Diskutera – Spelserier som borde göra comeback
Custers Revenge.
To crush your enemies, see them driven before you and hear the lamentation of their women!
Timesplitters 3 vore mumma 2an är ett av favotitspelen till ps2!
Det släpptes ett Time Splitters 3 Future Perfect då det begav sig. Finns att köpa på PS store faktiskt.
Commander Keen.
Fallout
NFS underground
Burnout
Maniac Mansion/Day of the Tentacle
Discworld
Rainbow Six Vegas
StarCraft & Warcraft
Lost Vikings
PushOver/One Step Beyond
Lemmings
Worms
Det släpptes ett Time Splitters 3 Future Perfect då det begav sig. Finns att köpa på PS store faktiskt.
Oops ,var visst det jag menade haha. Grymt spel. Speciellt zombie-banan
To crush your enemies, see them driven before you and hear the lamentation of their women!
Det tråkiga är att i de flesta fallen så kommer spelserien förstöras om det släpps ett nytt spel.
Jag älskar Rares N64-era så ett nytt Banjo-Kazooie, Conker och en andlig uppföljare till Diddy Kong Racing hade jag gett en njure för (kanske till och med en av mina egna).
Jag vill också ha ett nytt Uncharted, ett nytt The Last of Us, ett nytt Metal Gear Solid och såklart Beyond Good & Evil 2.
Kunskapsförmedlare.
Quake. Får gärna vara exakt som Q3 fast med modern grafik och nya banor. Inga jävla special-abilities. Och en stor spelarbas. Tveksamt om det hade varit poppis idag dock, det finns väl en anledning till att arena shooters i den formen är utdött…
Skulle också vilja ha en uppföljare till Fallout: New Vegas.
Sanitarium
Sanitarium! Ett spel alla äventyrsälskare måste ha spelat.
Banjo-Kazooie! Det är oerhört stora skor att fylla, men med rätt personer och rätt förutsättningar så SKA det gå. I samma andetag vill jag nämna Jak and Daxter och Sly Raccoon. Mer 3d-plattformare for fucks sake!
Also: Tex Murphy. Avtäcktes ju grandiosa planer för ganska många år sedan. De gick om intet, och det är ju inte som att teamet bakom spelen blir yngre. Förra gången (mellan Ovseer och Tesla Effect) dröjde 16 år. Nu har det ju faktiskt bara gått 11 år. "Bara".
En Bamseponny av folket