Goda nyheter: Switch 2-kassetterna smakar också skit
Haha, det var sån wierd nyhet så jag var tvungen att testa. Det var verkligen vidrigt. Kommer nog inte smaka på Switch 2-kassetterna utan nöja mig med att det testats och den här gången lita på det!
Fredrik spelar oss som en fiol: skriver nyheten för att få veta utan att testa.
Stora frågan är: Får vi se ett gäst-inspel från Calle igen så att ni verkligen kan verifiera denna nyhet?
Ja! Eller hur Calle?
Jag har fortfarande inte smakat på mina vanliga Switch-kasseter. Har ni gjort det?
Edit: såg precis att Gertzy smakat
”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]
Fredrik spelar oss som en fiol: skriver nyheten för att få veta utan att testa.
Ja! Eller hur Calle?
Fuck…
Missade folk alla memes som dök upp när första Switchen släpptes? Trodde alla med en Switch någon gång "smakat" på en kassett.
Vilka memes? Hade nog fullt upp med att faktiskt spela spelen.
| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 2 |
Vilka memes? Hade nog fullt upp med att faktiskt spela spelen.
Minns att det var mängder med liknande bilder på de flesta forum man hängde på på den tiden:

Forumets Mega Drive-expert!
Varför får folk för sig att provat att äta en kassett till att börja med?
För att Nintendo varnade för att kassetterna smakar illa.
Då tänker folk "hur illa?" och vill testa:
För att förklara varför de medvetet gjort att de smakar illa är för att små barn inte ska få för sig att stoppa dem i munnen utifall du råkat lämna en kassett framme.
Forumets Mega Drive-expert!
Äger ingen Switch men ser inte nödvändigtvis anledningen att smaka på den.
Har inte heller slickat datormus, tangentbord, chassi eller monitor.
3.5" och 5.25" disketter samt kasettband kunde åka in i munnen ibland som barn när man skulle jonglera vid byten.
Framförallt 3.5 tums disketterna till Amiga....
Tack vare oss!
Nä, men det är en bra grej av Nintendo tycker jag, att minska risken att små barn tuggar i sig spelkassetten. Sen har det blivit en kul grej.
Min hund tuggade i alla fall i sig ett splirrans nytt Mario party Jamboree.
Hundar äter ju allt, inklusive bajs. Eller allra helst bajs.
De kallas barn.