Diskutera – Spelserier som borde göra comeback

Medlem
Medlem

Dungeon Keeper är det första jag kommer att tänka på.

Medlem

Dungeon Siege och Ghost Recon vill jag gärna ha mer av

Medlem

Timesplitters 3 vore mumma 2an är ett av favotitspelen till ps2!

signatur

To crush your enemies, see them driven before you and hear the lamentation of their women!

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Custers Revenge.

signatur

To crush your enemies, see them driven before you and hear the lamentation of their women!

Medlem

Left 4 Dead var skoj och en light-variant av World War Z så mer av båda dom.

signatur
Medlem

En"riktigt" Commandos efterföljare. Den som nyss släpps är tyvärr bara dynga...

Medlem

Conflict serien
Rainbow six
Ghost recon (som det var i början)

Medlem
Skrivet av Kossan-Mu:

Timesplitters 3 vore mumma 2an är ett av favotitspelen till ps2!

Det släpptes ett Time Splitters 3 Future Perfect då det begav sig. Finns att köpa på PS store faktiskt.

Medlem

En remake på Kid Icarus med uppdaterad grafik och roligare gameplay. Idén var grym, genomförandet var sådär…

Medlem

Hidden & Dangerous 3 skulle jag lätt ge över 1000 kr för.

signatur

"Kebab?"
Specs: Intel Core i9-13900F, Nvidia GeForce RTX 4080, 32 GB RAM, 5120 x 1440, 240Hz.

Medlem

Commander Keen.
Fallout
NFS underground
Burnout
Maniac Mansion/Day of the Tentacle
Discworld
Rainbow Six Vegas
StarCraft & Warcraft
Lost Vikings
PushOver/One Step Beyond
Lemmings
Worms

signatur

Av nördar. För nördar.
spelhistoriepodden.se

Medlem

Nu finns ju Stellaris, men...

Master Of Orion förtjänade bättre än MOO3.

signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av Hale2000:

Det släpptes ett Time Splitters 3 Future Perfect då det begav sig. Finns att köpa på PS store faktiskt.

Oops ,var visst det jag menade haha. Grymt spel. Speciellt zombie-banan

signatur

ELF
Medlem

Det tråkiga är att i de flesta fallen så kommer spelserien förstöras om det släpps ett nytt spel.

signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2025? Ha pyttsan.

Medlem

Jag älskar Rares N64-era så ett nytt Banjo-Kazooie, Conker och en andlig uppföljare till Diddy Kong Racing hade jag gett en njure för (kanske till och med en av mina egna).

Jag vill också ha ett nytt Uncharted, ett nytt The Last of Us, ett nytt Metal Gear Solid och såklart Beyond Good & Evil 2.

signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

Dishonored!!

signatur

Allätare

Medlem

Quake. Får gärna vara exakt som Q3 fast med modern grafik och nya banor. Inga jävla special-abilities. Och en stor spelarbas. Tveksamt om det hade varit poppis idag dock, det finns väl en anledning till att arena shooters i den formen är utdött…

Skulle också vilja ha en uppföljare till Fallout: New Vegas.

Carmageddon
Sanitarium
StarCraft

Medlem

Fallout som singelspel.

signatur

Jag kan inte minnas det jag har glömt.

Medlem

Hmm känns som det endast är basbyggar-RTS jag saknar så C&C 5, Generals 2 samt Red Alert 4 (det finns dock vaga rykten om att en remaster på RA2 är påbörjad!!) samt gärna ett Warcraft 4.

Medlem

Red Alert 2 remaster!
Theme Hospital och Theme Park

Medlem

(Med reservation för usla remakes/mobilspel/dramatisk ändring av konceptet)
Dungeon Keeper
Syndicate
The Movies
Spore
Black & White
Blood
Rainbow Six/raven Shield
Operation Flashpoint
Tie Fighter

Medlem
Skrivet av TattooedWhiteTrash:

Sanitarium

Sanitarium! Ett spel alla äventyrsälskare måste ha spelat.

Medlem

Ignition
Cannon Fodder
No One Lives Forever
System Shock

signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Redaktör
Ponny

Banjo-Kazooie! Det är oerhört stora skor att fylla, men med rätt personer och rätt förutsättningar så SKA det gå. I samma andetag vill jag nämna Jak and Daxter och Sly Raccoon. Mer 3d-plattformare for fucks sake!

Also: Tex Murphy. Avtäcktes ju grandiosa planer för ganska många år sedan. De gick om intet, och det är ju inte som att teamet bakom spelen blir yngre. Förra gången (mellan Ovseer och Tesla Effect) dröjde 16 år. Nu har det ju faktiskt bara gått 11 år. "Bara".

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Om man hade lyckats återförenat gamla Bullfrog Productions och Westwood Studios hade det kommit en massa bra skit.

Medlem

Ett nytt alice spel som om jag inte minns helt fel EA inte ville sponsra vore inte helt fel eller ett nytt jak & dexter vore inte fel det heller

Chefredaktör
Medlem

Mega Man X. De första tre spelen är stört bra.

Skriv svar