Så känns Switch 2-spelen
Kart, Kong och Samus – vi har kört premiärspelen till nästa Nintendo-konsol. Här är de första intrycken.
#donkey-kong-bananza, #drag-x-drive, #mario-kart-world, #metroid-prime-4-beyond, #nintendo, #super-mario-party-jamboree, #switch-2
den där aim assisten i MP4 var inte att leka med!
Den... var närvarande. Den ser oerhört stark ut här. Den fanns helt tydligt när jag spelade, men inte alls så stark som i den här videon. Får se hur det är i fulla spelet, om det kan justeras ner eller stängas av.
Den... var närvarande. Den ser oerhört stark ut här. Den fanns helt tydligt när jag spelade, men inte alls så stark som i den här videon. Får se hur det är i fulla spelet, om det kan justeras ner eller stängas av.
Hoppas det. Fast kommer nog spela med kontroll så då är det lock-on.
Hoppas det. Fast kommer nog spela med kontroll så då är det lock-on.
Det kändes förvånansvärt bra ändå, tyckte jag. Blev att man växlade ganska naturligt mellan gamepad- och musstyrning beroende på vad man gjorde.
Det kändes förvånansvärt bra ändå, tyckte jag. Blev att man växlade ganska naturligt mellan gamepad- och musstyrning beroende på vad man gjorde.
Ja det är häftigt att det sker sömlöst. Sen vet jag att mus fungerar då jag har testat prime i emulator med effekter och uppskalat. Fungerade oväntat bra där med.
Om du sitter på en tusenlapp så antar jag att man bör gå för en Pro-kontroll (v1) eller 8bitdo och inte Pro v2-kontrollen?
Om du sitter på en tusenlapp så antar jag att man bör gå för en Pro-kontroll (v1) eller 8bitdo och inte Pro v2-kontrollen?
Av det jag hann testa Pro 2 så könns den dyr jämfört med första, ja.
Donkey kong bananza är utan tvekan det som ser mest intressant ut av de exklusiva spelen, ser riktigt kul ut.
Det lilla vi fick testa gav definitivt mersmak - ska bli spännande att ta sig an hela äventyret i juli!
Nu jävlar…min skatteåterbäring som kommer i början av juni räcker till Switch 2 Bundeln med Mario Kart och så två spel till. Vilka spel ska jag köpa som helt ny till Nintendo?
Gillar du äventyr och öppna världar så definitivt Breath of the wild och Tears of the kingdom.
Kommer gamla pro kontollern funka på switch 2? Och har den nya pro kontrollen riktiga Z triggers eller som 1an knappar? De på 1an var skräp speciellt i bilspel.
En enkel googling ger dig svar på båda Du får kolla knapparna själv, verkar inte som att FZ kollade in detta särskilt mycket i detalj.
Ja - V1 Pro kontrollen fungerar till Switch 2. Tror dock inte att man kan väcka Switchen om den "sover". Detaljer om detta hittar du även på Nintendos egna sida också via en googling!
Undrat också kring dessa saker och det lutar antingen åt en 1:a eller en 8bitdo variant som ska vara fina.
Blir bara mera sugen på konsolen efter detta. Dock så kunde jag inte boka då den var redan fullbokad. Tänker scalpers kommer nog att ske.
Första jag kommer göra om det finns tillgängligt är modda joycon kontrollerna med hall effect sensor för slippa drifting. Sen vänta tills den går att modda helt så den öppnar sin fulla potential.
Jag kan tänka mig att hårdvaran ändå funkar bättre och kanske rent av sagt kunna utmana steam deck om det finns Linux distro "Bazzite".
Vore coolt
Är väldigt nyfiken om Mario kart i och med vattenskotrarna och öppen värld kan ta det bästa från Diddy long racing.
Håller det nästan högre än Mario kart, bossarna, "öppna" världen och vattenskotrarna var ju så sjukt bra!
Påminde just mig själv hur jävla bra det var haha
Ja Diddy Kong Racing var ju ett fantastiskt spel en remake på den hade varit ascoolt. Det spelet hade jag mest timmar på.
Av det jag hann testa Pro 2 så känns den dyr jämfört med första, ja.
Nintendo har inte tänkt till med sina priser. Detta gör att barnfamiljer mer eller mindre kommer inte kunna ha råd med konsolen.
Tillbehören är dyra i förhållande vad folk har råd med i dagens samhälle.
Bärbara Xbox varianten som ska ryktet säga att den kommer, så kommer nog den kanske vara mera intressant. Men även den kommer hamna i en högre prislapp garanterat.
Nintendo handlar om glädje inte råkraft så har det alltid varit. Men detta sätter Nintendo ändå käppar i hjulet så att säga
Nintendo har inte tänkt till med sina priser. Detta gör att barnfamiljer mer eller mindre kommer inte kunna ha råd med konsolen.
Tillbehören är dyra i förhållande vad folk har råd med i dagens samhälle.
Bärbara Xbox varianten som ska ryktet säga att den kommer, så kommer nog den kanske vara mera intressant. Men även den kommer hamna i en högre prislapp garanterat.
Nintendo handlar om glädje inte råkraft så har det alltid varit. Men detta sätter Nintendo ändå käppar i hjulet så att säga
Folk får väl välja mat före Nintendo, det är väl inget nytt.
Viam inveniam aut faciam
Folk får väl välja mat före Nintendo, det är väl inget nytt.
Haha sant
Vill ha nytt 3D-mario. Någon som vet om super mario 3d land och Bowsers fury får nyversioner för switch 2?
Finns med på listan för free updates, https://www.nintendo.com/us/gaming-systems/switch-2/transfer-...
Kommer antagligen betyda att det kör native på konsolen utan emueringslagret och således kan utnyttja hårdvaran bättre.
Finns med på listan för free updates, https://www.nintendo.com/us/gaming-systems/switch-2/transfer-...
Kommer antagligen betyda att det kör native på konsolen utan emueringslagret och således kan utnyttja hårdvaran bättre.
Tack för svar
Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 9070 xt | samsung 980 pro |
Efter att ha missat hela Switch 1-eran (dock provspelat lite hos vänner) och ångrat att jag inte köpte de första Switch-konsolerna, ångrat att jag inte köpte Switch OLED, väntat på en ny generation för att få en ursäkt för mitt väntande, har jag förbokat Mario Kart World-bundle:n och tänker köpa Donkey Kong Bananza på releasen. Denna gång tänker jag inte gå miste om Nintendo-magin. Nintendo-spel, inte minst Mario Kart-spelen, är den allra renaste typen av spelglädje med de allra, allra bästa spelen när det kommer till ren spelglädje.