaniken är inte särskilt bra, och till och med sämre än i spel som är mycket äldre. OG Thief-spelen är fortfarande peak stealth.

håller inte alls med, spelade igenom alla 3+dlcs första gången för bara några veckor sedan, och diggade varje sekund

Medlem

Älskar Dishonored spelen men om Arkane ska göra en uppföljare till nåt spel så vill jag se Prey 2. Där snackar vi ett fantastiskt spel som gick under radarn för väldigt många. Men det lär inte vara lönsamt att producera ett immersive sim i med det scopet i dag. Kanske om man väljer att tumma på grafiken.

1
Skriv svar